Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Zo. Nu alle juni festivals achter de rug zijn heb ik eindelijk tijd en rust om vooruit te gaan kijken naar Alcatraz dit jaar! Wederom ongelofelijk veel zin in en veel bands die ik live wil gaan zien. Laatste tijd krijg ik de Bloodywood vibe wel te pakken. Zit nu naar Aaj te luisteren en dat is een vette nu-metal track. In dat genre ben ik ook erg benieuwd naar Vended. Zoon klinkt echt exact als pa.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ben het voorbije weekend ook begonnen met het beluisteren van de Alcatraz lineup.
My Sleeping Karma ontdekt en erg onder de indruk.
En dan zie ik dat ze clashen met Dark Funeral :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik ben het voorbije weekend ook begonnen met het beluisteren van de Alcatraz lineup.
My Sleeping Karma ontdekt en erg onder de indruk.
En dan zie ik dat ze clashen met Dark Funeral :rolleyes:
Ja dat is ook een nare. Voor mij is het zonder twijfel Dark Funeral, erg fijne black metal band.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Zo. Nu alle juni festivals achter de rug zijn heb ik eindelijk tijd en rust om vooruit te gaan kijken naar Alcatraz dit jaar! Wederom ongelofelijk veel zin in en veel bands die ik live wil gaan zien. Laatste tijd krijg ik de Bloodywood vibe wel te pakken. Zit nu naar Aaj te luisteren en dat is een vette nu-metal track. In dat genre ben ik ook erg benieuwd naar Vended. Zoon klinkt echt exact als pa.

Clown heeft meermaals aangegeven dat Slipknot boven de leden staat en dat Slipknot kan blijven bestaan ondanks dat alle originele of belangrijke leden vervangen zijn (lees: hij wilt op zijn oude dag royalties opstrijken).

Ik zet €5 in op "zoon vervangt de papa".
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Clown heeft meermaals aangegeven dat Slipknot boven de leden staat en dat Slipknot kan blijven bestaan ondanks dat alle originele of belangrijke leden vervangen zijn (lees: hij wilt op zijn oude dag royalties opstrijken).

Ik zet €5 in op "zoon vervangt de papa".
Tis dan beetje als K3.
Slipknot 8 zoekt Slipknot 9.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Tis dan beetje als K3.
Slipknot 8 zoekt Slipknot 9.
Ergens klopt dit. Maar toch staat deze jongen daar vooraan in alle vroegte (wat een tijden zeg) om hier even lekker los op te gaan. Laatste tijd een paar keer het nummer Antibody opgezet en die vind ik erg lekker. Het is een dikke kopie maar wel een hele lekkere. Zo kan de Slipknotsound nog gerust 40 jaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
De Alcatraz hype begint te groeien hier! Hoe zit het bij jullie? Nog een kleine maand en we staan daar weer op de wei.

Wat mij zo aantrekt aan dit festival is de gigantische berg mooie namen in de middle- en undercard. Nachtshows van Solstafir en Wolvennest moeten beide magisch worden. Daarnaast ook nog shows van Rivers of Nihil, Vola, Der Weg Einer Freiheit, Pallbearer, Uli Jon Roth, Dark Funeral, Insomnium, King Buffalo om er zomaar een paar te noemen. Ik ga echt enorm genieten in de tenten daar!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Zit ook even op hun Facebook te neuzen en zie een berichtje dat het nieuwe podium Helldorado plek biedt aan 6000 mensen! Dat is volgens mij formaat Swamp en helemaal geen kleine extra podiumpje. Als je keek naar de bands die er staan (oa Solstafir, Voivod, Katatonia, Watain) kon het al geen klein podium zijn. Ben bijzonder benieuwd waar ze dit hebben ingepast in het terrein.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Voor mij toch vaak net te veel extreme bands, hoop op weer een editie zoals die uit 2016. Dat was goddelijk.

Whitesnake en Within Temptation op de eerste dag als sub en headliner
Avantasia en Twisted Sister op de tweede dag.

Anthrax, Airbourne en Avatar er nog bij. En Whitesnake klonk toen nog prima ook!

Ga er vanuit dat een Avantasia altijd Alcatraz zal doen boven Graspop, omdat ze ook vaak Wacken doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
De Alcatraz hype begint te groeien hier! Hoe zit het bij jullie? Nog een kleine maand en we staan daar weer op de wei.

Wat mij zo aantrekt aan dit festival is de gigantische berg mooie namen in de middle- en undercard. Nachtshows van Solstafir en Wolvennest moeten beide magisch worden. Daarnaast ook nog shows van Rivers of Nihil, Vola, Der Weg Einer Freiheit, Pallbearer, Uli Jon Roth, Dark Funeral, Insomnium, King Buffalo om er zomaar een paar te noemen. Ik ga echt enorm genieten in de tenten daar!
Hier net hetzelfde. Ik ben de voorbije weken door de hele line up gegaan en weer een aantal nieuwe dingen ontdekt.
De under/mid card is inderdaad enorm sterk. Ik zal binnenkort mijn planning hier zetten, maar de 3 dagen zijn enorm gevuld met het ene (verwachte) hoogtepunt na het andere.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Voor mij toch vaak net te veel extreme bands, hoop op weer een editie zoals die uit 2016. Dat was goddelijk.

Whitesnake en Within Temptation op de eerste dag als sub en headliner
Avantasia en Twisted Sister op de tweede dag.

Anthrax, Airbourne en Avatar er nog bij. En Whitesnake klonk toen nog prima ook!

Ga er vanuit dat een Avantasia altijd Alcatraz zal doen boven Graspop, omdat ze ook vaak Wacken doen.
Ja daar kan ik inkomen. Als je niet van black/death, thrash of stoner houdt, is er weinig te beleven.
Als liefhebber van black/death benadert de lineup voor mij de perfectie
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
De Alcatraz hype begint te groeien hier! Hoe zit het bij jullie? Nog een kleine maand en we staan daar weer op de wei.

Wat mij zo aantrekt aan dit festival is de gigantische berg mooie namen in de middle- en undercard. Nachtshows van Solstafir en Wolvennest moeten beide magisch worden. Daarnaast ook nog shows van Rivers of Nihil, Vola, Der Weg Einer Freiheit, Pallbearer, Uli Jon Roth, Dark Funeral, Insomnium, King Buffalo om er zomaar een paar te noemen. Ik ga echt enorm genieten in de tenten daar!
Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Geen enkele van die namen trekt me echt aan. Mss dat een solstafir of wolvennest me nog zou kunnen verrassen.
Zjou omdat ik niet kan gaan. Heb miojn enkel gebroken op werchter. :( Zie pukkelpop forum.
Weet iemand hoe snel ticketmaster reageert op mails ivm tickets? Ik heb ze donderdag een mail gestuurd. Nog steeds geen antwoord. Een mail met de link die er stond bij mijn tickets zelf op ticketmaster.
Edit: Duck, het is dit jaar wel echt jouw jaar qua line-up ;)
Heb mijn ma bloodywood laten horen met danadan. Kzeg die ga ik niet zien en daar gaat het nummer over. Het stoorde mijn ma niet en zij vindt maneskin al geschreeuw.
 
  • Haha
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.368
10.204
We gaan dit jaar niet, maar wat een pareltjes staan er, zeg. Even alles op een rijtje gezet wat ik wil zien (wel zonder naar alles te luisteren, dus dit is alleen wat ik al ken). en dan kom je toch al gauw op 42 van de 114 namen. Redelijke eerste poging. Zou dan ook alleen maar in de problemen komen als ik zou gaan.

Behemoth, Testament, Watain, Cannibal Corpse, Korpiklaani (herkansing!), Exodus, Gotthard, Sólstafir, TesseracT, Abbath, Vandenberg, Mgla, Igorrr, Aborted, Lacuna Coil, Katatonia, Enslaved, Uli Jon Roth, Cattle Decapitation, Eyehategod, Cyclone, Der Weg Einer Freiheit (aanrader!) Harakiri for the Sky (hallelujah!), Monolord, King Buffalo, Pallbearer, My Sleeping Karma, Rivers of Nihil, Vola, Uada, Bloodywood, 1914, Bear, Cobra the Impaler, Hangman's Chair, Hemelbestormer, Hippotraktor, Stöner, Thanatos, The Raven Age, Urne, Vended en Wolvennest.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
De organisatie is wel sneaky met welke bands ze op het onmogelijk vroege tijdstip van 10.45 uur op de mainstage zetten. Vended op zaterdag en met name The Raven Age op zondag wil ik beide echt heel graag zien (en daarna ook Bloodywood). Hebben ze goed gedaan want zal niet de enige zijn. Wordt wat vroeger opstaan en maar ontbijten met friet en bier op het terrein ofzo. Is nog nooit iemand slechter van geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik lees net op de site van Ticketmaster dat er maximaal 10 vouchers voor drankbonnen per account kunnen aangekocht worden. Als er toch meer aangekocht worden voorziet Ticketmaster zich het recht om zonder voorafgaande waarschuwing tickets te annuleren. Ik had in september al 10 vouchers gekocht en wou er nu eigenlijk nog wat bijkopen maar dit gaat dus blijkbaar niet :cautious: Heeft er iemand een idee wat de prijs voor een bonnetje dit jaar op Alcatraz kan zijn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik lees net op de site van Ticketmaster dat er maximaal 10 vouchers voor drankbonnen per account kunnen aangekocht worden. Als er toch meer aangekocht worden voorziet Ticketmaster zich het recht om zonder voorafgaande waarschuwing tickets te annuleren. Ik had in september al 10 vouchers gekocht en wou er nu eigenlijk nog wat bijkopen maar dit gaat dus blijkbaar niet :cautious: Heeft er iemand een idee wat de prijs voor een bonnetje dit jaar op Alcatraz kan zijn?
Rare regel zeg.

Ik zie nu pas dat je ook muntenvouchers kan halen, mooi! 10 bonnen voor 29 euro. Dat zijn pre Corona prijzen, enorm fijn. Binnenkort gelijk maar even aanschaffen, dan ben ik helemaal voorzien.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik lees net op de site van Ticketmaster dat er maximaal 10 vouchers voor drankbonnen per account kunnen aangekocht worden. Als er toch meer aangekocht worden voorziet Ticketmaster zich het recht om zonder voorafgaande waarschuwing tickets te annuleren. Ik had in september al 10 vouchers gekocht en wou er nu eigenlijk nog wat bijkopen maar dit gaat dus blijkbaar niet :cautious: Heeft er iemand een idee wat de prijs voor een bonnetje dit jaar op Alcatraz kan zijn?
Dat is wel een heel eigenaardige regel.
Ik heb 50 vouchers gekocht op mijn naam. Dat geld is ook al van mijn rekening.
nergens een melding gekregen dat dit niet ok is.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
1658837661885.png
Dit zie ik als ik op de site van Ticketmaster op de infoknop bij de vouchers klik

1658837770423.png

Die knop dus.

Waarschijnlijk een standaard zinnetje, maar wordt er toch zenuwachtig van.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken