Volgens mij is Joshua Nolet een van de voorvechters, of in ieder geval een actieve deelnemer geweest, van UnmuteUs. Hij heeft zich tijdens het protest ingezet door te stellen dat cultuur en muziek achterblijft/niet serieus wordt genomen t.o.v. talloze andere branches, maar ook daarna, door zich hardop af te vragen waarom het zo stil blijft vanuit de overheid en een reactie, hoe klein ook, uitblijft. Vervolgens komt een van die andere 'branches' in zijn ogen even peilen of hij zich misschien zonder beloning wil inzetten bij een evenement uit die branche die wel door gaat, wat toevallig ook nog eens het evenement bij uitstek is die vanuit cultureel oogpunt die twee verschillende maten waarmee gemeten wordt het beste illustreert. Los van wat je van alle standpunten vind, vind ik zijn frustratie bijzonder goed te begrijpen.
Overigens heeft hij zich heel duidelijk uitgesproken in een filmpje, en dat gepost op zijn sociale media. Het was geen interview of voor de media opgenomen stuk, maar gewoon een eigen ervaring. Net zoals jij en ik op social media het paarse tuinhek van de buurvrouw bekritiseren. De Telegraaf maakt er een artikel over, dat is niet Nolet zijn schuld of insteek geweest...