Pinkpop 2026

Iemand al het slotinterview gevonden? Ben wel benieuwd wat ze er zelf van vinden. Ze mogen volgens mij dik tevreden zijn over afgelopen weekend. Heb ook nergens klachten gehoord over te kort aan water of lange rijen voor water. Top geregeld!

Strekking is idd positief:)
 
Zal afhankelijk zijn wat er allemaal beschikbaar is of ze headlinen. Ik zou het in ieder geval niet raar vinden als ze headlinen. Hebben weinig op festivals gestaan dus veel publiek die ze nog nooit gezien hebben, past in de 'nieuwe lijn' van PP en een voor PP unieke naam. In combinatie met 2 of 3 sterke namen zie ik daar wel genoeg volk op afkomen.

En nee het zal niet uitverkopen maar dat gaat bij PP sowieso een paar jaar duren als ze de koers van dit jaar doorzetten.
 
Beetje een matig interview, niet? Prima dat de strekking positief is, maar het gaat allemaal niet heel erg de diepte in, plus dat je sowieso de vraag mist wat het plan voor volgend jaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Beetje een matig interview, niet? Prima dat de strekking positief is, maar het gaat allemaal niet heel erg de diepte in, plus dat je sowieso de vraag mist wat het plan voor volgend jaar is.
Waar is det tijd dat we na afloop een interview met Jan hadden die 'Pearl Jam komt volgend jaar' roept, of iets in die strekking.
 
Gisteren ook weer eens een dag op Pinkpop geweest sinds 2018, toen ook met de Foo's. Was een prima dag met als hoogtepunten Hotwax, Royel Otis, Yungblud en de Foo's! Dave gaf ook een beruste indruk en het leek allemaal wat minder gescript, afgezien van zijn standaard 'play as many songs' uitspraak, hoewel ze deze ook na kwamen in deze 2 uur durende show met 1 mini-cover en relatief weinig gepraat. Ben wel benieuwd hoelang Dave het nog volhoudt met z'n stem. Verder ook Dadi Freyr, Wet Leg, Die Spitze (tof!), Dogstar en White Lies gezien, waarbij we bij Dogstar na 2 nummers zijn weggelopen. Tom Morello helaas gemist door de overvolle tent.

Als Werchter ganger was het weer eens kijken en vergelijken tussen de 2 festivals. Er zijn al veel discussies in het verleden geweest, maar op een dag als gisteren met die hitte is en blijft Pinkpop echt zwaar. Let op, dit is mijn kijk en ervaring, het is geen aanval op Pinkpop. De zaken / opmerkingen die ik vooral zie:


- De aankleding vond ik enorm geslaagd en het terrein had gezellige stukken met name bij de Sunsquare en rondom stage 4 / Tent. Ook foodtrucks in die hoek en prima eten. Bij Werchter is eten nog vaak wel beperkt, hoewel daar verandering in lijkt te komen dit jaar.
- Publiek was prima en relaxt, zag wel weinig 'bandjes' publiek en relatieve jeugd zoals op Werchter. Geen circle pit gezien trouwens, publiek leek lam door de hitte.
- Organisatie was verder top zover we dat ervaren hebben!
- De Tent op Pinkpop is echt klein en heeft ook geen Airco. Een Barn en Klub-C op Werchter hebben een veel hogere capaciteit en airco en dat doet echt enorm veel op een warme dag. Elk schaduwplekje was op het drukke terrein bezet en echte verkoeling mis je dan al snel. De Barn en Klub hebben daarnaast tribunes waar je even kan zitten in de koelte.
- Waterpunten waren er genoeg, de waterdruk was welliswaar wat laag maar dat is logisch. Beetje timen wanneer je naar een waterpunt ging en je hoefde niet lang te wachten.
- De mains zijn relatief het zelfde, maar de 2de openstage en de kleine tent zorgde er toch voor dat het allemaal wat minder intiem was, vooral in de brandende hitte. Ook voelt de nieuwe stage 4 voor mij persoonlijk niet echt aan als een lekker muziekpodium en ook wat afstandelijk. De aankleding leek meer door een stylist gedaan dan door een muziekliefhebber. (houten frampje, boompjes ernaast, ziet er gezellig uit)
- Wat een mierennest krijg je op het midden plein tussen noord en zuid en alle kleedjes ertussen; alles is zo geconcentreerd en compact dat ik echt de ruimte mis zodra het druk is. Voordeel is wel dat je snel van podium wisselt, dat wordt straks bij Werchter veel meer lopen. Nu is Werchter ook massaal maar daar heb ik het gevoel dat je nog wel hoeken hebt die wat rustiger zijn. Met name vanaf Wet Leg - Yungblud was het voelbaar druk.

Voor mij persoonlijk doet Pinkpop en prachtige stap, maar ik denk dat als ze van het 2de podium een soort Alpha (van Lowlands) maken en de huidige Tent wat groter maken (als dat kan) en van Airco voorzien, het comfort op het terrein op warme én regenachtige dagen enorm versterkt. Kan de main ook niet verder naar achteren tegen de Snowworld heuvel aan voor wat meer achtergrond sfeer? Ze zullen er wel naar gekeken hebben...

Pinkpop zal voor mij enkel af en toe een dag blijven als er een leuke line up staat; Werchter blijft het weekendticket krijgen.
 
Pinkpop 2027 topic in 3-2-1....

Heb dit jaar helaas moeten overslaan, mezelf voorgenomen niet te veel te kijk.... Niet helemaal gelukt. Zware Fomo... Maar tegelijk wat een strijders die er waren met dit weer💪🏻

2027 ben ik er sowieso weer bij. Ben wel benieuwd naar de ervaringen op camping A want alleen groepsplekken. Hoe was dat op donderdag om 15:00 uur...?
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesMurphy2026
Gisteren ook weer eens een dag op Pinkpop geweest sinds 2018, toen ook met de Foo's. Was een prima dag met als hoogtepunten Hotwax, Royel Otis, Yungblud en de Foo's! Dave gaf ook een beruste indruk en het leek allemaal wat minder gescript, afgezien van zijn standaard 'play as many songs' uitspraak, hoewel ze deze ook na kwamen in deze 2 uur durende show met 1 mini-cover en relatief weinig gepraat. Ben wel benieuwd hoelang Dave het nog volhoudt met z'n stem. Verder ook Dadi Freyr, Wet Leg, Die Spitze (tof!), Dogstar en White Lies gezien, waarbij we bij Dogstar na 2 nummers zijn weggelopen. Tom Morello helaas gemist door de overvolle tent.

Als Werchter ganger was het weer eens kijken en vergelijken tussen de 2 festivals. Er zijn al veel discussies in het verleden geweest, maar op een dag als gisteren met die hitte is en blijft Pinkpop echt zwaar. Let op, dit is mijn kijk en ervaring, het is geen aanval op Pinkpop. De zaken / opmerkingen die ik vooral zie:


- De aankleding vond ik enorm geslaagd en het terrein had gezellige stukken met name bij de Sunsquare en rondom stage 4 / Tent. Ook foodtrucks in die hoek en prima eten. Bij Werchter is eten nog vaak wel beperkt, hoewel daar verandering in lijkt te komen dit jaar.
- Publiek was prima en relaxt, zag wel weinig 'bandjes' publiek en relatieve jeugd zoals op Werchter. Geen circle pit gezien trouwens, publiek leek lam door de hitte.
- Organisatie was verder top zover we dat ervaren hebben!
- De Tent op Pinkpop is echt klein en heeft ook geen Airco. Een Barn en Klub-C op Werchter hebben een veel hogere capaciteit en airco en dat doet echt enorm veel op een warme dag. Elk schaduwplekje was op het drukke terrein bezet en echte verkoeling mis je dan al snel. De Barn en Klub hebben daarnaast tribunes waar je even kan zitten in de koelte.
- Waterpunten waren er genoeg, de waterdruk was welliswaar wat laag maar dat is logisch. Beetje timen wanneer je naar een waterpunt ging en je hoefde niet lang te wachten.
- De mains zijn relatief het zelfde, maar de 2de openstage en de kleine tent zorgde er toch voor dat het allemaal wat minder intiem was, vooral in de brandende hitte. Ook voelt de nieuwe stage 4 voor mij persoonlijk niet echt aan als een lekker muziekpodium en ook wat afstandelijk. De aankleding leek meer door een stylist gedaan dan door een muziekliefhebber. (houten frampje, boompjes ernaast, ziet er gezellig uit)
- Wat een mierennest krijg je op het midden plein tussen noord en zuid en alle kleedjes ertussen; alles is zo geconcentreerd en compact dat ik echt de ruimte mis zodra het druk is. Voordeel is wel dat je snel van podium wisselt, dat wordt straks bij Werchter veel meer lopen. Nu is Werchter ook massaal maar daar heb ik het gevoel dat je nog wel hoeken hebt die wat rustiger zijn. Met name vanaf Wet Leg - Yungblud was het voelbaar druk.

Voor mij persoonlijk doet Pinkpop en prachtige stap, maar ik denk dat als ze van het 2de podium een soort Alpha (van Lowlands) maken en de huidige Tent wat groter maken (als dat kan) en van Airco voorzien, het comfort op het terrein op warme én regenachtige dagen enorm versterkt. Kan de main ook niet verder naar achteren tegen de Snowworld heuvel aan voor wat meer achtergrond sfeer? Ze zullen er wel naar gekeken hebben...

Pinkpop zal voor mij enkel af en toe een dag blijven als er een leuke line up staat; Werchter blijft het weekendticket krijgen.
Voor de pit had je naar Fatdog gemoeten, geen moment stilgestaan daar.

Edit * had dogstar getypt. Dat was juist een dooie boel haha. Was nog te vroeg denk ik
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DaryllPPLocal
Maar die kunnen er nog een mooie grote band voor of na plaatsen. Die luxe heeft Pinkpop niet echt door de eindtijd.
Die eindtijd (wegens vergunning) op Pinkpop vind ik hét enige maar grootste noemenswaardige minpunt en onbegrijpelijk voor een festival van deze grootte waar dan nog geen 2 straten verderop wél een luidruchtige after-party start aan een tankstation?

After-party voor wie wil met DJ's of zo (niet voor mezelf) zou nog heel wat volk op het terrein houden voor feesten en omzet en minder massale uitstroom door de uitgangstrechter.
 
mijn Pinkpop 2026 gevoel van het weekend gevangen in 1 foto...

IMG-20260621-144011158.jpg


alvast mijn top 5:
1 Foo Fighters
2 Editors
3 Yungblud
4 Teddy Swims
5 Idles

( en eervolle vermelding voor de Hoogmis van het Zuiden, wat was dat genieten, meezingen en emotie )
 
Pinkpop 2027 topic in 3-2-1....

Heb dit jaar helaas moeten overslaan, mezelf voorgenomen niet te veel te kijk.... Niet helemaal gelukt. Zware Fomo... Maar tegelijk wat een strijders die er waren met dit weer💪🏻

2027 ben ik er sowieso weer bij. Ben wel benieuwd naar de ervaringen op camping A want alleen groepsplekken. Hoe was dat op donderdag om 15:00 uur...?
Camping A was heel relaxed zo!
Echter boeren ze ieder jaar weer achteruit.. qua etenstentjes is er niet of nauwelijks nog wat, en ook het plein is heeft geen tentjes meer!

Donderdag naar B geweest en daar word duidelijk meer aan gedaan!
Wat vreemd is aangezien wij extra betalen voor zo'n plek!!
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Inderdaad een beetje als Limp Bizkit, Korn en Sam Smith de laatste jaren. Misschien een goede combi met Bring Me The Horizon?
Kan prima werken lijkt me als die vijf jaar achter elkaar op tour gaan in juni, maar als pinkpop die had willen boeken als headliner dan hadden ze er de afgelopen jaren al wel eens gestaan lijkt me. En als BMTH een north stage headline spot zouden accepteren hadden ze er ook al wel gestaan lijkt me.
 
Geinig om te zien dat interview. Wekt op mij de indruk dat die twee directeuren nog een beetje zoekende zijn naar onderlinge verhouding.

Ben benieuwd welke ontwikkelingen men meer wil gaan inzetten met de extra vierkante meters die men op het oog heeft.
Zou mooi zijn als ze de beweging/verbetering nog even in gang houden.

Dat idee had ik ook een beetje, al geef ze nog wat de tijd.
Per editie wordt het wel beter, en dat vind ik een positief punt. Dat ze in het interview nog niet van alles en nog wat vertellen over wat volgend jaar gedaan moet worden is ergens wel logisch, ze zullen eerst gaan evalueren en dan pas een plan der campagne maken

Wat hierboven werd gezegd is ook wat mijn hekele punt was namelijk het gebied bij stage 4. de overkappingen zijn nuttig maar ik vind de aanblik verschrikkelijk. heb gevoel dat ik in een scoutingbos met wat tentjes loop. Dat mogen ze van mij nog wel op de schop gooien. Voor de rest is de aankleding etc flink verbeterd, positief!

De 2 mainstages in open veld is nu eenmaal zo. bij verwachtte hete edities zou ik de tent in het midden gewoon houden ja.
En een heel wild idee, waarom de north stage niet 45graden draaien op de plek waar nu het skydeck staat, (soort L vorm opstelling dus) zodat het veld nog groter wordt / andere indeling? wil daar wel een schets van maken hoe k dat voor me ziet. beetje hoe MADCOOL festival in madrid het heeft.

@DennisvdBr gauw het 2027 topic maken :D
 
echt bizarre planning morello in de tent, liep helemaal spaak daar voor hij opkwan qua crowd management
Poh ik denk dat dit meevalt. dit weekend vaker meegemaakt en dat ik onbegrijpelijk vind. Zowel in de tent bij diverse optredens als bij alle schaduwplekken gaan mensen aan de buitenste rand aansluiten en staan waardoor het (o,a, bij Morello, Haunted Youth, The Beaches) heel vol lijkt maar als je door de eerste rij mensen heen bent en 3 meter de tent in loopt kan je redelijk ruim staan en vrij bewegen. Zo alle keren 7 a8 minuten van tevoren aan komen lopen en toch de show van binnen goed mee kunnen pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ik had hier al gelezen over de kleedjescultuur maar toch verbaasde ik me over hoe ver naar voren/tot het podium er nog mensen lagen? Soms was het aan de voorkant tijdens een optreden best vol maar lag er dan toch iemand tussen alle benen te slapen? Vond het een gekke gewaarwording.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread