Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het komt erg dichtbij nu.
De temperaturen liepen de afgelopen dagen net als bij graspop precies elke dag verder op. Wat begon als een mooie 23-27 graden, zit ondertussen aan 'prison in hell'.
Maar kom, we hebben graspop overleefd, hopelijk zetten ze de tenten hier vooraan ook goed open zodat er toch wat zuurstof zit en dan zijn die sauna'tjes absoluut te verkiezen boven uren in de fel brandende zon. Helldorado is daarin ook een mooie aanwinst waar ik zeker op zaterdag veel te vinden zal zijn.

Hier ook mijn lijstje. Hier en daar nog wel redelijke gaten tussen, dus daar zal de energie en goesting de bepalende factor zijn.

Vrijdag
Parasite Inc.
Warkings
Rivers of Nihil
Uli Jon Roth
Vola
Insomnium
Stratovarius
My sleeping Karma
King Buffalo
Mgla
Solstafir

Zaterdag
Vended

Uada
Harakiri for the sky
Hippotraktor
(Mechelen support part I)
Evil Invaders
Life of Agony
Marche Funebre (Mechelen support part II)
Der Weg Einer Freiheit
Death Angel / Hemelbestormer (aarrgghh, dan te beslissen)
Katatonia
Enslaved

Wolvennest
Behemoth

Zondag
The Raven Age / Ethereal Darkness
Bloodywood
1914
Wild Heart
Lacuna Coil

Electric Callboy
Tesseract

Cobra the Impaler
Korpiklaani
Kill The Logo
Arch Enemy
Mooie lijst! Volgens mij kunnen we met @duck prima een clubje beginnen want we hebben bijna dezelfde route!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Precies weinig liefde voor funeral dress hier. Ik ga ze alleszins gaan bekijken zondag. Enkel zondag kaartje hier.
Wij stonden daar vorig jaar, maar 'beer and whiskey all night long' heeft die mannen geen goed gedaan. 😬
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Blijkbaar is drinkbaar leidingwater op Alcatraz niet mogelijk dus nu gaan ze op het warmste moment van de dag flesjes water uitdelen. Hopelijk niet zoals op Graspop de bands de flesjes in het publiek laten gooien. Die waren enkel voor de hoogste springers (en af en toe voor iemands hoofd). Ik hoop dat ze het dit jaar door de vingers zien als er eens een flesje water in de rugzak wordt meegenomen.
 
  • Wow
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Blijkbaar is drinkbaar leidingwater op Alcatraz niet mogelijk dus nu gaan ze op het warmste moment van de dag flesjes water uitdelen. Hopelijk niet zoals op Graspop de bands de flesjes in het publiek laten gooien. Die waren enkel voor de hoogste springers (en af en toe voor iemands hoofd). Ik hoop dat ze het dit jaar door de vingers zien als er eens een flesje water in de rugzak wordt meegenomen.
Oew damn. Dat is wel vervelend. Drink altijd juist erg veel water op die hete dagen inclusief natte pet op mijn hoofd.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Auwtch, dat is inderdaad wel een tegenvaller!
Op graspop vulde ik mijn flesje, ging een tent binnen voor een optreden en achteraf kom je buiten en ga je gewoon opnieuw vullen en is het onmiddellijk weer leeg. Je hebt wel enkele litertjes nodig met die temperaturen in stomende tenten.
Al denk ik eerlijk gezegd dat wij vorig jaar op de camping ook gewoon water van de kraan gehaald hebben...
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik hoop dat ze tenminste halve liter flesjes water verkopen zoals op Graspop
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Blijkbaar is drinkbaar leidingwater op Alcatraz niet mogelijk dus nu gaan ze op het warmste moment van de dag flesjes water uitdelen. Hopelijk niet zoals op Graspop de bands de flesjes in het publiek laten gooien. Die waren enkel voor de hoogste springers (en af en toe voor iemands hoofd). Ik hoop dat ze het dit jaar door de vingers zien als er eens een flesje water in de rugzak wordt meegenomen.
"Het is bovendien uitzonderlijk toegelaten om in een kleine rugzak bijkomend water te voorzien. Dit betreft enkel water en zal aan de ingang gecontroleerd worden."

Tevens gaan ze inderdaad gratis water aanbieden alsook standjes met zonnecrème voorzien. Gelukkig biedt Alcatraz normaal meer schaduw aan dan Graspop, dus het zal wel goedkomen, denk ik... (/hoop ik, hahaha)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zie het bericht nu ook ja. Wel heel erg gaar. Wordt naast bier ook wat flessen water die camping op slepen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik heb m'n spoorboekje ook maar eens gemaakt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bizar weinig namen écht goed ken, bijgevolg ben ik benieuwd welke groepen me kunnen verrassen.

Vrijdag
April Art of Urne
Bark
Lorna Shore
Uli Jon Roth
Dark Funeral
Igorrr
Napalm Death
MGLA
Solstafir

Zaterdag
Vended
Butcher Babies
Ill Nino of Harakiri for the sky
Der Weg Einer Freiheit
Hemelbestormer
As I lay dying of Katatonia
Carcass
Wolvennest
Behemoth

Zondag
The Raven Age
1914
Funeral Dress
Lacuna Coil
Speed Queen
Electric Callboy
Tesseract
Abbath of Cobra the Impaler
Korpiklaani
Cannibal Corpse
Arch Enemy
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het blijft toch briljant dat de organisatie afraadt om zwarte kleding te dragen op een metalfestival vanwege het weer:ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Het blijft toch briljant dat de organisatie afraadt om zwarte kleding te dragen op een metalfestival vanwege het weer:ROFLMAO:
Er bestaan echt te weinig witte band shirts. was heel blij met mijn witte imminence shirt op die warme graspop zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
veel succes aan alle alcatrazgangers en misschien tot zondag.

Enige clash waar ik nog tussen twijfel is die van korpiklaani/ignite zal daar nog eens een nachtje over slapen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Voor mij wordt het dit jaar maar één dagje Alcatraz, nl. de zondag (die voor mij persoonlijk veruit het beste programma heeft).
Ik had al 2 jaar tickets voor Summer Breeze, wat volgende week plaatsvindt, en dat leek in meerdere opzichten wat veel van het goede (mede doordat er aardig wat overlap is tussen beide festivals).
Toen Electric Callboy voor Alcatraz werd aangekondigd voor Alcatraz, die mijn vrouw heel graag wil zien, hebben we dan toch maar een dagticket gekocht, ook al had ik een sterk vermoeden dat ze ook op Summer Breeze zouden worden aangekondigd, wat uiteindelijk ook geschiede.
Dat Alcatraz inmiddels misschien wel ons favoriete festival is geworden, speelde daar verder ook wel in mee.
Helaas veel overlap met SB, maar dat is met heerlijke bands als Arch Enemy, Korpiklaani, Electric Callboy, Bloodywood, 1914 zeker geen schande. :)


ZONDAG

The Raven Age
/ Ethereal Darkness
Thanatos / Lethal Injury
Bloodywood > Angel Crew
1914 / Darqo
Praying Mantis > Funeral Dress
Panzerfaust > Turbowarrior Of Steel
Diamond Head > Liar
Misery Index
< Wild Heart
Lacuna Coil > Trauma
Benediction < My Diligence
Gotthard / DRI
Suffocation < Speed Queen
Electric Callboy > Satan
Aborted < Bear
Tesseract > Pro-Pain
Abbath / Cobra The Impaler
Korpiklaani > Ignite
Cannibal Corpse
< Killthelogo
Arch Enemy > Sick Of It All

Gelukkig weinig echte clashes, ik zal voornamelijk buiten bij het hoofdpodium de hitte trotseren, met af en toe wat uitstapjes naar een van de tenten.
Vervelendste clash is wel direct aan het begin van de dag. In eerste instantie was dat een no-brainer (laatste tijd veel The Raven Age geluisterd), totdat ik de 'fout' maakte om Ethereal Darkness eens een kansje te geven. Wat een heerlijke band is dat, zeg! 😮
Nou ja, 'band', het blijkt dus een éénmansproject te zijn, van ene Lars die alles volledig zelf en in eigen beheer heeft geproduceerd. Chapeau!
Dit zou zomaar eens mijn ontdekking van het festival kunnen gaan worden, zoals dat vorig jaar Thurisaz was.
Goeie recensie ook op Zware Metalen: https://zwaremetalen.com/albumrecensies/ethereal-darkness-smoke-and-shadows.

Verder ben ik nu ook niet meer zo zeker van 1914, nu ik Darqo heb leren kennen, beide heel interessant. Waarschijnlijk zal het laatstgenoemde worden, aangezien 1914 nog op Summer Breeze staat, ook al valt deze daar vrij ongunstig tussen Paradise Lost en Korpiklaani/Fleshgod Apocalypse.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken