Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ondanks het geringe aanbod springt Juanita Stein er wel uit vandaag. Is de moeite waard om te gaan volgen in de toekomst.

Septaria - A* (Astar)

Debuutalbum van deze jonge Franse post metal band met duidelijke Gojira invloed maar dan een stukje progessiever.
De albumtitel verwijst naar het zwarte gat (Sagittarius A*) in het midden van onze melkweg.
Het concept van het album is
Weaving a subtle net between the infinite of our Psyche and the infinite of the universe, the album investigates the depths of the human soul and the unfathomable mysteries of the brain.

Neuron networks interlace as galaxies, unveiling this secret correspondence, becoming each other’s reflection, intimacy and cosmicity gathering as one single enigma.

Through a rich and metaphorical imagery, the record addresses the fundamental questions of existence with the sincerity and depth of a life intensely felt.

This is an invitation to look above oneself. Not to flee, but to perceive in it the reflection of our condition. To draw the strength to face our own reality. While admiring the cold beauty of a starry sky, we contemplate the abysses of our mind.
Zijn wel wat zaken aan te merken op de plaat die misschien wat korter had mogen zijn dan 68 minuten en de clean vocals zijn ook nog voor wat verbetering vatbaar maar in ieder geval wel een hele goede debuutplaat van een groep met veel potentie.

• On fire
Waarderingen: Jamel
Septaria - A* (Astar)

Debuutalbum van deze jonge Franse post metal band met duidelijke Gojira invloed maar dan een stukje progessiever.
De albumtitel verwijst naar het zwarte gat (Sagittarius A*) in het midden van onze melkweg.
Het concept van het album is

Zijn wel wat zaken aan te merken op de plaat die misschien wat korter had mogen zijn dan 68 minuten en de clean vocals zijn ook nog voor wat verbetering vatbaar maar in ieder geval wel een hele goede debuutplaat van een groep met veel potentie.

Morgen luisteren!

Ik heb ook nog wel een tip uit de categorie debuutalbums: Het IJslandse Múr met hun plaat die dezelfde titel draagt. Echt steengoede dynamische en soms spijkerharde post-metal, met een heerlijke productie. Gaan we ongetwijfeld meer van horen, de komende jaren.

Morgen luisteren!

Ik heb ook nog wel een tip uit de categorie debuutalbums: Het IJslandse Múr met hun plaat die dezelfde titel draagt. Echt steengoede dynamische en soms spijkerharde post-metal, met een heerlijke productie. Gaan we ongetwijfeld meer van horen, de komende jaren.
Die ging ik ook nog posten ;)

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: nikita en Jamel
Morgen luisteren!

Wat is t toch met IJsland waar echt bizar goeie muziek vandaan blijft komen? Echt alsof je alleen muziek vanuit Eindhoven zou luisteren en daar echt veel toffe platen vandaan komen...

• Leuk
  • On fire
Wat is t toch met IJsland waar echt bizar goeie muziek vandaan blijft komen? Echt alsof je alleen muziek vanuit Eindhoven zou luisteren en daar echt veel toffe platen vandaan komen...
Daar doe je IJsland echt tekort mee. Meer Utrecht en dat klopt dan weer vergeleken met Nederland ;)

Maar echt!

In de Benelux vind ik Mechelen wel een beetje vergelijkbaar. Daar schieten de geweldige prog/post bands ook als paddenstoelen uit de grond.

Morgen luisteren!

Ga ik even kijken of Múr live plannen heeft en ja hoor ze stonden deze week in Antwerpen als support bij Wheel, dat is mij compleet ontgaan
het eiland frankie loosveld GIF by Sporza

• Verdrietig
  • Wow
Inderdaad niet veel, maar da's ook wel eens fijn zo richting het einde van het jaar. Alles wat me opviel plus twee aanraders vanuit jullie kant.

Nik Bärtsch - SPIN
Örnatorpet - Fordomdags
Monster Truck - Furiosity
Thomas Polychuck - Thomas Polychuck
aus - Fluctor
Joaquín Sosa, Aniel Someillan & Barbaro Crespo aka Machito - Ilú
Meaningful Stone - Angel Interview
Aisha Badru - The Sun Still Rises

Heb die associatie eigenlijk altijd met Kortrijk gehad, in ieder geval een paar jaar geleden.
Dat is ook wel zo, met bands als Amenra en Thurisasz. De nieuwe generatie komt dan dus weer uit Mechelen, met oa Psychonaut, Hippotraktor en Pothamus.

Dat is ook wel zo, met bands als Amenra en Thurisasz. De nieuwe generatie komt dan dus weer uit Mechelen, met oa Psychonaut, Hippotraktor en Pothamus.
...en Capitan, die in 2025 met een nieuw album komen en volgens mij ook wel klaar zijn voor de wat grotere doorbraak.

Al heeft Kortrijk en omgeving ook moois in aantocht met Rhazes (nog onduidelijk wanneer die eerste EP eraan komt, maar die eerste 2 singles zijn alvast om van te smullen). En Divided die daar ook al enkele tijd furore maken (brachten begin dit jaar met 'Light will shine' ook een fijn album uit voor de post-hardcore fans, met 'days undone' als mijn favoriet als iets meer post en iets minder hardcore fan)

• On fire
Waarderingen: johanra en Jamel
Sticks is gewoon top 10 materiaal dit jaar. Die komt effe onverwacht voor mij.
Alleen die Lentezon tune is wat mij betreft al genoeg om hem mee te nemen in de jaarlijstjes. Ik ben sowieso erg onder de indruk van hoe Sticks blijft boeien (en groeien) in een genre waar de meeste 40-plussers toch een beetje vergane glorie zijn of nagenoeg niks meer uitbrengen.

Users who are viewing this thread