De line-up nog eens doorlopen met alles wat ik gezien en gehoord heb zijn dit mijn hoogtepunten van het weekend:
1. The Cure
2. Tom Morello
3. The Haunted Youth
4. Kingfishr
5. Foo Fighters
Eervolle vermeldingen voor The Beaches, Haevn, Wet Leg en Yungblud.
Overall een mooie editie waar ik geen moeite had om een prima plek te vinden en door het tempo wat aan te passen was het prima te doen met de warmte. Toch elke dag wel zo'n 6 - 7 shows gezien waarvan sommige voor de eerste keer en sommige al veeel vaker (hallo Editors).
Het was al van 2016 geleden dat ik op Pinkpop was en ben wel positief gestemd over de koerswijziging.
- Meer verschillende keuzes voor eten met name rondom de tent/north stage. Goed voor de innerlijke mens.
- Water was goed te doen vond ik door tegen de stroom in de lopen naar punten en ja de druk was af en toe laag/minder maar dan heb je wel een gratis volle fles;
- Groter terrein dan voorheen deed de spreiding wel goed - geen enkel moment het idee gehad dat het te vol was.
- Eenrichtingsweg voor het 2de rondje vind ik jammer, zou veel toevoegen om 2 kanten te doen;
- Wat betreft terrein weet ik niet waar dit allemaal voor gebruikt maar zou het in theorie mogelijk zijn om op het grasveld bomen te planten die schaduw geven en warmte wegnemen?
- Sun Square voelde toch als iets extras in een afgelegen hoek, ben er ook weinig geweest voegde voor mij persoonlijk niet veel toe (muv eerste helft nl-zwe).
- Grootste domper op het weekend was de afsluiting van de weg tussen 22:00 en 06:00 naar P1 mondo verde sta je dan om 22:15 en is er nergens een plek om te parkeren beschikbaar. Dat begrijp ik echt niet en vervolgens weet de verkeersleiding ook niet waar alle auto's heen moeten. Toch met een aardige groep rondjes gereden als doolhof door en om Landgraaf en uiteindelijk de auto in Eygelshoven in de wijk geparkeerd en maar gaan lopen met spullen. die parkeerplaats zou juist bereikbaar moeten zijn, de ontsluiting daar is zowel heen als terug uitermate goed en snel voor elkaar.
Voila, na 10 jaar heeft pinkpop zeker mij weer een mooi weekend gegeven en voor komend jaar weer als serieuze optie voor het festivalseizoen