Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Een aantal EP's, dus wat korter luisterwerk deze keer:

Burrrn – Something Good (EP): Een beetje een grillige band. Een album in 2011 en daarna een in 2024 en dan nu een EP. Een prima shoegaze-album trouwens, maar jammer genoeg maar 4 nummers. ‘Sad Song’ is de beste.

Fromjoy - Ataraxia 19.13.8.1.19 (EP): Ook slechts 4 nummers. Het album start lekker shoegaze, maar eindigt met 2 aardige metalcore nummers. ‘Monochrome’ en ‘Ataraxia’ vind ik de lekkerste nummers.

Gloios – Polvorosa: 6 nummers in iets meer dan een uur. Postrock dus, maar uiteindelijk een mix van postrock, Braziliaanse muziek, ambient, metal, artrock, artpop, dreampop en emo. Zo omschrijft Rafael Xavier van deze eenmans ‘instrumentale’ postrock band het zelf. In vind dit een heerlijk album. Af en toe lekker bombastisch ook. Het kortste nummer ‘Beberomorto’ is gelijk al lekker. Verder zijn ook ‘Ficha’, ‘Desenganado’ en ‘Polvorosa’ topnummers. Ach, eigenlijk is het hele album goed.

Half Man Half Biscuit – All Asimov And No Fresh Air: Dit is een heerlijke indie/punkrock/folkpunk-album geworden vol met grappige lyrics. Mijn favorieten: ‘Horror Clowns Are Dickheads’, ‘Rawlplugs Of Yesteryear (Breaking The Status)’ en ‘Jack’s Been To The National’.

James Marriott – Don’t Tell The Dog: Een aardig indierock/pop-plaatje. Niet heel spannend wat mij betreft. ‘Toothache’ en ‘Pillow Fight’ zijn nog best wel aardig.

King Gizzard & The Lizard Wizard – Phantom Island: Live schijnt het een sensatie / mustsee te zijn. Dat heb ik nog niet mee mogen / kunnen maken. Dit album overtuigt mij in ieder geval (nog) niet. Opener ‘Phantom Island’ vind ik gelijk het beste nummer.

Nxdia – I Promise No One’s Wathing: Ik vind dit eigenlijk best een lekker indierock/pop-album. ‘Jennifer’s Body’, ‘Boy Clothes’, ‘Nothing At All’ en ‘More!’ zijn gewoon prima nummers.

Pip Blom – Grip (EP): Dit is mij teveel een ‘dansplaat’ geworden die voortborduurt op het synthesizergeluid van voorganger 'Bobbie'. Ik ben meer liefhebber van hun oudere indierockwerk. ‘Temporary Love’ en ‘Someday’ zijn nog wel aardige nummers.

Pixel Grip – Percepticide: The Death of Reality: Dit is een prima elektronische darkwave-plaat. ‘Reason To Stay’, ‘Moment With God’ en ‘Last Laugh’ zijn mijn favorieten.

The Bug Club – Very Human Features: Deze band gooit sinds 2021 elk jaar een album en een stoot singles op de markt. Very Human Features is aanstekelijke garagepop/rock met opzwepende riffs en tempowisselingen. Een aardig album. ‘Twirling In The Middle’, ‘Jealous Boy’ en ‘Blame Me’ vind ik de beste nummers.

The Wants – Bastard: Zo! Dit is wel een heel erg lekker (elektronisch) postpunkalbum van deze Amerikanen zeg. ‘Data Tumor’, ‘87 Gas’, ‘Cruel’, ‘Lover Sister Mother’ en ‘Exposions’ zijn echt heel lekkere nummers. Topalbum.

Mijn albums van deze week: Gloios – Polvorosa en The Wants – Bastard.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en DadRock
Eén van de beste metal albums die ik dit jaar al beluisterd heb en absolute aanrader voor fans van melancholische post metal met screaming vocals in het algemeen en Amenra in het bijzonder.

Tijdens het schrijven van dit album is de dochter van één van de bandleden overleden en dat heeft het album natuurlijk sterk bepaald, vooral in de laatste 2 songs Existence/Futility & On Being and Nothingness is dit heel duidelijk

Gaaan we weer

Hotline TNT - Raspberry Moon
S.G. Goodman - Planting by the Signs
Tropical Fuck Storm - Fairyland Codex
U.S. Girls - Scratch It
Kelsey Waldon - Every Ghost
Daily Toll - A Profound Non-Event 👌
Bee Blackwell - Nine Lives EP
The Vegabonds - Young & Afraid
University - McCartney, It'll Be OK
Mo Lowda & The Humble's - Tailing The Ghost
OSKA - Refined Believer
HAIM - I Quit
Water Machine - God Park
Lukas Nelson - American Romance
Elijah Johnston - Stupid Sould
Dorio - Super Love 3
Yungblud - Idols

Laatst bewerkt:
Nadah El Shazly - Laini Tani.

Elektronisch, beetje luguber, sfeervol. Je moet er van houden maar in dat geval ga je hier heel lekker op.

• Leuk
Waarderingen: Satchmo
Mijn bijdrage voor deze week:

Hiroe – Wield: Dit is best een prima instrumentale rockplaat. Het album begint calm, maar daarna gaat het prima rocken. ‘Tides’ en ‘Dancing At The End Of The World’ vind ik vooralsnog de lekkerste nummers.

Hotline TNT – Raspberry Moon: Dit keer geen soloproject, maar een volwaardige bandopname. En dat heeft het album goed gedaan. Heerlijke shoegaze met voor mij ‘The Scene’, ‘Break Right’ en ‘Where U Been’ als favorieten.

Joliette – Pérdidas Variables: Post-hardcore, screamo uit Mexico. Je moet daar van houden en dat doe ik. Hier en daar hoor ik een vleugje La Quiete en Pg.99. ‘Cielo Sordo’, ‘Pérdida Variable’, ‘Nimbus’ en ‘Gris Protagónico’ zijn voor mij de knallers.

Prohibition Prohibition – Good Place To Stay (EP): Heerlijke postpunk, noise uit Duitsland. Lekkere EP. ‘Columns’, ‘Oederland, ‘To Underestimate The Real’ en ‘Under Accolades’ zijn alle 4 heerlijke nummers.

REDD. – RAUNCH.: Het wordt omschreven als een mix van punk, hiphop en pop uit Australië. Af en toe erg aanstekelijke muziek en heel energiek. Niet perse mijn ding, het is iets teveel pop. ‘Raunch’, ‘Jeans So Baggy’ en ‘Britney In O3’ zijn nog best wel aardige nummers.

Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day: Een keiharde mix van punk en hardcore. Ze gaan verder waar een vorige album ophield. Het is goddomme wel een lekkere plaat zeg! Heel apart misschien of het ligt aan mijn gehoor, maar bij ‘Ancient History’ krijg ik zelfs een beetje een Meryl Streek vibe door mij heen. ‘Kill Yourself’, ‘Ancient History’, ‘Jog Your Memory’ en ‘Separate Checks’ zijn voorlopig mijn favoriete nummers.

Tan Cologne – Unknown Beyond: Heerlijke dreampop, shoegaze van dit tweetal. Ik heb het ook al eens bij andere bands benoemd, maar dit is heerlijk met een paar biertjes in de zon liggend op de festivalweide. ‘Cool Star’, ‘Angels’ en ‘Eyelids’ zijn heerlijke wegdroomnummers.

Tropical Fuck Storm – Fairyland Codex: Heerlijke experimentele chaos met af en toe een verrassend lieflijk ‘achtergrondkoortje’ zoals bijvoorbeeld op ‘Goon Show’. Verder vind ik ‘Irukandji Syndrome’, ‘Fairyland Codex’ en ‘Moscovium’ meer dan prima nummers.

University – McCartney It ‘ll Be Okay: Ik heb ze op de laatste editie van Zeitgeist gezien en toen maakten ze al indruk. Een lekkere bak teringherrie, ook wel punkrock genoemd. Ook het album is geniaal en krankzinnig tegelijk. Al bij opener ‘Massive Twenty One Pilots Tattoo’ gaat alles helemaal los: “maniakale zang, drums op turbostand en een gitaar die als oud ijzer uit elkaar spat.” Een muur van geluid. Via ‘Curwen’ en ‘Gorilla Panic’ naar het ultrachaotische ‘Diamond Song’ en het langste nummer ‘History Of Iron Maiden Pt.1’. Sjezus, wat een topplaat!

Unknown Mortal Orchestra – Curse (EP): Een aardig psychedelisch rockalbum kennelijk geïnspireerd op Italiaanse horrorfilms uit de jaren ’70 en ’80. ‘Boys With The Characteristics of Wolves’ en ‘One Hundred Bats’ vind ik de lekkerste nummers.

Water Machine – God Park: Een prima debuutalbum van deze Schotse indierockers met een vleugje postpunk. ‘Clouds’, ‘Junction’ en ‘I Quit’ vind ik de lekkerste nummers.

Yungblud – Idols: Yungblud is eigenlijk nooit mijn ding geweest, maar toch maar weer eens een album beluisterd. En eerlijk gezegd is het best een aardige plaat. Misschien ook wel omdat ik er vleugjes Placebo (‘The Greatest Parade’) in terug hoor. ‘Hello Heaven, Hello’ vind ik by far het beste nummer.

Mijn albums van deze week: Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day en University – McCartney It ‘ll Be Okay.

Hiroe – Wield: Dit is best een prima instrumentale rockplaat. Het album begint calm, maar daarna gaat het prima rocken. ‘Tides’ en ‘Dancing At The End Of The World’ vind ik vooralsnog de lekkerste nummers.

Hotline TNT – Raspberry Moon: Dit keer geen soloproject, maar een volwaardige bandopname. En dat heeft het album goed gedaan. Heerlijke shoegaze met voor mij ‘The Scene’, ‘Break Right’ en ‘Where U Been’ als favorieten.

Joliette – Pérdidas Variables: Post-hardcore, screamo uit Mexico. Je moet daar van houden en dat doe ik. Hier en daar hoor ik een vleugje La Quiete en Pg.99. ‘Cielo Sordo’, ‘Pérdida Variable’, ‘Nimbus’ en ‘Gris Protagónico’ zijn voor mij de knallers.

Prohibition Prohibition – Good Place To Stay (EP): Heerlijke postpunk, noise uit Duitsland. Lekkere EP. ‘Columns’, ‘Oederland, ‘To Underestimate The Real’ en ‘Under Accolades’ zijn alle 4 heerlijke nummers.

REDD. – RAUNCH.: Het wordt omschreven als een mix van punk, hiphop en pop uit Australië. Af en toe erg aanstekelijke muziek en heel energiek. Niet perse mijn ding, het is iets teveel pop. ‘Raunch’, ‘Jeans So Baggy’ en ‘Britney In O3’ zijn nog best wel aardige nummers.

Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day: Een keiharde mix van punk en hardcore. Ze gaan verder waar een vorige album ophield. Het is goddomme wel een lekkere plaat zeg! Heel apart misschien of het ligt aan mijn gehoor, maar bij ‘Ancient History’ krijg ik zelfs een beetje een Meryl Streek vibe door mij heen. ‘Kill Yourself’, ‘Ancient History’, ‘Jog Your Memory’ en ‘Separate Checks’ zijn voorlopig mijn favoriete nummers.

Tan Cologne – Unknown Beyond: Heerlijke dreampop, shoegaze van dit tweetal. Ik heb het ook al eens bij andere bands benoemd, maar dit is heerlijk met een paar biertjes in de zon liggend op de festivalweide. ‘Cool Star’, ‘Angels’ en ‘Eyelids’ zijn heerlijke wegdroomnummers.

Tropical Fuck Storm – Fairyland Codex: Heerlijke experimentele chaos met af en toe een verrassend lieflijk ‘achtergrondkoortje’ zoals bijvoorbeeld op ‘Goon Show’. Verder vind ik ‘Irukandji Syndrome’, ‘Fairyland Codex’ en ‘Moscovium’ meer dan prima nummers.

University – McCartney It ‘ll Be Okay: Ik heb ze op de laatste editie van Zeitgeist gezien en toen maakten ze al indruk. Een lekkere bak teringherrie, ook wel punkrock genoemd. Ook het album is geniaal en krankzinnig tegelijk. Al bij opener ‘Massive Twenty One Pilots Tattoo’ gaat alles helemaal los: “maniakale zang, drums op turbostand en een gitaar die als oud ijzer uit elkaar spat.” Een muur van geluid. Via ‘Curwen’ en ‘Gorilla Panic’ naar het ultrachaotische ‘Diamond Song’ en het langste nummer ‘History Of Iron Maiden Pt.1’. Sjezus, wat een topplaat!

Unknown Mortal Orchestra – Curse (EP): Een aardig psychedelisch rockalbum kennelijk geïnspireerd op Italiaanse horrorfilms uit de jaren ’70 en ’80. ‘Boys With The Characteristics of Wolves’ en ‘One Hundred Bats’ vind ik de lekkerste nummers.

Water Machine – God Park: Een prima debuutalbum van deze Schotse indierockers met een vleugje postpunk. ‘Clouds’, ‘Junction’ en ‘I Quit’ vind ik de lekkerste nummers.

Yungblud – Idols: Yungblud is eigenlijk nooit mijn ding geweest, maar toch maar weer eens een album beluisterd. En eerlijk gezegd is het best een aardige plaat. Misschien ook wel omdat ik er vleugjes Placebo (‘The Greatest Parade’) in terug hoor. ‘Hello Heaven, Hello’ vind ik by far het beste nummer.

Mijn albums van deze week: Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day en University – McCartney It ‘ll Be Okay.
Ik vind het erg tof dat je dit wekelijks in elkaar zit, mag gezegd worden! Ik haal hier altijd iets interessants uit om nog te luisteren. Veel dank :)

[…]

Ik heb net hetzelfde gezegd vanmorgen op het forum van Rock Werchter. In Change hoorde ik dan weer Bowie invloeden 😅

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Nog niet voorbij zien komen dus bij deze.

Loyle Carner - hopefully!

Te veel materie om nu al een goed oordeel over te vellen, maar de eerste playthrough bevalt erg goed. De productie en met name de drums springen er al wel uit voor me.
Er zitten weer echt topnummers tussen, maar vond sommige nummers een beetje zo zo. Wat waren voor jou op eerste indruk de uitschieters? All i need, horcrux, hopefully, purpose en about time voor mij :)

Door Pinkpop nu pas tijd om de nieuwe Yungblud te checken, ik was namelijk best nieuwsgierig. De voorgaande albums vond ik altijd wel oke en niet meer dan dat, maar ik vind deze plaat eigenlijk een heel volwassen sound hebben en ben best onder de indruk. Ook eens met bovenstaande, want ik hoor best wat Bowie/Placebo/The Cure erin terug. Ghosts had best een U2 nummer kunnen zijn haha. Ik ben heel benieuwd hoe dit live uit gaat pakken ook, op festivals voornamelijk.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Bruce Springsteen - Tracks II: The Lost Albums

Daar ben ik wel de hele dag zoet mee :)

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Voor vandaag

Laura Stevenson - Late Great
Lorde - Virgin
late night drive home - as i watch my life online
Wavves - Spun
Moving Mountains - Pruning of the Lower Limbs
Vandoliers - Life Behind Bars
Greet Death - Die In Love
Durry - This Movie Sucks
Ringlets - The Lord Is My German Shepherd
Felly - Ambroxyde
Smut - Tomorrow Comes Crashing
Daisy the Great - The Rubber Teeth Talk

Niet heel veel op het lijstje vandaag (en 1 of 2 dingen die ik vorige week gemist had):
- Lorde
- Sorry Mom
- Mizmor
- Willi Carlisle
- Aerial Salad
- Wavves
- Neggy Gemmy
- Door Eater

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik weet nog niet helemaal wat ik van de nieuwe Lorde moet vinden.
Het geheel pakt iets minder dan de vorige platen maar er staan weer zo'n ongelofelijk goede nummers op.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ik weet nog niet helemaal wat ik van de nieuwe Lorde moet vinden.
Het geheel pakt iets minder dan de vorige platen maar er staan weer zo'n ongelofelijk goede nummers op.
Ik sluit me hierbij aan denk ik. Na de eerste luisterbeurt wel een aantal sterke uitspringers maar na afloop toch niet helemaal het gevoel dat het geheel me enorm geboeid heeft. Nu eerst door naar Sef.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en Dante

Users who are viewing this thread