Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
6.074
8.420
Hoewel het geweld met grote namen over een week pas losgaat, zijn we morgen toe aan de eerste vrijdag van het jaar en daarbij behorend een album release dag. Hoog tijd om het topic voor het aankomend jaar te openen dus.

• Leuk
Waarderingen: DadRock en Dante
Voor wie ‘m op de 30e gemist heeft: Little Simz heeft nog een nummer uitgebracht :)

Er wordt in ieder geval gehint naar nieuwe muziek dit jaar

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Novis95 en mattman
Eerste releases van dit jaar zijn een feit. Paleface Swiss - Cursed is op zich wel een aardige. Normaal niet echt m'n genre, maar ik vind het stiekem best wel lekker wegluisteren.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Eerste releases van dit jaar zijn een feit. Paleface Swiss - Cursed is op zich wel een aardige. Normaal niet echt m'n genre, maar ik vind het stiekem best wel lekker wegluisteren.
Ik wist niet wat te verwachten en na 2 nummers dacht ik het wel gehoord te hebben, maar het album blijft boeien. Enough? zorgt voor een mooie stijlbreuk in het begin en dan een stijlbeuk, dammit! Weer lekker eerste album van het jaar dat ik geluisterd heb; voor 2024 was dit SPRINTS ;)

Ethel Cain - Perverts is sinds vandaag uit. Eerste album wat mij aanspreekt van dit jaar. Beetje Paranormal activity vibes ofzo. Heel grimmig en gruizelig. Tracks lopen soms iets te lang door met een viool met veel distortion en dreigende synths. Geen gemakkelijk weg luisteralbum iig.

Ethel Cain - Perverts is sinds vandaag uit. Eerste album wat mij aanspreekt van dit jaar. Beetje Paranormal activity vibes ofzo. Heel grimmig en gruizelig. Tracks lopen soms iets te lang door met een viool met veel distortion en dreigende synths. Geen gemakkelijk weg luisteralbum iig.
1u29 durend album met maar 9 nummers. Gemiddeld dus net geen 10min per nummer. Morgen eens opleggen hihi

Prachtige gitzwarte soundtrack bij de neerdwalende sneeuw op dit moment.

Prachtige gitzwarte soundtrack bij de neerdwalende sneeuw op dit moment.
Ja, die sneeuw is spontaan beginnen vallen door het verschijnen van dit album. Sfeervolle, vervreemdende plaat.

Stick To Your Guns - Keep Planting Flowers

Best aardig album! Jammer dat er o.a. 2 liedjes opstaan die al als EP zijn gereleased vorig jaar zomer. Maar dat is helaas hoe het tegenwoordig vaak gaat

Vrijdag de nieuwe Franz Ferdinand en nieuwe Lambrini Girls!
Stick To Your Guns - Keep Planting Flowers

Best aardig album! Jammer dat er o.a. 2 liedjes opstaan die al als EP zijn gereleased vorig jaar zomer. Maar dat is helaas hoe het tegenwoordig vaak gaat
Deze drie staan vandaag ook op het programma. De eerste twee toevallig al gehad. Ethel Cain toegevoegd om nog aan te zetten.

Niet echt veel op programma staan. Naast eerder genoemde ben ik ook nog van plan om de nieuwe van zzzahara te luisteren.

Edit: plus nog Tremonti en Inside Voices.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en elo
Iemand met een lijstje?

Edit: kan ik zelf ook maar kom vaak niet veel verder dan mijn release radar waar voornamelijk DJ's in staan met wéér een remix op een nummer.

Voor nu dan

- Franz Ferdinand - The Human Fear
- Ethel Cain - Perverts
- Stick To Your Guns - Keep Planting Flowers
- Lambrini Girls - Who Let The Dogs Out
- SAULT - Acts of Faith
- (EP) Tom Misch - Six Songs

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Behalve wat er boven genoemd is heb ik ook Wyatt E., op het programma staan.

Noemenswaardige albums tot nu toe dit jaar:
  • Ethel Cain
  • Panorama Local
  • Steven R. Smith
  • Stammtisch Flutwelle
In mindere mate:
  • The Ghoulies
  • Omilgop
  • Asian Glow
  • Bad Bunny
De rest was niet echt de moeite waard van wat ik tot nu toe heb gehoord.

• Leuk
Waarderingen: MarkD, Fluxion en Lion
zzzahara nu net al kunnen beluisteren, voor ik een meeting inga. Is mijn genre niet en had vaak het gevoel dat ik het al eens gehoord had. Niks nieuws aan de horizon dus voor mij, maar hopelijk valt het bij anderen wel in de smaak 👍

Nieuw album van the halo effect.
Luisterd lekker weg maar grijpt me nog nergens. Mis een echte klapper.

Bijlagen

• Screenshot_20250110_123513_Spotify.jpg
    Screenshot_20250110_123513_Spotify.jpg
    941,2 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: johanra
Nieuwe Lambrini girls staat hier op! Wat een lekkere plaat zeg.
Franz Ferdinand was wel OK, maar niet heel denderend vond ik.

• Leuk
Waarderingen: Nelios

Users who are viewing this thread