Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
@wenteldave had hem in september al eens in een lijstje maar aangezien @Dr. Hannibal in het internationale festival topic interesse toonde in Warning kan het geen kwaad om de andere band van de zanger nog eens in de picture te zetten want dit is toch ook wel een goed album.

40 Watt Sun - Little Weight
Shoegaze & doom zonder de zware gitaren.

Zeker een goed album! Die heb ik dan wel weer al een aantal keer beluisterd haha, terwijl Warning dus nog moet komen :)

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel en johanra
Het eindejaarslijstje van The Quietus staat weer online. Voor diegenen die nog niet bekend zijn met The Quietus: Hun eindejaarslijstjes zijn uitermate geschikt om je na een jaar vol nieuwe muziek te hebben ontdekt alsnog te laten voelen alsof je één of andere barbaar bent die alleen Jannes luistert. Het lijstje vindt je hier. Uitermate goede lijst als je het een beetje leuk vindt om nieuwe muziek te ontdekken en niet bang bent om een beetje de experimentele kant op te gaan.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Het eindejaarslijstje van The Quietus staat weer online. Voor diegenen die nog niet bekend zijn met The Quietus: Hun eindejaarslijstjes zijn uitermate geschikt om je na een jaar vol nieuwe muziek te hebben ontdekt alsnog te laten voelen alsof je één of andere barbaar bent die alleen Jannes luistert. Het lijstje vindt je hier. Uitermate goede lijst als je het een beetje leuk vindt om nieuwe muziek te ontdekken en niet bang bent om een beetje de experimentele kant op te gaan.
Mooi lijstje. Toch zeker 3 top 10 albums, die ik ook in mijn top 10 heb staan. Maar vooral: Xiu Xiu!!!

Nieuwe album van Opeth paar keer op de koptelefoon geluisterd en was ik al redelijk overtuigd. Vandaag op de speakers nog meer.
Bij jullie denk wel bekend maar album van Mur knalt er na 2 luisterbeurten ook lekker in.

• On fire
Waarderingen: johanra en Jamel
@wenteldave had hem in september al eens in een lijstje maar aangezien @Dr. Hannibal in het internationale festival topic interesse toonde in Warning kan het geen kwaad om de andere band van de zanger nog eens in de picture te zetten want dit is toch ook wel een goed album.

40 Watt Sun - Little Weight
Shoegaze & doom zonder de zware gitaren.

Dank voor de tip, heel dope...

• Leuk
Waarderingen: Jamel en johanra
Heeft er iemand wat meer ervaring met de ChatGPT achtige dingen die een samenvattend lijstje (met genres) kan maken van de verschillende eindejaars lijstjes van de muziekblogs?

Ik heb t net even geprobeerd met de lijstjes van The Quietus en Paste Mag, maar die pakt ie niet vanwege copyright issues... Ik heb weinig trek om ze allemaal een voor een door te pluizen en dan erachter te komen dat het beschrijvende stukje een of andere slug metal band is die ik toch niet zou op zetten...

• Haha
Waarderingen: Novis95
Heeft er iemand wat meer ervaring met de ChatGPT achtige dingen die een samenvattend lijstje (met genres) kan maken van de verschillende eindejaars lijstjes van de muziekblogs?

Ik heb t net even geprobeerd met de lijstjes van The Quietus en Paste Mag, maar die pakt ie niet vanwege copyright issues... Ik heb weinig trek om ze allemaal een voor een door te pluizen en dan erachter te komen dat het beschrijvende stukje een of andere slug metal band is die ik toch niet zou op zetten...
@festibob ?

@DJ_Tjorre heeft er net eentje gemaakt voor BKS als je zoiets bedoelt.

Ja dat is exact wat ik bedoel maar dan voor die eindejaars lijstjes
Specifieke websites vermelden zal inderdaad niet lukken. Best is gewoon algemeen houden. Ik gebruik dan termen als 'bekende muziek reviewwebsites' i.p.v. websites te vernoemen... Dan kreeg ik dit:

Here is a list of notable bands that released albums in 2024, along with the album titles and three genres they align with:
BandAlbumGenres
The CureSongs of a Lost WorldGothic Rock, Alternative Rock
Charli XCXBRATElectropop, EDM
Fontaines D.C.RomanceIndie Rock
Knocked LooseYou Won't Go Before You're Supposed ToMetalcore
Mdou MoctarFuneral for JusticeTishoumaren, Psychedelic Rock
Nilüfer YanyaMy Method ActorIndie Rock, Art Rock
Los Campesinos!All HellIndie Rock
Kim GordonThe CollectiveIndustrial Hip Hop, Experimental Rock, Noise Rock
The SmileWall of EyesArt Rock, Post-Rock
Fleshgod ApocalypseOperaSymphonic Metal, Technical Death Metal
Cindy LeeDiamond JubileeHypnagogic Pop, Psychedelic Pop
Mannequin PussyI Got HeavenIndie Rock, Punk Rock
Blood IncantationAbsolute ElsewhereProgressive Death Metal

Is wel makkelijker om zelf een lijstje van artiesten mee te geven (zoals ik deed in het BKS topic). Want dan krijg je een veel meer uitgebreide lijst met minder kans dat die zaken gaat verzinnen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Kan je dit niet als bron gebruiken? Daar vind je alle grote jaarlijstjes verzameld, inclusief The Quietus en Paste.

Users who are viewing this thread