Mijn bijdrage voor deze week:
Hiroe – Wield: Dit is best een prima instrumentale rockplaat. Het album begint calm, maar daarna gaat het prima rocken. ‘Tides’ en ‘Dancing At The End Of The World’ vind ik vooralsnog de lekkerste nummers.
Hotline TNT – Raspberry Moon: Dit keer geen soloproject, maar een volwaardige bandopname. En dat heeft het album goed gedaan. Heerlijke shoegaze met voor mij ‘The Scene’, ‘Break Right’ en ‘Where U Been’ als favorieten.
Joliette – Pérdidas Variables: Post-hardcore, screamo uit Mexico. Je moet daar van houden en dat doe ik. Hier en daar hoor ik een vleugje La Quiete en Pg.99. ‘Cielo Sordo’, ‘Pérdida Variable’, ‘Nimbus’ en ‘Gris Protagónico’ zijn voor mij de knallers.
Prohibition Prohibition – Good Place To Stay (EP): Heerlijke postpunk, noise uit Duitsland. Lekkere EP. ‘Columns’, ‘Oederland, ‘To Underestimate The Real’ en ‘Under Accolades’ zijn alle 4 heerlijke nummers.
REDD. – RAUNCH.: Het wordt omschreven als een mix van punk, hiphop en pop uit Australië. Af en toe erg aanstekelijke muziek en heel energiek. Niet perse mijn ding, het is iets teveel pop. ‘Raunch’, ‘Jeans So Baggy’ en ‘Britney In O3’ zijn nog best wel aardige nummers.
Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day: Een keiharde mix van punk en hardcore. Ze gaan verder waar een vorige album ophield. Het is goddomme wel een lekkere plaat zeg! Heel apart misschien of het ligt aan mijn gehoor, maar bij ‘Ancient History’ krijg ik zelfs een beetje een Meryl Streek vibe door mij heen. ‘Kill Yourself’, ‘Ancient History’, ‘Jog Your Memory’ en ‘Separate Checks’ zijn voorlopig mijn favoriete nummers.
Tan Cologne – Unknown Beyond: Heerlijke dreampop, shoegaze van dit tweetal. Ik heb het ook al eens bij andere bands benoemd, maar dit is heerlijk met een paar biertjes in de zon liggend op de festivalweide. ‘Cool Star’, ‘Angels’ en ‘Eyelids’ zijn heerlijke wegdroomnummers.
Tropical Fuck Storm – Fairyland Codex: Heerlijke experimentele chaos met af en toe een verrassend lieflijk ‘achtergrondkoortje’ zoals bijvoorbeeld op ‘Goon Show’. Verder vind ik ‘Irukandji Syndrome’, ‘Fairyland Codex’ en ‘Moscovium’ meer dan prima nummers.
University – McCartney It ‘ll Be Okay: Ik heb ze op de laatste editie van Zeitgeist gezien en toen maakten ze al indruk. Een lekkere bak teringherrie, ook wel punkrock genoemd. Ook het album is geniaal en krankzinnig tegelijk. Al bij opener ‘Massive Twenty One Pilots Tattoo’ gaat alles helemaal los: “maniakale zang, drums op turbostand en een gitaar die als oud ijzer uit elkaar spat.” Een muur van geluid. Via ‘Curwen’ en ‘Gorilla Panic’ naar het ultrachaotische ‘Diamond Song’ en het langste nummer ‘History Of Iron Maiden Pt.1’. Sjezus, wat een topplaat!
Unknown Mortal Orchestra – Curse (EP): Een aardig psychedelisch rockalbum kennelijk geïnspireerd op Italiaanse horrorfilms uit de jaren ’70 en ’80. ‘Boys With The Characteristics of Wolves’ en ‘One Hundred Bats’ vind ik de lekkerste nummers.
Water Machine – God Park: Een prima debuutalbum van deze Schotse indierockers met een vleugje postpunk. ‘Clouds’, ‘Junction’ en ‘I Quit’ vind ik de lekkerste nummers.
Yungblud – Idols: Yungblud is eigenlijk nooit mijn ding geweest, maar toch maar weer eens een album beluisterd. En eerlijk gezegd is het best een aardige plaat. Misschien ook wel omdat ik er vleugjes Placebo (‘The Greatest Parade’) in terug hoor. ‘Hello Heaven, Hello’ vind ik by far het beste nummer.
Mijn albums van deze week: Skinhead – It’s a Beautiful Day, What a Beautiful Day en University – McCartney It ‘ll Be Okay.