Actualiteit

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Waarom zou ik gratis naar binnen moeten kunnen bij een Ziggo concert van Chef Special? Die band staat daar die avond te werken. Die doen dat toch niet voor niets?! Ik snap echt niet welk punt je daar probeert te maken.

Een band vragen om puur op te treden voor exposure is imo al not done. Die moet je gewoon betalen als je vraagt of ze voor je willen komen werken.

Een grote Nederlandse band die al anderhalf jaar geen inkomsten heeft uit optredens omdat ze niet mogen optreden vragen of ze op een miljoenenevent gratis of voor een paar kaartjes willen komen spelen is op zijn minst toondoof en over het algemeen gezien ronduit grof.
Geeft niks dat je dat punt niet snapt. Dat ligt wellicht aan mij….. net als prins B. proberen dhr. Nolet & consorten ook zo goed mogelijk voor zichzelf te zorgen als het op financiën aankomt. Niks mis mee toch? Maar als het je niet aanstaat, dan ga je dat toch niet op social media delen? Net als Chef Special staat te werken, steekt de prins financieel zijn nek uit met dit evenement. Helemaal nu het 30 % minder bezetting heeft en er geen garantiefonds is.

Waarom is het not done? Win / win voor beide. Ik ben nieuwsgierig, heb je zelf wel eens in een band gespeeld?

Ik weet niet wat toondoof is (misschien typo?). Maar de prins kan daar niks aan doen dat ze al anderhalf jaar niet mogen optreden.

Dat het met twee maten meten is, dat vind ik ook, maar dat staat er los van hoe je met elkaar omgaat. Zo weten we beide niet wanneer dit gevraagd is etc.

Misschien moet je het omdraaien, wanneer was het wel gepast geweest? Want volgens mij is sowieso alle live muziek afgelast bij de F1.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
De Dutch Grand Prix heeft behalve Chef’special meer artiesten benaderd om gratis op te treden tijdens de Formule 1. Dat laat de organisatie weten aan het ANP. Het gaat niet om grote optredens, maar om pauze-acts op de track om de aandacht van het publiek vast te houden tussen de racenummers door. Er zijn artiesten die hier ja tegen hebben gezegd, al wil de Dutch Grand Prix niet zeggen om wie het gaat.
,,We willen onze kaarthouders graag een vorm van vermaak bieden”, aldus een woordvoerder van de Dutch Grand Prix. ,,Op die manier willen we ook voorkomen dat mensen heen en weer gaan lopen, want dat mag niet van de overheid.” De zegsman ‘snapt dat het verzoek om tegen onkosten op te treden in het verkeerde keelgat is geschoten. We dachten dat we mensen hadden benaderd die racefan zijn’.
Zangeres Davina Michelle wordt niet betaald voor haar optreden op zondag 5 september, voor de start van de Dutch Grand Prix. Dat laat haar woordvoerder vanavond desgevraagd weten. Ook het Orkest Koninklijke Luchtmacht, dat Davina Michelle begeleidt, krijgt geen vergoeding voor het optreden

 
Laatst bewerkt:

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Het grootste probleem is inderdaad de timing. In een normaal jaar had dit geen probleem geweest en had Chef Special misschien wel ja gezegd ook om die reden die jij noemt (voor enorm publiek optreden).
Maar in een jaar waarin alle festivals, ook waar Chef Special zou spelen, geschrapt worden, zij hun inkomsten mislopen én er maatschappelijke discussie is waarom in godsnaam Formule 1 wél door mag/kan gaan.. vind ik het ook echt not done om dit überhaupt maar te vragen aan Chef Special. Dan heb je werkelijk geen idee wat er speelt in de evenementenindustrie en de onvrede van duizenden mensen. En net dát is het probleem. Niet zozeer of specifiek Chef Special ja of nee zegt tegen gratis optreden..
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Het grootste probleem is inderdaad de timing. In een normaal jaar had dit geen probleem geweest en had Chef Special misschien wel ja gezegd ook om die reden die jij noemt (voor enorm publiek optreden).
Maar in een jaar waarin alle festivals, ook waar Chef Special zou spelen, geschrapt worden, zij hun inkomsten mislopen én er maatschappelijke discussie is waarom in godsnaam Formule 1 wél door mag/kan gaan.. vind ik het ook echt not done om dit überhaupt maar te vragen aan Chef Special. Dan heb je werkelijk geen idee wat er speelt in de evenementenindustrie en de onvrede van duizenden mensen. En net dát is het probleem. Niet zozeer of specifiek Chef Special ja of nee zegt tegen gratis optreden..
Allemaal mee eens Ruben, maar waarom moet je dat delen op social media? Over de rug van de F1, prins B etc. dat snap ik niet.
En ik denk dat ze heel goed weten wat er speelt, 30 % minder toeschouwers en geen garantiefonds.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Allemaal mee eens Ruben, maar waarom moet je dat delen op social media? Over de rug van de F1, prins B etc. dat snap ik niet.
En ik denk dat ze heel goed weten wat er speelt, 30 % minder toeschouwers en geen garantiefonds.
Daarvoor moet je zijn post bekijken. Die heeft als bijschrift "Even ventileren... Beste demissionair kabinet,". Dit is hoogstens een sneer naar de F1/prins B maar zijn bericht is in de eerste plaats een oproep/frustratie gericht aan het demissionair kabinet. Dat de evenementensector gewoon niet gehoord wordt, geen reactie, nul. Dus ja dan kan je je afvragen of het nodig was om dat van de F1 bij z'n post erbij te betrekken. Ik vind van wel, want het geeft én perfect de positie van cultuur in dit land weer, achteraan, én het geeft de onvrede/machteloosheid/onbegrip weer die bij de mensen heerst die de cultuursector wél een warm hart toedragen. Den Haag luistert toch niet, dus dan maar wat harder roepen?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Daarvoor moet je zijn post bekijken. Die heeft als bijschrift "Even ventileren... Beste demissionair kabinet,". Dit is hoogstens een sneer naar de F1/prins B maar zijn bericht is in de eerste plaats een oproep/frustratie gericht aan het demissionair kabinet. Dat de evenementensector gewoon niet gehoord wordt, geen reactie, nul. Dus ja dan kan je je afvragen of het nodig was om dat van de F1 bij z'n post erbij te betrekken. Ik vind van wel, want het geeft én perfect de positie van cultuur in dit land weer, achteraan, én het geeft de onvrede/machteloosheid/onbegrip weer die bij de mensen heerst die de cultuursector wél een warm hart toedragen. Den Haag luistert toch niet, dus dan maar wat harder roepen?
Je geeft zelf al aan of het nodig was om de F1 erbij te betrekken. Dat doe hij wel? Waarom? Erg actueel en goedkoop scoren. Prins B. is niet het kabinet volgens mij, pak die dan aan.

Ik snap zijn frustratie, die heb ik ook, want ik wilde ook graag dat LL en DTRH door zouden gaan, maar waarom doe je dit zo en over de rug van anderen? Niet chique en als andere acts dat wel doen ook niet collegiaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Je geeft zelf al aan of het nodig was om de F1 erbij te betrekken. Dat doe hij wel? Waarom? Erg actueel en goedkoop scoren. Prins B. is niet het kabinet volgens mij, pak die dan aan.

Ik snap zijn frustratie, die heb ik ook, want ik wilde ook graag dat LL en DTRH door zouden gaan, maar waarom doe je dit zo en over de rug van anderen? Niet chique en als andere acts dat wel doen ook niet collegiaal.
Prins B zit niet in het kabinet, maar er bestaan genoeg twijfels over de invloed van Prins B op het kabinet vanwege de F1 beslissing. Daarom bestaan er wat irritaties.

Maar los daarvan, het is idioot om een band voor geen rode cent te vragen voor zo’n evenement. Ook in niet coronatijden zou dat bizar zijn. Vergeet niet dat het gewoon “werk” is voor de band. De beveiliging staat daar bijvoorbeeld ook niet voor niks omdat het zo’n leukevent is.

Ik vind dit bericht prima, je laat je toch niet in je gezicht pissen omdat het een prins is? Kom nou zeg…
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Prins B zit niet in het kabinet, maar er bestaan genoeg twijfels over de invloed van Prins B op het kabinet vanwege de F1 beslissing. Daarom bestaan er wat irritaties.

Maar los daarvan, het is idioot om een band voor geen rode cent te vragen voor zo’n evenement. Ook in niet coronatijden zou dat bizar zijn. Vergeet niet dat het gewoon “werk” is voor de band. De beveiliging staat daar bijvoorbeeld ook niet voor niks omdat het zo’n leukevent is.

Ik vind dit bericht prima, je laat je toch niet in je gezicht pissen omdat het een prins is? Kom nou zeg…
Ja, daar heb je gelijk in. Hij zal zich daar vast mee bezighouden en het kabinet laat dat vast gebeuren. Dat geloof ik wel.

Geen idee waarom dat idioot is. Werken is soms ook investeren in jezelf of omdat je het leuk vindt om te doen? Alsof een tour in de VS geld brengt voor deze act.....

Prima bericht, lekker goedkoop scoren en zeiken.....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
De Dutch Grand Prix zegt dus dat er inderdaad zo'n verzoekmail is verstuurd. De organisatie spreekt van een barterdeal, waarbij de artiesten geen honorarium krijgen maar wel tickets die per stuk duizenden euro's kosten. De onkosten krijgen zij wel vergoed, zegt de organisatie. Zangeres Davina Michelle, van wie eerder bekend werd dat zij het volkslied zal zingen in Zandvoort, heeft het aanbod geaccepteerd.

"We begrijpen dat als je geen race-fan bent, het voorstel je in het verkeerde keelgat schiet", zegt een woordvoerder van de organisatie. Hij zegt er daarnaast begrip voor te hebben dat het voor de evenementensector een bittere pil is dat meerdaagse festivals niet doorgaan.

"Iedereen heeft het zwaar in de entertainmentsector, dat staat voorop. Maar wij zitten ook met 70 procent inkomsten, terwijl we 100 procent kosten hebben." Bij het evenement mag 'maar' twee derde van het oorspronkelijke aantal bezoekers aanwezig zijn. "We zijn op zoek naar creatieve oplossingen om daarmee om te gaan", voegt de woordvoerder toe. "Er zijn artiesten die daarin geloven en eraan meedoen."
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ja, daar heb je gelijk in. Hij zal zich daar vast mee bezighouden en het kabinet laat dat vast gebeuren. Dat geloof ik wel.

Geen idee waarom dat idioot is. Werken is soms ook investeren in jezelf of omdat je het leuk vindt om te doen? Alsof een tour in de VS geld brengt voor deze act.....

Prima bericht, lekker goedkoop scoren en zeiken.....
Sorry maar nee zo werkt het helemaal niet. Hoe investeer jij "gratis" in je werk? Jij gaat in je vrije tijd naar een cursus? Dan zou ik maar snel een nieuwe werkgever gaan zoeken dan. Als ik in mijn bedrijf wil investeren kost dat ook gewoon geld. Niemand doet iets voor niets. Dus waarom zou een grote band als CS dat wel moeten dan?

Ik snap niet dat je het van Chef'Special "goedkoop" vind terwijl het juist de F1 is die "gratis" wil scoren. Wat Davina Michelle doet boeit verder niets. En dan gaat nu nog de F1 een huilverhaal doen dat ze maar "70% inkomsten" hebben. De evenementen industrie heeft 0% inkomsten de afgelopen 2 seizoen. En dan nog lopen pochen dat ze gratis fucking dure kaartjes weggeven. Man man wat een arrogantie van de F1.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik kijk nooit naar F1 dus excuus als het een domme vraag is: Worden de optredens van de muzikanten die tijdens de pauzes als vorm van vermaak optreden op de track om ervoor te zorgen dat mensen blijven zitten (oof) uitgezonden op televisie? Of wordt er dan voor de tv-kijker gewoon reclame vertoond?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik kijk nooit naar F1 dus excuus als het een domme vraag is: Worden de optredens van de muzikanten die tijdens de pauzes als vorm van vermaak optreden op de track om ervoor te zorgen dat mensen blijven zitten (oof) uitgezonden op televisie? Of wordt er dan voor de tv-kijker gewoon reclame vertoond?
Bijna nooit. Alleen Garrix, Armin en Tiësto hebben ooit een minuut gekregen op TV ofzo. En ook niet voor niks kan ik je vertellen ;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Dus in feite staan ze daar gewoon op te treden puur als hulpmiddel om ervoor te zorgen dat mensen geen bier gaan halen en/of naar het toilet gaan, of rondjes gaan lopen oid?

,We willen onze kaarthouders graag een vorm van vermaak bieden”, aldus een woordvoerder van de Dutch Grand Prix. ,,Op die manier willen we ook voorkomen dat mensen heen en weer gaan lopen, want dat mag niet van de overheid.”
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.663
Die prins Bernard is sowieso altijd al de schandvlek geweest van het Koninklijk Huis met zijn blinde zucht naar grootkapitaal. Dit bewijst maar weer eens hoe blind hij is voor maatschappelijk sentiment en gevoelens buiten zijn eigen bubbel. In plaats van te bezuinigen op poespas zoals, ik noem maar iets, een overbodige vliegshow vraag je mensen die al 1,5 jaar geen inkomsten hebben om gratis op te treden. Want groot publiek, want exposure, blabla. Ik snap niet dat je dit kunt verdedigen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.663
Dus in feite staan ze daar gewoon op te treden puur als hulpmiddel om ervoor te zorgen dat mensen geen bier gaan halen en/of naar het toilet gaan, of rondjes gaan lopen oid?
Ja dat is het ergste. Net als een jazzkwartet tijdens een receptie waar geen hond naar luistert.
 
  • Grrr
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.750
Volgens mij is Joshua Nolet een van de voorvechters, of in ieder geval een actieve deelnemer geweest, van UnmuteUs. Hij heeft zich tijdens het protest ingezet door te stellen dat cultuur en muziek achterblijft/niet serieus wordt genomen t.o.v. talloze andere branches, maar ook daarna, door zich hardop af te vragen waarom het zo stil blijft vanuit de overheid en een reactie, hoe klein ook, uitblijft. Vervolgens komt een van die andere 'branches' in zijn ogen even peilen of hij zich misschien zonder beloning wil inzetten bij een evenement uit die branche die wel door gaat, wat toevallig ook nog eens het evenement bij uitstek is die vanuit cultureel oogpunt die twee verschillende maten waarmee gemeten wordt het beste illustreert. Los van wat je van alle standpunten vind, vind ik zijn frustratie bijzonder goed te begrijpen.

Overigens heeft hij zich heel duidelijk uitgesproken in een filmpje, en dat gepost op zijn sociale media. Het was geen interview of voor de media opgenomen stuk, maar gewoon een eigen ervaring. Net zoals jij en ik op social media het paarse tuinhek van de buurvrouw bekritiseren. De Telegraaf maakt er een artikel over, dat is niet Nolet zijn schuld of insteek geweest...
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Timmetje zei:
Dus in feite staan ze daar gewoon op te treden puur als hulpmiddel om ervoor te zorgen dat mensen geen bier gaan halen en/of naar het toilet gaan, of rondjes gaan lopen oid?

Ik zou juist wél een biertje gaan halen of i.i.g. weglopen als CS ging optreden... gatver...
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken