Actualiteit

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ook Pearl Jam cancelled een show in North Carolina:

" It is with deep consideration and much regret that we must cancel the Raleigh show in North Carolina on April 20th.

This will be upsetting to those who have tickets and you can be assured that we are equally frustrated by the situation.

The HB2 law that was recently passed is a despicable piece of legislation that encourages discrimination against an entire group of American citizens. The practical implications are expansive and its negative impact upon basic human rights is profound. We want America to be a place where no one can be turned away from a business because of who they love or fired from their job for who they are.

It is for this reason that we must take a stand against prejudice, along with other artists and businesses, and join those in North Carolina who are working to oppose HB2 and repair what is currently unacceptable.

We have communicated with local groups and will be providing them with funds to help facilitate progress on this issue.

In the meantime we will be watching with hope and waiting in line for a time when we can return.

Perhaps even celebrate.

With immense gratitude for your understanding,

Pearl Jam
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Om daarvoor een show te cancellen….treurig

ik moest aan een South Park aflevering denken, "The Cissy" aflevering 3 van seizoen 18.
latest
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Mensen focussen veel te veel op die toiletten. Diezelfde wet legt ook op papier vast dat seksuele geaardheid geen basis is voor (strafbare) discriminatie. En dat is toch een serieuze stap terug in de tijd. Daarom ook dat North-Carolina even hard geviseerd wordt als Mississippi, terwijl in die laatste meer expliciet discriminatie tegen de LBGT-gemeenschap toegestaan wordt.

Maar los daarvan vind ik een boycot niet de juiste keuze. Dan liever wat o.a. Mumford & Sons doen: onder grote media-aandacht alle opbrengsten van het concert aan lokale LBGT-groeperingen doneren. Je steunt zo de getroffen gemeenschap, maakt er de tegenstanders kwaad mee, én je maakt van jouw eigen fans geen onschuldige slachtoffers.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Mensen focussen veel te veel op die toiletten. Diezelfde wet legt ook op papier vast dat seksuele geaardheid geen basis is voor (strafbare) discriminatie. En dat is toch een serieuze stap terug in de tijd. Daarom ook dat North-Carolina even hard geviseerd wordt als Mississippi, terwijl in die laatste meer expliciet discriminatie tegen de LBGT-gemeenschap toegestaan wordt.

Helemaal eens, onbegrijpelijk dat alleen het toilet gedeelte eruit wordt gepikt. Bizar dat zon wet er doorheen komt, in een land dat zichzelf als boegbeeld van devrije` wereld beschouwt.

[quote ]Maar los daarvan vind ik een boycot niet de juiste keuze. Dan liever wat o.a. Mumford & Sons doen: onder grote media-aandacht alle opbrengsten van het concert aan lokale LBGT-groeperingen doneren. Je steunt zo de getroffen gemeenschap, maakt er de tegenstanders kwaad mee, én je maakt van jouw eigen fans geen onschuldige slachtoffers. [/quote]

Hier ben ik het niet met je eens. Ik denk dat veel mensen niet van deze wet op de hoogte waren geweest zonder het boycot van Bruce. De actie van Mumford & Sons heeft in mijn beleving lang zoveel publiciteit niet gehad, in Nederland althans. Pearl Jam heeft overigens ook aangekondigd om financiële steun te verlenen.

En daarnaast zeg je; je maakt van je eigen fans onschuldige slachtoffers.
Ten eerste; slachtoffer vind ik een relatief begrip. Je mist een concert, wat ongetwijfeld op een later moment wordt goedgemaakt. Vind ik niet bepaald zwaar leed.

Ten tweede; ik denk juist dat het goed is om andere mensen hier slachtoffer van te maken, zodat de betrokkenheid vergroot wordt. Als jij door jouw favoriete band ineens in deze zaak betrokken wordt, is het waarschijnlijk om aan te nemen dat je eerder hiertegen in verzet komt.

In dit soort zaken is het zo ontzettend belangrijk om de publieke opinie zichtbaar te krijgen, dat ik wel begrip heb voor zulke beslissingen.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik vind niet dat je je fans zo moet benadelen. dan kunnen ze net zo goed alles in elk land cancellen waar mensenrechten misbruikt worden.....en dat zijn er veel.

Offtopic Ik ben tegen discriminatie. Punt. Ik denk alleen dat er zoveel dingen doorschieten in de Amerikaanse samenleving (safe space, PC, Black lives matter etcetc) dat er zulke tegengeluiden, wetten etc ontstaan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Haha blijft mooi, kan me herinneren dat de speld een aantal jaar terug ook met iets vergelijkbaars kwam.
http://speld.nl/2012/08/17/nickelback-dreigt-lowlands-met-optreden/
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Whatdehell, Prince schijnt ook al dood te zijn:

http://www.factmag.com/2016/04/21/death-investigation-at-princes-recording-studio-confirmed-by-county-sherrif/

Niet dat TMZ zo betrouwbaar is, maar ik zie het overal voorbijkomen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Echt he, laten we hopen dat het om een ander persoon gaat. Al klinkt dat natuurlijk zo debiel maar het lijkt me niet dat alleen Prince daar rondloopt.

Zou toch weer een bizar groot gemis zijn voor 2016. Had graag Purple Rain live nog eens gehoord.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
2016 is wel een heel slecht jaar voor helden... Ben blij dat ik hem ooit eens live hem mogen meemaken. Dat was in 2011 in de Melkweg, legendarische avond.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Had minder met hem dan met Bowie maar toch ook wel heel erg kut dit...
Bij Bowie zagen we het nog enigsinds aankomen maar dit komt zo toch wel heel erg uit de lucht vallen. Weer een wake up call om toch die oude helden nog snel mee te pakken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Update: According to Carver County Sheriff Jim Olson, Prince was found unresponsive in an elevator around 9:45 a.m. CT. First responders attempted to provide lifesaving CPR, but were unable to revive him. He was pronounced dead at 10:07 a.m.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Voor een deel waarom ik spotify probeer te vermijden:
https://decorrespondent.nl/4428/Zo-kregen-platenmaatschappijen-vat-op-het-internet/1117192016160-860c391e

En dan met name dit:
Maar Bloms verhaal is eerder uitzondering dan regel. In het jaar 2000 verdiende 1 procent van de artiesten 71 procent van het geld in de platenindustrie. Bij streaming is de ongelijkheid nog groter dan bij fysieke albumverkoop: daarbij ligt dat percentage tussen 79 en 87 procent. Tegen de beloftes en verwachtingen in, heeft het internet de muziekwereld dus geen grotere inkomensgelijkheid gebracht, maar een grotere inkomensongelijkheid.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://pitchfork.com/news/65613-eagles-of-death-metal-dropped-from-festivals-over-terrorism-comments/?mbid=social_facebook
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken