Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Hm. Bij betere bestudering van de kaart zie ik dat je nu eerst de hele camping om moet lopen. De hoofdingang is inderdaad verplaatst. Dat is jammer genoeg meer lopen. Nog eerder op om de eerste bands te zien!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
De ingang is helemaal naar voor geplaatst, dus moet je nu vanaf de camping telkens heel die weg aflopen die we vorig jaar voor de covid check moesten doen. Dat maakt het toch iets minder interessant om even op en af naar de camping te gaan.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik denk: La Morgue staat terug denk ik waar hij stond in 2019. Of misschien aan de overkant daar. Op de plek waar hij stond in 2021 staat nu Helldorafo. Zo lijkt. El Presidio is ergens tussen gepropt.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Nu moet je bijvoorbeeld helemaal omlopen tot aan de straat waar nu de ingang is. Vorig jaar was die volgens mij achter de sporthal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Nu op de terugweg van Wo Fat in Baroeg. Keihard van genoten met verschillende koude Leffe Blonds in mijn hand. Voor iedereen sie van stoner, psychedelica of space rock houdt met nummers van 10 minuten waar de ene machtige zompige riff na de andere je om de oren vliegt: ga daar heen op Alcatraz. Een dikke aanrader die je niet gaat teleurstellen
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Helaas heeft m'n levenspartner besloten de relatie stop te zetten, dus bijgevolg zal ik na bijna 5 jaar nog eens alleen naar het festival vertrekken.
Heeft iemand tips voor een solo-festival..?
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Helaas heeft m'n levenspartner besloten de relatie stop te zetten, dus bijgevolg zal ik na bijna 5 jaar nog eens alleen naar het festival vertrekken.
Heeft iemand tips voor een solo-festival..?
Sterkte! Er is bier in kannen (pitchers). Dat helpt mss bij je verdriet.
 
  • Geweldig
Waarderingen: jvandeweyer

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
misschien dat die eco coin ervoor zorgt dat je voor je eerste drankje niet extra betaald?
Ik kan het artikel niet lezen, maar afaslive heeft zo'n soort systeem. Bij binnenkomst krijg je een muntje waarmee je je eerste drankje kan halen, dan bij de volgende keer lever je je beker in in plaats van het muntje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik vind op zich zo'n hard cup systeem wel prima, maar vind het wel redelijk storend als je het hele festival je bekertje in je hand moet houden. Ben ik de enige die er zo over denkt? Vaak hebben festivals volgens mij niet echt een plek om die bekertjes weer in te leveren zonder dat je drinken haalt of wel?

ik ga niet naar alcatraz maar graspop zal dit binnenkort ook wel gaan gebruiken gok ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Helaas heeft m'n levenspartner besloten de relatie stop te zetten, dus bijgevolg zal ik na bijna 5 jaar nog eens alleen naar het festival vertrekken.
Heeft iemand tips voor een solo-festival..?
Eerst en vooral knap dat je zelf gewoon wel gaat. Ik kan me voorstellen dat het niet evident is als je dat voordien altijd samen deed, maar muziek werkt ook helend dus ik hoop ten volle dat dat de overhand gaat nemen bij je.

Moest je kennissen weten die ook gaan, zou ik polsen of ik mijn tent daar bij kan zetten, op die manier heb je 's ochtends en / of 's avonds alvast bekende gezichten en een babbeltje. Dat lijken me anders de meest eenzame momenten, tenzij je geluk hebt met erg sociale buren op de camping. Op het terrein loop ik zelf ook geregeld alleen rond, als de vrienden overdag naar de camping gaan en ik geen zin heb, of nog vaker, we splitsen op omwille van andere muzieksmaak. Daar stoort het me nooit. Veel bands checken en genoeg te zien rond je als je even een pauze neemt. Metalvolk is gewoon erg fijn, dus volgen er sowieso gesprekken of samen-belevingsmomentjes met vreemden.

En verder is er nog dit forum, als je het eens gehad hebt om alleen naar een band te kijken, van de meesten komt hier wel een soort van planning, dus als je daarmee overlapt lijkt het me dat je die gerust kan sturen om aan te sluiten en samen te gaan zien. Al mag ik hier misschien de vrijheid niet nemen om voor iedereen te spreken...
Ik ben bij de groep waar ik nu mee ga niet zeker van hun specifieke muzieksmaak en waar ze altijd staan om bands te checken dus ik verwacht ook regelmatig alleen te staan. Al heb ik in't verleden al gemerkt dat dat vaak de meest intense concerten zijn met weinig afleiding. Tenzij de vrienden zelf grote fan zijn en een heerlijke beleving hebben, dan is hun aanwezigheid zeker een positieve trigger.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik vind op zich zo'n hard cup systeem wel prima, maar vind het wel redelijk storend als je het hele festival je bekertje in je hand moet houden. Ben ik de enige die er zo over denkt? Vaak hebben festivals volgens mij niet echt een plek om die bekertjes weer in te leveren zonder dat je drinken haalt of wel?

ik ga niet naar alcatraz maar graspop zal dit binnenkort ook wel gaan gebruiken gok ik
Ik geloof dat het ook mogelijk is zo'n beker in te wisselen voor een jeton
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik vind op zich zo'n hard cup systeem wel prima, maar vind het wel redelijk storend als je het hele festival je bekertje in je hand moet houden. Ben ik de enige die er zo over denkt? Vaak hebben festivals volgens mij niet echt een plek om die bekertjes weer in te leveren zonder dat je drinken haalt of wel?

ik ga niet naar alcatraz maar graspop zal dit binnenkort ook wel gaan gebruiken gok ik
Belgische festivals moeten volgend jaar herbruikbare cups gebruiken, dus we zullen het zeker op gmm zien
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Ik vind op zich zo'n hard cup systeem wel prima, maar vind het wel redelijk storend als je het hele festival je bekertje in je hand moet houden. Ben ik de enige die er zo over denkt? Vaak hebben festivals volgens mij niet echt een plek om die bekertjes weer in te leveren zonder dat je drinken haalt of wel?

ik ga niet naar alcatraz maar graspop zal dit binnenkort ook wel gaan gebruiken gok ik
Heb altijd een rugzak bij me waar zo'n beker wel in een zijvakje past, dus stoor me daar zelf wat minder aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
misschien dat die eco coin ervoor zorgt dat je voor je eerste drankje niet extra betaald?
Ik kan het artikel niet lezen, maar afaslive heeft zo'n soort systeem. Bij binnenkomst krijg je een muntje waarmee je je eerste drankje kan halen, dan bij de volgende keer lever je je beker in in plaats van het muntje.
Was gisteren bij Rammstein ook.

Onhandige dingen wel die hardcups.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Bedankt voor de steunende woorden @TNFke , @nikita , @Angela Merkel ! Het betekent zeker veel voor me.

Mijn plek op de camping kan ik helaas niet zelf kiezen, vermits ik zo'n medium Delta tent voor ons geboekt had. Voor mij is het de keuze om oftewel alles trachten te verkopen met verlies én dan een weekend alleen thuis te zitten, oftewel toch zelf te gaan en er het beste van te maken. Dat laatste zal met veel momenten ook moeilijk zijn, maar ik hoop dat er fantastisch mooie momenten zullen zijn om het de keuze waard te maken.

Helaas, geen kennissen die ook gaan! Maar daarom langs de ene kant ook best spannend. Ik ben zelf een introvert, maar wie weet kan ik toch vrienden maken of een gezellige tijd beleven.

Alleszins heel erg bedankt allen voor de steun en de fijne woorden.

En om dan ook over de hardcups te praten: op Knotfest hadden ze die ook & hoewel ik het initiatief begrijp, vond ik het ook onhandig. Zeker vermits de bediening daar niet altijd even georganiseerd en soepel verliep, waardoor het (zeker naar het einde van de dag toe) soms de moeite niet waard was om de beker terug te brengen. Daar hadden ze anderzijds ook wel 3 verschillende soorten bekers die je enkel op specifieke locaties kon binnenbrengen, extra onhandig, dus. Maar ben wel benieuwd hoe ze dit regelen. Het halen van drank gaat naar mijn mening wel erg vlot op onze Belgische festivals dus hopelijk kunnen ze dit ook mooi regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Bedankt voor de steunende woorden @TNFke , @nikita , @Angela Merkel ! Het betekent zeker veel voor me.

Mijn plek op de camping kan ik helaas niet zelf kiezen, vermits ik zo'n medium Delta tent voor ons geboekt had. Voor mij is het de keuze om oftewel alles trachten te verkopen met verlies én dan een weekend alleen thuis te zitten, oftewel toch zelf te gaan en er het beste van te maken. Dat laatste zal met veel momenten ook moeilijk zijn, maar ik hoop dat er fantastisch mooie momenten zullen zijn om het de keuze waard te maken.

Helaas, geen kennissen die ook gaan! Maar daarom langs de ene kant ook best spannend. Ik ben zelf een introvert, maar wie weet kan ik toch vrienden maken of een gezellige tijd beleven.

Alleszins heel erg bedankt allen voor de steun en de fijne woorden.

En om dan ook over de hardcups te praten: op Knotfest hadden ze die ook & hoewel ik het initiatief begrijp, vond ik het ook onhandig. Zeker vermits de bediening daar niet altijd even georganiseerd en soepel verliep, waardoor het (zeker naar het einde van de dag toe) soms de moeite niet waard was om de beker terug te brengen. Daar hadden ze anderzijds ook wel 3 verschillende soorten bekers die je enkel op specifieke locaties kon binnenbrengen, extra onhandig, dus. Maar ben wel benieuwd hoe ze dit regelen. Het halen van drank gaat naar mijn mening wel erg vlot op onze Belgische festivals dus hopelijk kunnen ze dit ook mooi regelen.
Mss en evt ben ik uwe man (business context) wel. Als dat twee gescheiden bedden zijn en het is oke voor u om met mij samen te slapen (let wel, ik ben een man. Don't worry ik ben hetero)dan mag u mij de prijs laten weten.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken