Alcatraz Open Air 2022

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Dat zijn van die non-regeltjes om opkopers tegen te houden.

Als je er 12 of 15 koopt gaan ze niet moeilijk doen, maar als je er 100 koopt dan zal er wel een lichtje branden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Misschien handig om even te checken bij de organisatie, of dit echt de regel is of dat het gewoon een standaard ticketmaster zinnetje is?

Verder lijkt het me ook niet dat het echt te controleren is als je ze 1 voor 1 inlevert?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Maar hoeveel bonnen heeft 1 tic
Ben jij van plan de hele wei te trakteren? Of heb jij voor heel de vriendengroep gekocht, want wat doe je anders met 500 bons?
LOL
Ik ben juist wakker (zit in Japan) en wou eens kijken wat ik gisteren avond na behoorlijk wat alcohol (de combinatie van bier met sake en shochu is dodelijk) nu juist had geschreven.
Niet veel goed dus :eek:.

50 bonnen heb ik dus gekocht.
 
Laatst bewerkt:

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Ik heb énorm veel zin in Alcatraz. Sinds 2016 heb ik geen enkele editie geskipt (behalve 2020, helaas). Is ieder jaar een zaaalig festival met trouwens écht een heerlijke campingbeleving.
Mijn must-sees:
Vrijdag: Lorna Shore, MGLA, Solstafir
Zaterdag: Vended, Der Weg Einger Freiheit, Hemelbestormer, Behemoth
Zondag: The Raven Age, Speed Queen, Electric Callboy, Korpiklaani, Cannibal Corpse
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Een vlucht van >15 uren heeft ook zo zijn voordelen. Eindelijk eens tijd gehad om mijn planning voor Alcatraz te schrijven.

Zoals ik al eerder zei, de affiche is dit jaar voor mij gemaakt.


Vrijdag

Rustig op gang komen (afhankelijk hoe zwaar de pre-party is geweest) en een paar dingen vanop afstand bekijken met o.a. Warkings.

Rivers of Nihil: normaal ben ik geen fan van Tech Death, maar RoN vind ik wel goed. “Where Owls Know My Name” is een top album.

Lorna Shore: ik kende de band niet en wat ik heb gehoord heeft mijn interesse gewekt ook al is het me iets te extreem

Suicidal Angels: net zoals bij Jos, een van de verrassingen van Alcatraz vorig jaar

Unearth: ik kende de band niet. Melodische Metalcore die ik wel kan smaken

Cattle Decapitation: net als Lorna Shore iets te extreem voor mij. Nog nooit gezien dus toch benieuwd

Insomnium: eerste verwachte hoogtepunt van het festival

Dark Funeral: spijtig van de clash met My Sleeping Karma. Dark Funeral is nu eenmaal een must see.

Mgla: mijn favoriete Black Metal band. Nog nooit gezien, dus torenhoge verwachtingen. Oorspronkelijk was Mgla niet van plan om live te spelen. Weinig show en communicatie met het publiek, het gaat puur om de muziek.

Solstafir: om te bekomen van Mgla



Zaterdag

Mijn beste dag met veel must sees, bijna allemaal in de Helldorado.

Cyclone: na het onverwachte legendarische optreden vorig jaar kan het alleen maar tegenvallen zeker? Moet wel vroeger door om op tijd te zijn voor

Uada: grote fan van hun melodische Black Metal. Worden vaak vergeleken met Mgla, maar buiten het bedekken van de gezichten is het toch een heel andere soort en meer toegankelijkere Black Metal (ik hoor zelfs Iron Maiden invloeden in hun muziek)

Harakiri for the sky: alweer een verwacht hoogtepunt met hun wondermooie Post Black Metal

Krisiun: Ik zal na de bovenstaande 3 bands wel wat moeten bekomen. Misschien Krisiun vanop afstand bekijken.

Necrophobic: als ik me niet vergis stonden ze vorig jaar oorspronkelijk ook op Alcatraz, dus met uitstel

Der Weg Einer Freiheit: intense Black Metal met prachtige atmosferische stukken. Kan zomaar het hoogtepunt van Alcatraz worden.

Katatonia: even een relatief rustpunt

Behemoth: wie haalt het in zijn hoofd om 2 black metal bands te laten clashen op het einde van de dag. Ik had Watain ook graag gezien en misschien verander ik last minute nog van gedacht. Alhoewel, Behemoth zijn een van de grootheden in het genre, het zou zonde zijn om ze te skippen.



Zondag

1914: De band waar ik samen met Mgla en Uada het meeste naar uitkijk. Ik had bang dat ze zouden moeten afzeggen. Gelukkig zijn ze al op tour in Europa. Door de oorlog in hun land verwacht ik een heel intens optreden.

Panzerfaust: Net als 1914 heb ik deze band uit Canada leren kennen door Alcatraz. Ze zijn samen met 1914 op tour, al vind ik laatstgenoemde toch nog van een hoger niveau.

Lacuna Coil: Al vaak gezien, maar zijn live zo goed dat ik er weer heel erg naar uitkijk.

Suffocation: niet mijn favoriete Death Metal band, wil ze toch graag zien

Electric Callboy: eigenlijk niet mijn ding maar toch nieuwsgierig. Waarschijnlijk vanop afstand

Abbath: een tijdje geleden hoorde je alleen maar slechte dingen over Abbath zijn toestand. Ik ben eens benieuwd of hij zich herpakt heeft.

Korpiklaani: altijd al eens willen zien

Arch Enemy: al vaak gezien, altijd goed. De afsluiter, nog ene keer los uit de bol
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Nice
Een vlucht van >15 uren heeft ook zo zijn voordelen. Eindelijk eens tijd gehad om mijn planning voor Alcatraz te schrijven.

Zoals ik al eerder zei, de affiche is dit jaar voor mij gemaakt.


Vrijdag

Rustig op gang komen (afhankelijk hoe zwaar de pre-party is geweest) en een paar dingen vanop afstand bekijken met o.a. Warkings.

Rivers of Nihil: normaal ben ik geen fan van Tech Death, maar RoN vind ik wel goed. “Where Owls Know My Name” is een top album.

Lorna Shore: ik kende de band niet en wat ik heb gehoord heeft mijn interesse gewekt ook al is het me iets te extreem

Suicidal Angels: net zoals bij Jos, een van de verrassingen van Alcatraz vorig jaar

Unearth: ik kende de band niet. Melodische Metalcore die ik wel kan smaken

Cattle Decapitation: net als Lorna Shore iets te extreem voor mij. Nog nooit gezien dus toch benieuwd

Insomnium: eerste verwachte hoogtepunt van het festival

Dark Funeral: spijtig van de clash met My Sleeping Karma. Dark Funeral is nu eenmaal een must see.

Mgla: mijn favoriete Black Metal band. Nog nooit gezien, dus torenhoge verwachtingen. Oorspronkelijk was Mgla niet van plan om live te spelen. Weinig show en communicatie met het publiek, het gaat puur om de muziek.

Solstafir: om te bekomen van Mgla



Zaterdag

Mijn beste dag met veel must sees, bijna allemaal in de Helldorado.

Cyclone: na het onverwachte legendarische optreden vorig jaar kan het alleen maar tegenvallen zeker? Moet wel vroeger door om op tijd te zijn voor

Uada: grote fan van hun melodische Black Metal. Worden vaak vergeleken met Mgla, maar buiten het bedekken van de gezichten is het toch een heel andere soort en meer toegankelijkere Black Metal (ik hoor zelfs Iron Maiden invloeden in hun muziek)

Harakiri for the sky: alweer een verwacht hoogtepunt met hun wondermooie Post Black Metal

Krisiun: Ik zal na de bovenstaande 3 bands wel wat moeten bekomen. Misschien Krisiun vanop afstand bekijken.

Necrophobic: als ik me niet vergis stonden ze vorig jaar oorspronkelijk ook op Alcatraz, dus met uitstel

Der Weg Einer Freiheit: intense Black Metal met prachtige atmosferische stukken. Kan zomaar het hoogtepunt van Alcatraz worden.

Katatonia: even een relatief rustpunt

Behemoth: wie haalt het in zijn hoofd om 2 black metal bands te laten clashen op het einde van de dag. Ik had Watain ook graag gezien en misschien verander ik last minute nog van gedacht. Alhoewel, Behemoth zijn een van de grootheden in het genre, het zou zonde zijn om ze te skippen.



Zondag

1914: De band waar ik samen met Mgla en Uada het meeste naar uitkijk. Ik had bang dat ze zouden moeten afzeggen. Gelukkig zijn ze al op tour in Europa. Door de oorlog in hun land verwacht ik een heel intens optreden.

Panzerfaust: Net als 1914 heb ik deze band uit Canada leren kennen door Alcatraz. Ze zijn samen met 1914 op tour, al vind ik laatstgenoemde toch nog van een hoger niveau.

Lacuna Coil: Al vaak gezien, maar zijn live zo goed dat ik er weer heel erg naar uitkijk.

Suffocation: niet mijn favoriete Death Metal band, wil ze toch graag zien

Electric Callboy: eigenlijk niet mijn ding maar toch nieuwsgierig. Waarschijnlijk vanop afstand

Abbath: een tijdje geleden hoorde je alleen maar slechte dingen over Abbath zijn toestand. Ik ben eens benieuwd of hij zich herpakt heeft.

Korpiklaani: altijd al eens willen zien

Arch Enemy: al vaak gezien, altijd goed. De afsluiter, nog ene keer los uit de bol
Nice! Ben elke must see bij jou is het bij mij ook. Er wachten ons een paar heerlijke optredens komend weekend
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Dikke aanrader: Vended!
Hoewel ze gisteren Knotfest op de indoor stage mochten openen, hebben ze een knaller van een show gegeven. Stond héél veel volk naar te kijken. Je hoort duidelijk dat de zanger de zoon van is... Maar dit zie je ook aan zijn manier van gedragen op het podium en aan zijn publieksinteractie. Er was bij ieder nummer wel een moshpit (of 2)...
Zalige show. Gas geven en gaan! Ze zijn erg energetisch. Hier heb ik van genoten en hiervoor sta ik zaterdag graag vroeger voor op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Dikke aanrader: Vended!
Hoewel ze gisteren Knotfest op de indoor stage mochten openen, hebben ze een knaller van een show gegeven. Stond héél veel volk naar te kijken. Je hoort duidelijk dat de zanger de zoon van is... Maar dit zie je ook aan zijn manier van gedragen op het podium en aan zijn publieksinteractie. Er was bij ieder nummer wel een moshpit (of 2)...
Zalige show. Gas geven en gaan! Ze zijn erg energetisch. Hier heb ik van genoten en hiervoor sta ik zaterdag graag vroeger voor op.
Ik ga er zeker naar kijken, veel zin in! 10.45 uur is wel echt heel erg vroeg maar heb het er voor over. Wordt ontbijten met friet op het terrein denk ik
 
  • Geweldig
Waarderingen: jvandeweyer

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Ik ga er zeker naar kijken, veel zin in! 10.45 uur is wel echt heel erg vroeg maar heb het er voor over. Wordt ontbijten met friet op het terrein denk ik
Je zal het je zeker niet beklagen! Nu enkel hopen dat het Alcatrazpubliek evenveel energie aan deze band geeft als het Knotfestpubliek... 🤞
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Hier begint het nu goed te kriebelen! Het besef daalt in dat ik over een ruime 1,5e week die kant op rij. We vertrekken donderdag in de vroege middag. Alles opzetten en nog even genieten van de pre party.

Vandaag begonnen met de 1914 playlist. Wat een steengoede band is dit en wat ben ik blij dat ze alsnog op tour konden gaan gezien de situatie in hun thuisland. Daar sta ik zeker vooraan om ze te supporten.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Hier begint het nu goed te kriebelen! Het besef daalt in dat ik over een ruime 1,5e week die kant op rij. We vertrekken donderdag in de vroege middag. Alles opzetten en nog even genieten van de pre party.

Vandaag begonnen met de 1914 playlist. Wat een steengoede band is dit en wat ben ik blij dat ze alsnog op tour konden gaan gezien de situatie in hun thuisland. Daar sta ik zeker vooraan om ze te supporten.
Bij mij kriebelt het ook maar ik kan nog niet echt voorgenieten. Nog 2 zware reizen voor de boeg en ben pas volgende week woensdag terug thuis.
Nog even doorbijten :p. En dan extra genieten.
Onze weerman @Pauly Robin ligt in de lappenmand. Dus ook geen weerbericht?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Bij mij kriebelt het ook maar ik kan nog niet echt voorgenieten. Nog 2 zware reizen voor de boeg en ben pas volgende week woensdag terug thuis.
Nog even doorbijten :p. En dan extra genieten.
Onze weerman @Pauly Robin ligt in de lappenmand. Dus ook geen weerbericht?
Met een gebroken enkel kan je prima weerberichten tikken denk ik!

Maar mijn Buienrader geeft een prachtig zonnetje met 26 graden aan 4 dagen lang dus dat lijkt helemaal goed te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Alles is dit jaar toch weer een eindje verder lopen zo te zien. En Helldorado lijkt me best wel een grote tent. Zéér benieuwd!

1659423497675.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Alles is dit jaar toch weer een eindje verder lopen zo te zien. En Helldorado lijkt me best wel een grote tent. Zéér benieuwd!

Bekijk bijlage 2204
Helldorado moet plek bieden aan 5000 mensen dus is ongeveer even groot als de Swamp, had ik ook niet verwacht van tevoren.

Maar de plattegrond is verder toch precies hetzelfde als vorig jaar? Ik zie in ieder geval geen verschil, de camping is ook hetzelfde op de aanpassing na dat het ontbijt nu op het grote campingterrein staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken