Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik vraag me alvast af waar dat vierde podium gaat komen.
La morgue was al vast veel beter dit jaar dankzij het verdubbelen van groote.
Ja dat vraag ik me ook af. La Morgue was echt een fijne plek, hoop niet dat ze die weer kleiner maker om dat vierde podium plek te geven. Qua tijdschema zal dit vierde podium tegelijk moeten gaan spelen met de Swamp waardoor het er enigszins vandaan moet liggen. Beetje op de plek van de El Presidio bar?
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
Ja dat vraag ik me ook af. La Morgue was echt een fijne plek, hoop niet dat ze die weer kleiner maker om dat vierde podium plek te geven. Qua tijdschema zal dit vierde podium tegelijk moeten gaan spelen met de Swamp waardoor het er enigszins vandaan moet liggen. Beetje op de plek van de El Presidio bar?
ik hoop dat zowel la morgue als El Presidio niet terug kleiner worden.

Zelf zou ik het wel nog op de plaats van de rock tribune stand zien, die stand kan gemakkelijker verzet worden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.673
Gaan ze niet net als Graspop een dubbele mainstage maken? Of komt er echt een nieuwe tent?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Gaan ze niet net als Graspop een dubbele mainstage maken? Of komt er echt een nieuwe tent?
Zw hadden het toentertijd over een klein podium met vooral punk. Volgens mij ook hardcore. Stonden op het eerste affiche ook verrassend veel punkachtige namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Coldlight

Playlistbediener
13 jun 2021
18
33
Dit was mn eerste Alcatraz en ook ik ben aangenaam verrast door dit festival. Hetgene dat me als eerst opviel is dat het een stuk minder goor is dan Graspop. Daarnaast moet ik toegeven dat wij wel een friends area hebben gehad en dit het dubbel en dwars waard was.

Graspop gaat dit jaar overigens uitbreiden door het wisselen van het camping terrein en het festival terrein dus het is best mogelijk dat van het middag programma van gmm er een aantal over kunnen komen als headliner voor Alcatraz (zie een Limp Bizkit of In Extremo/Blind Guardian)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Moest dat vierde podium nu meer inspelen op het metalcore/punkrock publiek zie ik veel potentieel om te groeien. Vraag is natuurlijk als dat is wat Alcatraz wilt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.673
Moest dat vierde podium nu meer inspelen op het metalcore/punkrock publiek zie ik veel potentieel om te groeien. Vraag is natuurlijk als dat is wat Alcatraz wilt.
Ik zit daar eerlijk gezegd echt totaal niet op te wachten. Toch een ander publiek.
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
Zw hadden het toentertijd over een klein podium met vooral punk. Volgens mij ook hardcore. Stonden op het eerste affiche ook verrassend veel punkachtige namen.
idd, hopelijk dan een echte open stage voor nog meer van die cyclone toestanden te krijgen :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Blijkbaar ben ik niet de enige die niet opgelet heeft. Kijk net ff op de Alcatraz site en blijkt dat sinds 3 september de data voor 2022 bekend zijn en tickets in dw verkoop! 12 tot 14 augustus en tot 1 november gereduceerd tarief. Komende weken de eerste namen. Erg fijn nieuws! Eigenlijk weet ik al zeker dat ik weer ga maar wacht voor de vorm even de eerste namen af.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Blijkbaar ben ik niet de enige die niet opgelet heeft. Kijk net ff op de Alcatraz site en blijkt dat sinds 3 september de data voor 2022 bekend zijn en tickets in dw verkoop! 12 tot 14 augustus en tot 1 november gereduceerd tarief. Komende weken de eerste namen. Erg fijn nieuws! Eigenlijk weet ik al zeker dat ik weer ga maar wacht voor de vorm even de eerste namen af.

Ik heb de tickets voor volgend jaar inmiddels gekocht.
Ik vertrouw 100% op Alcatraz dat de line-up weer in orde komt ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.083
Als de Graspop line-up klopt dan ga ik voor de volgende headliners: Nightwish, Sabaton en Amon Amarth. Met daaronder een dikke laag met terugkomers zoals Testament, Cradle of Filth en Solstafir. Kom maar op met die eerste namen!
Dat zouden wel drie hele vette namen zijn voor Alcatraz, zeg!
Ook ik zou volgend jaar weer heel graag terug gaan, en twijfel er ook niet aan dat ze hoe dan ook weer een mooie line-up neerzetten.
Ik heb echter ook nog steeds tickets voor Summer Breeze een week later.
Aangezien ik ook al in juni een 'dubbel' heb met GMM en Hellfest, weet ik niet of ik (of mijn vrouw) nog zo'n aanslag op lijf en beurs aankunnen..
Maar als alle affiches vorm beginnen te krijgen, en er niet al teveel overlap zit tussen Alcatraz en de andere 3 festivals, dan zal het toch wel weer beginnen te jeuken, vrees ik (zeker met de headliners die jij noemt). ?
 

PrimalRage

Nieuw lid
2 okt 2021
3
0
Hi guys,

We are Primal Rage, a French Thrash Metal Band, and we are thrilled to announce the release of our 1st studio album ‘Awakening The Masses’ coming November 19th 2021.

1. Repression 3:54
2. F.F.F 4:03
3. Kill Yourself 4:25
4. X-Rated 3:00
5. Racial Hate 3:55
6. One Of The Dying 4:07
7. No Cure For Hate 5:25
8. Freedom Is A Lie (Album Version) 4:07
9. Respect 3:33
10. Awakening The Masses 3:45

'Awakening The Masses' will be released on CD DIGIPACK and available on all streaming platforms Friday November 19th.

Mixed at Studio Artmusic by Sebastien Camhi (Akiavel, Swarm, Gorgon...) and Mastered at Kohlekeller Studio by Kai Stahlenberg (Aborted, Crematory, Powerwolf...)

Pre-Save our new single “Kill Yourself” now
Available October 19th.
https://backl.ink/148654854

Follow us :

Web :
https://www.primalrage.fr

Facebook :
https://www.facebook.com/primalrageFR/

Instagram :
https://www.instagram.com/primalrage_hxc/

Youtube :
https://www.youtube.com/channel/UCY9XGXfzyY2g_es0Is_kCSw


Album Cover.jpg Album Promo.jpg
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
Een klein vogeltje vertelde me vrijdagavond in Trix dat de eerste band die er speelde wel eens in Kortrijk zou moeten zijn ergens midden augustus ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Een klein vogeltje vertelde me vrijdagavond in Trix dat de eerste band die er speelde wel eens in Kortrijk zou moeten zijn ergens midden augustus ;)
Dan hebben we het over Hippotractor als ik je goed volg? Hm, werkelijk nog nooit van gehoord haha.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik zie die band plots echt overal op komen, zitten er leden van een bekende band in hippotraktor ofzo? Ik zie ze zelfs boven gevestigde Belgische waarden opduiken
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
Dan hebben we het over Hippotractor als ik je goed volg? Hm, werkelijk nog nooit van gehoord haha.
Dat is niet zo onlogisch. Hun eerste album komt over 2 weken pas uit, wel meteen ook onder Pelagic Records. Ze hebben in de afgelopen weken hun eerste singles uitgebracht. Het feit dat hun zanger Stefan Degraef ook zanger is van Psychonaut opent natuurlijk wel enkele deuren, alsook hun gitarist & founder is volgens mij wel bekend bij het label & in het wereldje door zijn mixing / producing / recording werk.

Voor wie dit jaar geprikkeld werd door Psychonaut is het alleszins wel een aanrader.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Dat is niet zo onlogisch. Hun eerste album komt over 2 weken pas uit, wel meteen ook onder Pelagic Records. Ze hebben in de afgelopen weken hun eerste singles uitgebracht. Het feit dat hun zanger Stefan Degraef ook zanger is van Psychonaut opent natuurlijk wel enkele deuren, alsook hun gitarist & founder is volgens mij wel bekend bij het label & in het wereldje door zijn mixing / producing / recording werk.

Voor wie dit jaar geprikkeld werd door Psychonaut is het alleszins wel een aanrader.
Ah dat klinkt inderdaad veelbelovend. Leuk! België heeft wel echt patent op goede metalbands tegenwoordig
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
10
11
Onvoorstelbaar fijn festival dat Alcatraz. De corona-editie was voor mij de eerste editie, en ok, na 1.5 jaar kinneklop was dat weekend het beste dat me kon overkomen.
Ticket voor volgend jaar is alvast geboekt, ongeacht de affiche. Dat komt wel weer goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken