Albums van 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Wat zit ik te genieten van die nieuwe van Kali Uchis. Erg fijne plaat hoor, wat mij betreft een pak beter dan die vorige. Zalige wereldjes weet ze altijd te creëren.

Te Mata :love:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Ik ben enigszins tevreden over het debuut van Froukje. Ik ben zelf meer van haar snellere nummers waarop ze zin over zin legt. Ik vind dit album te rustig, te lang en de liedjes dan weer tekort. Haar stem in nummers als Houden Van Mij komt niet echt uit de verf. Misschien dat mijn verwachtingen ook gewoonweg te hoog lagen.

Nog genoeg hoogtepuntjes hoor met Kwijt, Als Ik God was, Naar Het Licht, We Hebben De Tijd en vooral 23 Mei (vanwege het verhaal natuurlijk ook). Maar nummers als Leeg Restaurant, Houden van Mij en Drijfzand, tja. Nee, niet voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Ben benieuwd naar de nieuwe albums van Slope. Dead Poet Society. En Future Islands Ep's zijn veel belovend mijn gevoel zegt dat die van Future Islands hoog gaat eindigen dit jaarhttps://open.spotify.com/album/3n66BWhi8FGqDOHFbkON6y?si=yMe1wG0sSIqGJx8QAuOxKg&context=spotify%3Aalbum%3A3n66BWhi8FGqDOHFbkON6y
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Vrijdag nieuw nummer van Sam Fender voor waarschijnlijk zijn derde album die dit jaar komt
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
En nu we toch bezig zijn. Beetje bias van mijn kant, omdat ik de band al heel lang volg. Maar nieuwe Neck Deep self titled, ook al is 't de bekende formule, voor mij ook een leuk pop punk album.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Is een nummer van Noah Kahan. Niet echt best ook..
Klopt was op het eerste moment te blij haha daarna zag ik pas wat het echt was vind noah zijn stem ook nooit zo fijn wat het nummer gewoon minder maakt
 

jarne

Support act
14 feb 2013
965
290
Klopt was op het eerste moment te blij haha daarna zag ik pas wat het echt was vind noah zijn stem ook nooit zo fijn wat het nummer gewoon minder maakt
Opzich prima nummer volgens een herkenbaar Sam fender recept, idd jammer dat het met Kahan is want die zijn stem is toch zoooo inwisselbaar,
Wel goed dat na de eerste strofe vooral Sam zijn stem dominant is (persoonlijke mening)
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
208
181
Had lage verwachtingen van het Green Day album, maar uiteindelijk bevalt die me nog best prima. Bij One Eyed Bastard twijfelde ik even of ik het album nog wel wou gaan afluisteren, maar vlak daaropvolgend kwam opeens Dilemma wat voor mij weer het sterkste nummer van het album is.

Winnaar van de dag is voor mij echter Plastic Death van glass beach. Veruit het beste nummer is commatose, een proggy indie emo meesterwerk van 10 minuten lang. Ook Coelacanth, Motions en The CIA zijn zeker het checken waard.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Even kort door de afgelopen weken.
Ik kan niks met Froukjes Noodzakelijk Verdriet. Ja, ik word er zelf gewoon heel verdrietig van.

SPRINTS' Letter to Self was een leuke start van het jaar, maar niet meer dan dat.

De EP's van Ludovico Einaudi (Reflections) en Gabriel Ólafs (Lullaby Variations) zijn prima.

Green Day's Saviors is uitermate matig, maar misschien zijn mijn punkdagen ook gewoon voorbij.

De split-EP van LLNN en Sugar Horse (The Horror / Sleep Paralysis Demon) is toch vrij sterk, ondanks de lengte.

Maar het hoogtepunt is SLIFT met het album ILION. Maarliefst 80 minuten lang en het verveelt allemaal niet.

Het is dus niet alleen azijn wat ik heb gedronken.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.561
2.041
Even kort door de afgelopen weken.
Ik kan niks met Froukjes Noodzakelijk Verdriet. Ja, ik word er zelf gewoon heel verdrietig van.

SPRINTS' Letter to Self was een leuke start van het jaar, maar niet meer dan dat.

De EP's van Ludovico Einaudi (Reflections) en Gabriel Ólafs (Lullaby Variations) zijn prima.

Green Day's Saviors is uitermate matig, maar misschien zijn mijn punkdagen ook gewoon voorbij.

De split-EP van LLNN en Sugar Horse (The Horror / Sleep Paralysis Demon) is toch vrij sterk, ondanks de lengte.

Maar het hoogtepunt is SLIFT met het album ILION. Maarliefst 80 minuten lang en het verveelt allemaal niet.

Het is dus niet alleen azijn wat ik heb gedronken.
Passief agressief mannetje, blijk je maar weer. Ben het overigens volledig met je eens over dat SLIFT album.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.842
Even kort door de afgelopen weken.
Ik kan niks met Froukjes Noodzakelijk Verdriet. Ja, ik word er zelf gewoon heel verdrietig van.

SPRINTS' Letter to Self was een leuke start van het jaar, maar niet meer dan dat.

De EP's van Ludovico Einaudi (Reflections) en Gabriel Ólafs (Lullaby Variations) zijn prima.

Green Day's Saviors is uitermate matig, maar misschien zijn mijn punkdagen ook gewoon voorbij.

De split-EP van LLNN en Sugar Horse (The Horror / Sleep Paralysis Demon) is toch vrij sterk, ondanks de lengte.

Maar het hoogtepunt is SLIFT met het album ILION. Maarliefst 80 minuten lang en het verveelt allemaal niet.

Het is dus niet alleen azijn wat ik heb gedronken.
100% agree.

De nieuwe Infant Island, Obsidian Wreath, is ook een mooie knaller van het nieuwe jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en teunajax

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Zowel Infant Island als SLIFT een kans gegeven, niet mijn ding laten we maar zeggen.

Froukje paar keer vaker beluisterd en er staan gewoon wat nummers op die ik doorskip. Jammer, want voor een gedeelte vind ik het best een prima album, maar hierdoor geen eindejaarlijstjes materiaal (wat altijd nog kan veranderen door live optredens).

Green Day vind ik beter dan verwacht, maar mijn verwachtingen lagen dan ook erg laag. Nee, niet geweldig, maar wel best te pruimen. stuk beter iig dan die vorige 6 van hun.

Sprints staat nog steeds als enige album in mijn lijstje die ik bijhoudt. Er zijn wel eens sterkere starten van het jaar geweest. Gelukkig komt er nog genoegs moois aan verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Flora Algera - Once Upon a Time in the West

Verschillende stijlen in een album, zelfs in één nummer "Ben". In ruim 8 minuten wordt je meegenomen in alles wat Flora in huis heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken