Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Fijne popplaat. Een hele fijne zelfs. Maar verre van AOTY.
Qua hype zeker AOTY. Heb op de socials geen album zoveel voorbij zien komen dan BRAT. Heel TikTok en Insta stond er vol mee

Edit: qua kwaliteit zeker niet inderdaad

Ja precies wat Tinus zegt. Ik vind wel dat als je de hele hype wegdenkt (wat lastig is) er een verdomd knappe plaat overblijft, zeker met het heerlijke remixalbum er nog eens achteraan.

Ik mis Cutouts overigens in bijna al die lijstjes, zeker als je ziet wat het er af en toe wel in schopt. 🤔

En Beth Gibbons komt er ook best een beetje karig vanaf.

Laatst bewerkt:
Ja precies wat Tinus zegt. Ik vind wel dat als je de hele hype wegdenkt (wat lastig is) er een verdomd knappe plaat overblijft, zeker met het heerlijke remixalbum er nog eens achteraan.
De plaat zelf is goed, staat hier ook wel eens aan hoor begrijp me niet verkeerd, maar zeker niet het beste van dit jaar. Die gaat toch wel naar Jack White of JPEGMAFIA (maar dat lieve kinderen dat is voor een ander topic)

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik merk ook dat Blood Incantation in heel veel AOTY-lijstjes staat.

"We kennen niks van metal maar we willen divers zijn dus we hebben een metal plaat nodig ah wacht Blood Incantation wordt ruim besproken op Reddit laten we die er in zetten".

Goede plaat, die van Blood Incantation, ik heb tickets voor hun show, maar dat ze meestal als enige metalplaat of als hoogste metalplaat in lijstjes staat, komt een beetje over als niet beter weten dan dit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal

"We kennen niks van metal maar we willen divers zijn dus we hebben een metal plaat nodig ah wacht Blood Incantation wordt ruim besproken op Reddit laten we die er in zetten".

Goede plaat, die van Blood Incantation, ik heb tickets voor hun show, maar dat ze meestal als enige metalplaat of als hoogste metalplaat in lijstjes staat, komt een beetje over als niet beter weten dan dit.
Ik volg je redenering, maar opzich niet gek toch? Het is een baanbrekend album dat mensen bereikt die ook niet altijd naar metal luisteren.

Hele goede plaat en staat zeker ook in mijn top 10 maar gaat al zeker niet op 1 en waarschijnlijk is er ook nog een andere progressive death metal plaat die ik hoger ga zetten.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Dat zegt toch genoeg. Nogmaals; hele knappe plaat. Enfin, ook die slechte Beyoncé staat erin.
Blijft inderdaad altijd opvallend hoe sterk die lijstjes van de media afwijken van de user ratings. Brat vind ik een vrij logische winnaar, staat ook onder de gebruikers van AOTY en RYM in de top 10. In combinatie met de impact van dat album vind ik die nummer 1 spot nog te begrijpen. Maar je hebt dan inderdaad ook dingen als Beyoncé, Waxahatchee en Sabrina Carpenter die eigenlijk maar als 'gewoon goed' werden ontvangen en plots een hoge plek innemen in dit soort lijstjes. Eigenlijk valt Fontaines D.C. hier ook onder maar die zal vast en zeker ook hoog eindigen hier op het forum, dus die laat ik even in het midden ;)

Langs de andere kant is er van Geordie Greep, JPEGMAFIA en GY!BE nergens iets te bespeuren.

Blijft inderdaad altijd opvallend hoe sterk die lijstjes van de media afwijken van de user ratings. Brat vind ik een vrij logische winnaar, staat ook onder de gebruikers van AOTY en RYM in de top 10. In combinatie met de impact van dat album vind ik die nummer 1 spot nog te begrijpen. Maar je hebt dan inderdaad ook dingen als Beyoncé, Waxahatchee en Sabrina Carpenter die eigenlijk maar als 'gewoon goed' werden ontvangen en plots een hoge plek innemen in dit soort lijstjes. Eigenlijk valt Fontaines D.C. hier ook onder maar die zal vast en zeker ook hoog eindigen hier op het forum, dus die laat ik even in het midden ;)

Langs de andere kant is er van Geordie Greep, JPEGMAFIA en GY!BE nergens iets te bespeuren.
Wil je Waxahatchee niet in een zin noemen met Beyonce en Carpenter? Bij voorbaat dank :)

Nog eentje van eerder dit jaar

Ætheria Conscientia - The Blossoming

Progressieve psychedelische black metal uit Frankrijk met Midden Oosten en jazz invloeden en hier en daar een Gilmour solo (Daimu Kadasdra Ko Antall) of wat King Crimson achtig gitaarwerk (The Blossoming).

Progressieve psychedelische black metal uit Frankrijk met Midden Oosten en jazz invloeden en hier en daar een Gilmour solo (Daimu Kadasdra Ko Antall) of wat King Crimson achtig gitaarwerk (The Blossoming).
Wat zijn dit voor teksten joh, dat ziet eruit alsof het weer iets fenomenaals is haha

Nog eentje van eerder dit jaar

Ætheria Conscientia - The Blossoming

Doe 'ns niet. We gaan dit toch niet vergelijken met twee van zulke grootheden? Heb dit ergens in juli kort beluisterd en dat klonk wel redelijk, maar ook niet meer dan dat.

• Haha
Waarderingen: nikita
Doe 'ns niet. We gaan dit toch niet vergelijken met twee van zulke grootheden? Heb dit ergens in juli kort beluisterd en dat klonk wel redelijk, maar ook niet meer dan dat.
Het is natuurlijk niet letterlijk te nemen, was bij Gilmour nog het achtervoegsel "-achtig" vergeten :)

Toen dit album uitkwam niet echt kapot van maar vandaag kwartje gevallen.
Verschil met koptelefoon luisteren of over de speakers wederom een hele andere beleving. Wat een plaat!😄
ULCERATE.👇

Bijlagen

• Screenshot_20241205_223834_Gallery.jpg
    Screenshot_20241205_223834_Gallery.jpg
    334,3 KB · Weergaven: 7

Users who are viewing this thread