Die verkopen met de vingers in de neus de ziggo dome uit,ongeacht de prijs. Eddie Vedder solo was al absurd hoog (toen al was het goedkoopste kaartje 100 euro) in de afas live jaren geleden en het was direct uiverkocht.
Eens.
En geloof mij; dit is echt nog niks.
Dynamic pricing gaat het woord van de komende jaren worden. Wat ze doen is dat ze heel gedosseerd tickets ter verkoop stellen tegen bizarre (en dan niet AC/DC bizar, maar echt duizenden euro's) prijzen. Hierdoor ontstaat er enorme FOMO en worden de kaarten gekocht. Gelang interesse worden de kaarten steeds goedkoper gemaakt met als doel om pas op de dag zelf uit te verkopen. Want dan heb je het optimum prijspunt. Kijk voor de lol maar eens naar de Stones of Taylor in de US.
Maar ook reguliere tickets zijn vele malen duurder daar, dus verdiensten voor bands vele malen hoger. Maar Europa moet ok bands kunnen boeken. En om dat te kunnen moeten de prijzen hier ook fors omhoog. Prijzen van 100 euro plus zijn de nieuwe standaard, voor grotere bands gaat dit naar boven de 200 met goede tickets voor boven de 300. De absolute top (Stones, Swift etc) zitten hier al ruim boven. Prijs waarvoor je nu vooraan staat bij ACDC betaal je daar minimaal het dubbele (face value).
Er is geld genoeg, we zitten in een enorme loon->inflatie spiraal en daar gaan we nog heel lang last van hebben.