Actualiteit

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Dus die GP in Zandvoort is meerdaags, er komen tienduizenden mensen, je kunt er kamperen én er is muzikaal entertainment?

Ik snap heel goed dat Joshua, die al anderhalf jaar niet zijn werk mag doen op meerdaagse evenementen waar (tien)duizenden mensen komen en je (vaak) kan overnachten, even gepikeerd is.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Dus die GP in Zandvoort is meerdaags, er komen tienduizenden mensen, je kunt er kamperen én er is muzikaal entertainment?

Ik snap heel goed dat Joshua, die al anderhalf jaar niet zijn werk mag doen op meerdaagse evenementen waar (tien)duizenden mensen komen en je (vaak) kan overnachten, even gepikeerd is.
Na 5 september keert de rust weer terug in de duinen en kan prins B zijn wonden likken, toch maar beter in vastgoed investeren.....
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Dus die GP in Zandvoort is meerdaags, er komen tienduizenden mensen, je kunt er kamperen én er is muzikaal entertainment?

Ik snap heel goed dat Joshua, die al anderhalf jaar niet zijn werk mag doen op meerdaagse evenementen waar (tien)duizenden mensen komen en je (vaak) kan overnachten, even gepikeerd is.
Bijna goed. Tienduizenden mensen moet zijn ca. 200.000 mensen, verdeeld over 3 dagen.

Los daarvan: ik ben gek op Formule 1, en heel erg blij dat het door gaat. De intentie is niet, en zou ook nooit zo moeten zijn, dat deze geannuleerd zou moeten worden. De intentie zou moeten zijn, dat je de inschattingsfout van juni niet moet willen repareren (wat niet eens mogelijk is) door festivals en evenementen na 13 augustus achteraf alsnog te schrappen uit angst. Het is scheef, oneerlijk en ook nog eens onterecht gezien de uitkomsten van FieldLab. Want ook die partij zet je hiermee voor lul. "Bedankt voor jullie testresultaten. Flikker ze maar in de Noordzee."
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Bijna goed. Tienduizenden mensen moet zijn ca. 200.000 mensen, verdeeld over 3 dagen.

Los daarvan: ik ben gek op Formule 1, en heel erg blij dat het door gaat. De intentie is niet, en zou ook nooit zo moeten zijn, dat deze geannuleerd zou moeten worden. De intentie zou moeten zijn, dat je de inschattingsfout van juni niet moet willen repareren (wat niet eens mogelijk is) door festivals en evenementen na 13 augustus achteraf alsnog te schrappen uit angst. Het is scheef, oneerlijk en ook nog eens onterecht gezien de uitkomsten van FieldLab. Want ook die partij zet je hiermee voor lul. "Bedankt voor jullie testresultaten. Flikker ze maar in de Noordzee."
Volledig mee eens! Heb zelf niks met Formule 1, maar ik bedoel geenszins dat het niet door zou moeten gaan. Ben zelf groot voetbalfan en dolgelukkig dat ik zondag weer naar de Arena mag, maar het gaat om het meten met twee maten (en alles wat jij verder zegt).
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Eens kijken of jij gratis naar binnen mag bij het volgende Chef Special concert in de Ziggo……

Het is een zakelijk voorstel en je geeft het eigenlijk zelf al aan:
wordt gevraagd of je op een gigantisch groot sportevent wil spelen. Pro bono. Of in ruil voor een paar kaartjes.

Dat is dan jouw winst als act. Spelen op een gigantisch groot sportevent. De exposure die je daar kan krijgen….. wauw
Als je dat niet wil, dat is prima toch. Waarom moet je dat naar buiten brengen? Doe je dat met alle deals die afketsen vanwege de prijs?

De prins of de F1 kan er toch niks aan doen dat alle optredens en festivals geschrapt zijn?

Interessant dat je het juist niet apart had gevonden als hij dit niet naar buiten had gebracht. Hou de eer aan jezelf ook al ben je gefrustreerd. In mijn ogen zegt dit veel over dhr. Nolet om dit zo te doen. Wekt veel vertrouwen voor andere partijen.

Ik ben het met zijn standpunt eens, maar niet op deze manier. Goedkoop scoren dit….
Een band als Chef Special die heeft ook personeel, mogen die ook gratis naar de F1? En alsof iedereen pro bono moet werken voor exposure. Als Chef op LL staat is dat ook exposure...
Het gaat over de attitude van het kabinet en de organisatie die denken dat artiesten voor een paar vrijkaartjes wel even komen spelen. Het is gewoon hun werk en ze hebben al anderhalf jaar nauwelijks inkomsten. Wanneer je de 3 tweets van ziet Joshua legt ie ook haarfijn uit dat het hem om de gezinnen van zijn crew gaat... Komt Max verstappen dan straks ook voor vrijkaartjes rijles geven op Lowlands of Jan Lammers een slipcursus in Sexyland?
Kom op... Het is in deze tijd een banaal verzoek en niet solidair...zeker niet van collega artiesten die wel gratis gaan optreden daar.

Tuurlijk is alleen het kabinet verantwoordelijk voor het besluit festivals af te lassen en niet de F1 organisatie of de Prins. Maar de ander serieus nemen in zn beroep is een kleine moeite.

En ik gun het voetbal en de F1 hun feestje, dhr Nolet ook trouwens, maar met live optredens is er nauwelijks verschil qua evenement met een festival. En dan pro bono mogen opdraven? terwijl je eigen werk is geschrapt? Ik snap de verontwaardiging wel en het is onnadenkend van de F1
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Na 5 september keert de rust weer terug in de duinen en kan prins B zijn wonden likken, toch maar beter in vastgoed investeren.....
Prins B:
Je kan door mij geen huis meer kopen in Amsterdam, je mag wel voor veel geld naar de F1 komen, maar niet plassen of drinken en verplicht naar gratis Lowlands artiesten kijken...en oh ja wij zijn zielig want we verdienen maar 70% van heel veel geld
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Sorry maar nee zo werkt het helemaal niet. Hoe investeer jij "gratis" in je werk? Jij gaat in je vrije tijd naar een cursus? Dan zou ik maar snel een nieuwe werkgever gaan zoeken dan. Als ik in mijn bedrijf wil investeren kost dat ook gewoon geld. Niemand doet iets voor niets. Dus waarom zou een grote band als CS dat wel moeten dan?

Ik snap niet dat je het van Chef'Special "goedkoop" vind terwijl het juist de F1 is die "gratis" wil scoren. Wat Davina Michelle doet boeit verder niets. En dan gaat nu nog de F1 een huilverhaal doen dat ze maar "70% inkomsten" hebben. De evenementen industrie heeft 0% inkomsten de afgelopen 2 seizoen. En dan nog lopen pochen dat ze gratis fucking dure kaartjes weggeven. Man man wat een arrogantie van de F1.
Het kan zijn dat het bij jou niet zo werkt. Bij is dat blijkbaar anders. Vandaar dat we ook van mening verschillen. Geven en nemen, leven en laten leven. En ja, ik heb genoeg gedaan in mijn eigen tijd voor mijn werk of voor een ander. Dat is inderdaad investeren in jezelf. Zo ben ik opgevoed. Ik kijk liever op de lange termijn, dan dat er altijd direct een beloning tegenover moet staan.

Geeft niet dat je het niet snapt zoals ik het zie. Hou als CS de eer aan jezelf, waarom goedkoop scoren op social media door dit naar buiten te brengen? Doe je dat met alles wat je aangeboden wordt en waar je niet uikomt? En denk je nou echt dat de prins dit zelf gevraagd heeft? Komt gewoon vanuit de F1 organisatie.

Weet ook niet zo goed waarom Davina in een keer voorbij komt, maar dat boeit blijkbaar verder niets........

Het is geen huilverhaal van de F1, het zijn keiharde cijfers. Dat jij dat oke vindt, dat is aan jou. Ik denk dat alles jouw bedrijf in een keer 70 % minder inkomsten heeft, jij dat ook in een keer een heel ander financieel plaatje hebt. De evenementen branche heeft wel een garantiefonds of er zijn allerlei andere steunmaatregelen. En hoezo pochen over die fucking dure kaartjes? Het is geen arrogantie, maar een zakelijk voorstel (barterdeal) van de F1. Wil je het niet, dan niet, maar ga niet heel makkelijk en goedkoop over de rug van prins B. dit doen. Echt wat stoer ben je dan. De man krijgt al kritiek (terecht en onterecht) van alle kanten, maar blijkbaar is het heel cool om er dan nog even tegenaan te schoppen. Held Joshua.......
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Ik kijk nooit naar F1 dus excuus als het een domme vraag is: Worden de optredens van de muzikanten die tijdens de pauzes als vorm van vermaak optreden op de track om ervoor te zorgen dat mensen blijven zitten (oof) uitgezonden op televisie? Of wordt er dan voor de tv-kijker gewoon reclame vertoond?
Tiesto en Hardwell doen het goed bij de GP van Mexico, maar het is niet voor tv zover ik weet en gezien heb. Maar aangezien je nooit kijkt, is dat ook een aardige indicatie van hoe jij er tegenaan kijkt en dat is prima. Preken voor eigen parochie.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Die prins Bernard is sowieso altijd al de schandvlek geweest van het Koninklijk Huis met zijn blinde zucht naar grootkapitaal. Dit bewijst maar weer eens hoe blind hij is voor maatschappelijk sentiment en gevoelens buiten zijn eigen bubbel. In plaats van te bezuinigen op poespas zoals, ik noem maar iets, een overbodige vliegshow vraag je mensen die al 1,5 jaar geen inkomsten hebben om gratis op te treden. Want groot publiek, want exposure, blabla. Ik snap niet dat je dit kunt verdedigen.
Ha, ha, ha, Jos.... prins dit, prins dat, wat heeft die beste man het druk. Het is zo makkelijk om die man aan de schandpaal te nagelen. Het is de organiatie die dit vraagt. EvE doet toch ook niet LL in zijn eentje. En zijn blinde zucht naar grootkapitaal, wat is daar mis mee? Als jij je huis gaat verkopen, dan wil je toch ook de beste prijs? Als je een andere baan zoekt, dan wil je toch ook het hoogste salaris?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Volgens mij is Joshua Nolet een van de voorvechters, of in ieder geval een actieve deelnemer geweest, van UnmuteUs. Hij heeft zich tijdens het protest ingezet door te stellen dat cultuur en muziek achterblijft/niet serieus wordt genomen t.o.v. talloze andere branches, maar ook daarna, door zich hardop af te vragen waarom het zo stil blijft vanuit de overheid en een reactie, hoe klein ook, uitblijft. Vervolgens komt een van die andere 'branches' in zijn ogen even peilen of hij zich misschien zonder beloning wil inzetten bij een evenement uit die branche die wel door gaat, wat toevallig ook nog eens het evenement bij uitstek is die vanuit cultureel oogpunt die twee verschillende maten waarmee gemeten wordt het beste illustreert. Los van wat je van alle standpunten vind, vind ik zijn frustratie bijzonder goed te begrijpen.

Overigens heeft hij zich heel duidelijk uitgesproken in een filmpje, en dat gepost op zijn sociale media. Het was geen interview of voor de media opgenomen stuk, maar gewoon een eigen ervaring. Net zoals jij en ik op social media het paarse tuinhek van de buurvrouw bekritiseren. De Telegraaf maakt er een artikel over, dat is niet Nolet zijn schuld of insteek geweest...
Ik begrijp zijn frustratie ook. Die heb ik ook, ik keur alleen de manier waarop hij dat doet niet goed. Dat is alles. Hou de eer aan jezelf. Wat is het nut om prins B of de F1 organisatie zo neer te zetten. Wat wil je dan bereiken?

Tja, alleen is zijn SM en status wat anders dan die van jou. En btw ik post zoiets nooit over de buurvrouw, want ook in dat geval, what is the use?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ha, ha, ha, Jos.... prins dit, prins dat, wat heeft die beste man het druk. Het is zo makkelijk om die man aan de schandpaal te nagelen. Het is de organiatie die dit vraagt. EvE doet toch ook niet LL in zijn eentje. En zijn blinde zucht naar grootkapitaal, wat is daar mis mee? Als jij je huis gaat verkopen, dan wil je toch ook de beste prijs? Als je een andere baan zoekt, dan wil je toch ook het hoogste salaris?
Naar mijn mening zijn er genoeg redenen om te twijfelen aan het morele kompas van deze man. En de standaard ligt hoger bij iemand van zijn komaf. Maar het gaat hier niet om hem dus ga er niet verder op in.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Prins B:
Je kan door mij geen huis meer kopen in Amsterdam, je mag wel voor veel geld naar de F1 komen, maar niet plassen of drinken en verplicht naar gratis Lowlands artiesten kijken...en oh ja wij zijn zielig want we verdienen maar 70% van heel veel geld
Wist niet dat prins B. alle huizen in bezit heeft in Amsterdam....... of je voor veel geld wil komen naar de F1 is een keuze. Alsof LL goedkoop is? En oh ja, CS op LL zou echt weer een dikke tegenvaller zijn, dus ik hoop het niet. En zielig zijn ze niet, maar hebben wel een gat in de begroting.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Dus die GP in Zandvoort is meerdaags, er komen tienduizenden mensen, je kunt er kamperen én er is muzikaal entertainment?

Ik snap heel goed dat Joshua, die al anderhalf jaar niet zijn werk mag doen op meerdaagse evenementen waar (tien)duizenden mensen komen en je (vaak) kan overnachten, even gepikeerd is.
Snap ik ook hoor, maar ventileer het wat anders dan en speel het niet op de persoon. Goedkoop scoren zo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Tiesto en Hardwell doen het goed bij de GP van Mexico, maar het is niet voor tv zover ik weet en gezien heb. Maar aangezien je nooit kijkt, is dat ook een aardige indicatie van hoe jij er tegenaan kijkt en dat is prima. Preken voor eigen parochie.
Waar slaat dat nou op? Hoe haal je dat uit mijn comments?

Ik heb er absoluut geen moeite mee dat de F1 doorgaat. Integendeel, ik gun het iedereen die er fan van is en ben er voorstander van om juist events door te laten gaan ipv af te lasten. Hierin volkomen eens met wat RickHuissen eerder schreef vandaag.

Dat staat volkomen los van het feit dat ik het bezopen en ronduit grof vind dat ze artiesten vragen om pro bono te komen optreden. Als vermaak voor de F1 fans, in de pauze, tijdens de reclame zodat die fans blijven zitten. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken