Pinkpop 2026

Sterke editie overall wat mij betreft, prima om te zien dat The Haunted Youth, Soulwax, Royel Otis en Fat Dog ook werken op Pinkpop. Lekker zo doorgaan.
Royel Otis en Tom Morello hadden wel beter van plek kunnen wisselen. Ik vind Royel Otis (en vond ze ook op Pinkpop) echt heel tof, maar het was ook heel leeg en ik hoorde dat het veel te druk was bij Tom Morello.
 
Royel Otis en Tom Morello hadden wel beter van plek kunnen wisselen. Ik vind Royel Otis (en vond ze ook op Pinkpop) echt heel tof, maar het was ook heel leeg en ik hoorde dat het veel te druk was bij Tom Morello.
Ik denk eigenlijk dat Royel Otis niet akkoord waren gegaan met die plek (compleet vanuit de onderbuik)
 
Royel Otis en Tom Morello hadden wel beter van plek kunnen wisselen. Ik vind Royel Otis (en vond ze ook op Pinkpop) echt heel tof, maar het was ook heel leeg en ik hoorde dat het veel te druk was bij Tom Morello.
Ik zag ze de eerste keer in 2023 of 2024 op Primavera, nooit van gehoord en toen hadden ze als vroege middag act ook al een mainstage plek te pakken.
 
The Cure in zowat alle lijstjes op 1. Dan is het toch echt smaak-overstijgend.
Heel fijn om dat te zien.

En ook wel opvallend, heb het idee dat de verhalen nog een pak laaiender zijn dan bij de al geweldige shows 2019. En dat met exact dezelfde productie als toen (volgens mij 1 op 1 dezelfde schermen, animaties) en toch een gelijkaardige setlist. Is Robert zoveel meer in vorm nog?

Dus ben extra benieuwd naar hun show op RW, of ze die (voor mij) machtige show in 2019 nog kunnen, en waaraan dat dan ligt.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: B0G5 en Oasiss
Heel fijn om dat te zien.

En ook wel opvallend, heb het idee dat de verhalen nog een pak laaiender zijn dan bij de al geweldige shows 2019. En dat met exact dezelfde productie als toen (volgens mij 1 op 1 dezelfde schermen, animaties) en toch een gelijkaardige setlist. Is Robert zoveel meer in vorm nog?

Dus ben extra benieuwd naar hun show op RW, of ze die (voor mij) machtige show in 2019 nog kunnen, en waaraan dat dan ligt.
Ik heb zelden een optreden gezien dat mij vanaf de eerste seconde zo enorm greep als deze. Vanaf zijn eerste stappen op het podium, tot het eind van boys don't cry. Ik durf 'm eigenlijk zo kort erna nog niet te plaatsen. Maar ik ben sinds 2007, met uitzondering van vorig jaar, op Pinkpop en dit is het beste dat ik op Pinkpop heb gezien. Meer kritiek dan dat de 2 uur te snel voorbij waren, is niet denkbaar voor dit optreden.

Hebben ze op Werchter ook 2 uur?
 
Ik heb zelden een optreden gezien dat mij vanaf de eerste seconde zo enorm greep als deze. Vanaf zijn eerste stappen op het podium, tot het eind van boys don't cry. Ik durf 'm eigenlijk zo kort erna nog niet te plaatsen. Maar ik ben sinds 2007, met uitzondering van vorig jaar, op Pinkpop en dit is het beste dat ik op Pinkpop heb gezien. Meer kritiek dan dat de 2 uur te snel voorbij waren, is niet denkbaar voor dit optreden.

Hebben ze op Werchter ook 2 uur?
Maar heb jij hun show op pak 'm Pinkpop 2019 ook gezien? Want wat was het verschil dan? Als ik zo kijk is het letterlijk krak dezelfde productie en echt gelijkaardige setlists (met een pop encore). Uiteraard is The Cure altijd erg goed.

Op RW was ik toen ook laaiend, maar werden ze voor velen hier een beetje overklast door Tool bijvoorbeeld. Nu krijgen ze op RW 2uur en 15 minuten denk ik.
 
Maar heb jij hun show op pak 'm Pinkpop 2019 ook gezien? Want wat was het verschil dan? Als ik zo kijk is het letterlijk krak dezelfde productie en echt gelijkaardige setlists (met een pop encore). Uiteraard is The Cure altijd erg goed.

Op RW was ik toen ook laaiend, maar werden ze voor velen hier een beetje overklast door Tool bijvoorbeeld. Nu krijgen ze op RW 2uur en 15 minuten denk ik.
Nou, ik denk dat het ook bij mij persoonlijk ligt qua beleving. In 2019 had ik een dag best aardig zitten pilsen en toen was ik 's avonds niet meer helemaal into The Cure. Ik kon wel vaststellen dat ze ook toen heel goed waren, maar dit jaar ging ik er volledig in op.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman
Camping A was heel relaxed zo!
Echter boeren ze ieder jaar weer achteruit.. qua etenstentjes is er niet of nauwelijks nog wat, en ook het plein is heeft geen tentjes meer!

Donderdag naar B geweest en daar word duidelijk meer aan gedaan!
Wat vreemd is aangezien wij extra betalen voor zo'n plek!!
Dit viel mij ook op, camping A is echt heel saai en leeg en niet aangekleed, dan stap je camping B op en zie je wat ze daar allemaal doen! Dat zag er echt super gezellig uit!
 
Royel Otis en Tom Morello hadden wel beter van plek kunnen wisselen. Ik vind Royel Otis (en vond ze ook op Pinkpop) echt heel tof, maar het was ook heel leeg en ik hoorde dat het veel te druk was bij Tom Morello.
Klopt, maar prima dat ze soms ook wat alternatievere acts de kans geven. Bij Wet Leg stond ook niet veel, bij Girl in Red vorig jaar ook niet. Maar goed dat ze dit doen.
 
Maar heb jij hun show op pak 'm Pinkpop 2019 ook gezien? Want wat was het verschil dan? Als ik zo kijk is het letterlijk krak dezelfde productie en echt gelijkaardige setlists (met een pop encore). Uiteraard is The Cure altijd erg goed.

Op RW was ik toen ook laaiend, maar werden ze voor velen hier een beetje overklast door Tool bijvoorbeeld. Nu krijgen ze op RW 2uur en 15 minuten denk ik.
Het is heel simpel, het verschil is 'Endsong'.
 
  • 100
  • Leuk
Waarderingen: AngieH en Synt
Maar heb jij hun show op pak 'm Pinkpop 2019 ook gezien? Want wat was het verschil dan? Als ik zo kijk is het letterlijk krak dezelfde productie en echt gelijkaardige setlists (met een pop encore). Uiteraard is The Cure altijd erg goed.

Op RW was ik toen ook laaiend, maar werden ze voor velen hier een beetje overklast door Tool bijvoorbeeld. Nu krijgen ze op RW 2uur en 15 minuten denk ik.
Ik heb het zelf enkel via de livestream gezien, maar Endsong en Alone zijn natuurlijk wel hele fijne toevoegingen aan de setlist tov 2019. Zeker als opener en afsluiter (voor de encore).
 
De line-up nog eens doorlopen met alles wat ik gezien en gehoord heb zijn dit mijn hoogtepunten van het weekend:
1. The Cure
2. Tom Morello
3. The Haunted Youth
4. Kingfishr
5. Foo Fighters

Eervolle vermeldingen voor The Beaches, Haevn, Wet Leg en Yungblud.
Overall een mooie editie waar ik geen moeite had om een prima plek te vinden en door het tempo wat aan te passen was het prima te doen met de warmte. Toch elke dag wel zo'n 6 - 7 shows gezien waarvan sommige voor de eerste keer en sommige al veeel vaker (hallo Editors).

Het was al van 2016 geleden dat ik op Pinkpop was en ben wel positief gestemd over de koerswijziging.
- Meer verschillende keuzes voor eten met name rondom de tent/north stage. Goed voor de innerlijke mens.
- Water was goed te doen vond ik door tegen de stroom in de lopen naar punten en ja de druk was af en toe laag/minder maar dan heb je wel een gratis volle fles;
- Groter terrein dan voorheen deed de spreiding wel goed - geen enkel moment het idee gehad dat het te vol was.
- Eenrichtingsweg voor het 2de rondje vind ik jammer, zou veel toevoegen om 2 kanten te doen;
- Wat betreft terrein weet ik niet waar dit allemaal voor gebruikt maar zou het in theorie mogelijk zijn om op het grasveld bomen te planten die schaduw geven en warmte wegnemen?
- Sun Square voelde toch als iets extras in een afgelegen hoek, ben er ook weinig geweest voegde voor mij persoonlijk niet veel toe (muv eerste helft nl-zwe).
- Grootste domper op het weekend was de afsluiting van de weg tussen 22:00 en 06:00 naar P1 mondo verde sta je dan om 22:15 en is er nergens een plek om te parkeren beschikbaar. Dat begrijp ik echt niet en vervolgens weet de verkeersleiding ook niet waar alle auto's heen moeten. Toch met een aardige groep rondjes gereden als doolhof door en om Landgraaf en uiteindelijk de auto in Eygelshoven in de wijk geparkeerd en maar gaan lopen met spullen. die parkeerplaats zou juist bereikbaar moeten zijn, de ontsluiting daar is zowel heen als terug uitermate goed en snel voor elkaar.

Voila, na 10 jaar heeft pinkpop zeker mij weer een mooi weekend gegeven en voor komend jaar weer als serieuze optie voor het festivalseizoen ✌️
 
Iets wat mij opviel Zondag;

Liefde voor Chris Cornell (buiten dat Grohl enigzins wat wegheeft van) toonde Tom Morello eer aan Cornell door een cover te spelen meen ik (weet ff niet meer welke) en Yungblud haalde Jim op stage en zei dat hij op Chris Cornell leek.

Viel me gewoon op haha
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Mooi om te lezen dat Pinkpop over het algemeen weer een goede indruk heeft achter gelaten op nieuwe bezoekers, vaste bezoekers en zwevende bezoekers. Hopen voor de organisatie dat ze deze koers doorzetten en volgend jaar weer met grote headliners kunnen uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK en hersenscheetje
Ik begin vast ook met mijn weekendbeleving. Dankzij Legenden dus behalve alleen zondag, ook vrijdag en zaterdag naar Halsey en The Cure geweest.

Even beginnen met dat ik toch wel heel erg enthousiast ben over Pinkpop anno 2026. Ik was er vorig jaar dus niet, maar de veranderingen die ze de jaren daarvoor deden vond ik eigenlijk allemaal slap. Maar ik moet zeggen dat het nu wel voelde alsof Pinkpop toch echt de slag maakt richting wat toekomstbestendigheid. Het pleintje waar je binnenkomt biedt de silent disco, een karaokebar en een klein extra podium. Op dit laatste stonden niet heel veel namen die mij enthousiasmeren, maar het biedt keuze en volgens mij ook wel wat gericht op wat jonger bezoekers?

Stage 4 heeft hierdoor ook een volwaardiger plekje en nu heb je eigenlijk gewoon twee keer twee volwaardige podia tegenover elkaar. Het hele rondje lopen, echt meer eetkeuze (ook vega), genoeg wc's, genoeg water. Het was niet uitverkocht, maar voelde ook weer niet enorm leeg. Als Pinkpop hierop goed rendeert, zou dit voor mij een perfect aantal zijn qua bezoekers. Als ik dan toch nog een terugkerend zeurpuntje moet noemen. Het blijft toch raar dat er na 12uur niks meer kan. Desnoods in de tent nog even dansen; het voelt gewoon echt zo suf dat om middernacht iedereen naar de uitgang moet. Niet eens voor mij persoonlijk hoor; met 36 jaar vind ik middernacht een mooie tijd, maar er is in de omgeving echt nog genoeg herrie na middernacht, dat een dj achtig iets in de tent echt niet zo veel extra overlast zou veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
nu hopen dat ze nog van wat TOP, the cure, yungblud op 3v12 youtube kanaal zetten

TOP show heb ik op mn telefoon gedownloaded voordat ie eraf gehaald werd.
 
Iets wat mij opviel Zondag;

Liefde voor Chris Cornell (buiten dat Grohl enigzins wat wegheeft van) toonde Tom Morello eer aan Cornell door een cover te spelen meen ik (weet ff niet meer welke) en Yungblud haalde Jim op stage en zei dat hij op Chris Cornell leek.

Viel me gewoon op haha
Een 'cover' is Like a Stone van Audioslave, een band waarin Morello gewoon samen zat met Chris Cornell
 
  • Leuk
Waarderingen: DaryllPPLocal
Pinkpop is als festival echt verbeterd ten opzichte van een aantal jaren terug, maar het blijft voor mij een festival waar ik alleen heen ga voor een dagje om een grote headliner te kijken. Het mist wat mij betreft toch gewoon wat sfeer.

Positief:
- De line up!
- Je kon bij alle shows als je een beetje op tijd was in het voorvak aansluiten.
- Het is nergens op het terrein heel druk
- Personeel was overal heel vriendelijk en behulpzaam.
- Een stuk meer leuke aankleding dan voorheen
- Genoeg aanbod in eten en drinken en je bent overal zo aan de beurt.
- Ik heb het nog nooit zo ruimtelijk ervaren op een festival. Nergens liep je in grote hordes.

Kan beter:
- Wie heeft die grote tent op het midden van het terrein verzonnen. Als je die ergens aan de zijkant plaatste kan je vanaf het voorvak op Southe wel gewoon de show op North kijken.
- Nog steeds veel te weinig schaduw plekken. Op alle plekjes schaduw was het echt zielig om te zien hoe iedereen hutje mutje zat.
- Wat een tam publiek bij een hoop shows. (kan natuurlijk komen door de warmte)
- Het blijft een beetje een Limburgse Reunie met hele zwermen kleedjes op het middenterrein. Zorgt toch voor een beetje een aparte sfeer.
- Ver lopen naar de parkeerplaatsen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DaryllPPLocal en Chicken
Sterke editie overall wat mij betreft, prima om te zien dat The Haunted Youth, Soulwax, Royel Otis en Fat Dog ook werken op Pinkpop. Lekker zo doorgaan.
Dat veld stond toch helemaal leeg bij Royel Otis?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze qua schaduw wel een beetje op hun max zitten (of je moet echt bomen gaan zetten). Je kan niet overal van die losse tentjes gaan plaatsen, dan hou je niks meer over aan zichtlijnen. Die tent in het midden is prima zo, wie gaat nu van het ene voorvak naar een show op de andere stage kijken, laat staan luisteren,
 
  • Leuk
Waarderingen: B0G5

Users who are viewing this thread