Lowlands 2025

NNO is niet per se voor de havermelkelite, maar het had ook wel iets anders mogen zijn. Gaat mij meer om dingen als Boekoesam of een Sef. Ik bedoel hadden deze acts er ook mogen staan als ze uit Hengelo of Lieshout zouden komen. Dat betwijfel ik.

Weval staat er weer voor de zoveelste keer? Bijvoorbeeld Tinlicker was 3 jaar voor COVID al een enorm interessante act die geschikt zou zijn voor een live act op Lowlands. Maar nu 6/7 jaar later hebben ze er nog steeds niet gestaan.

Waarom werd de comeback van Alamo Race Track niet omarmd. Waarom mag Froukje er 5 jaar achter elkaar staan, maar wordt Roosbeef / Roos Rebergen niet geboekt.

Vuur & Zijde of Floor Bruystens zullen er ook niet snel tussen staan bijvoorbeeld.

Een beetje opschudding zou soms wel welkom zijn.
Raar dat je Sef hierbij neemt. Zijn laatste album was album van het jaar van 3voor12 en heeft toch al zo een lange run dat het eerder raar is dat hij nu pas voor de eerste keer solo op lowlands staat imo.

🔮 Alles wat je op je kleine Podium in schat kan prima in de India staan.

Obongyajar zou misschien nog naar een Bravo/Heineken kunnen. Er is natuurlijk ook een kansje dat ze Jamie xx op de Heineken afsluiter plek van Brutalismus zetten zo net voor de headliner.

Ik denk dat The Beaches, Mula B, en BCNR misschien zelfs wel in de India eindigen, of een vroege Heineken spot (Mula B misschien een wat latere India spot maar denk geen Bravo tbh)
Mula wordt bravo 🔮

• Leuk
Waarderingen: rrr
Raar dat je Sef hierbij neemt. Zijn laatste album was album van het jaar van 3voor12 en heeft toch al zo een lange run dat het eerder raar is dat hij nu pas voor de eerste keer solo op lowlands staat imo.
3voor12 heeft eveneens last van dit syndroom, Hoevaak is Froukje al daar song van het jaar geweest? Dat is namelijk voor mij een reden om 3voor12 serieus te nemen helaas.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en wsslvrwrt
Zo vaak dat Froukje vanaf de komende editie niet meer verkiesbaar is. De Song van het Jaar is een publieksprijs die behoorlijk gekaapt is door fanatieke Froukje-fans, daar voelden ze zich bij 3voor12 inmiddels ook wat ongemakkelijk bij

• Leuk
Waarderingen: mgbss
3voor12 heeft eveneens last van dit syndroom, Hoevaak is Froukje al daar song van het jaar geweest? Dat is namelijk voor mij een reden om 3voor12 serieus te nemen helaas.
Zit wel een verschilletje in Song van het Jaar en Album van het jaar bij 3voor12. Song van het jaar is gekozen door het publiek. Het steekt de redactie zelf ook dat die al 4 jaar op rij is gewonnen door Froukje. Froukje fans mobiliseren zich gewoon net iets te makkelijk, terwijl ze ook nog stemmen vanuit het 'normale publiek' krijgt.

3voor12 award is gekozen door een vakjury.

• Leuk
Waarderingen: mgbss en olifantengras
Even een poging om te beredeneren hoeveel grote namen er nog bij komen. Vorig jaar stonden er per dag 5 artiesten op de Alpha, en 5 artiesten (voordat het nachtprogramma begint) in de Bravo. In totaal heb je er dus 15 per podium. Ik denk dat ik het over het algemeen conservatief heb ingeschat (dus namen op de Bravo die ook een grote kans hebben om in de Heineken te spelen, zoals Weval, Lola Young, BCNR, The Beaches).

Namen die waarschijnlijk in de Alpha staan:
1. Asap Rocky
2. Chapell Roan
3. QOTSA
4. Arca
5. Chase & Status
6. Fontaines DC
7. Frenna
8. Kiki & Job Jobse
9. Khruangbin
10. London Grammar
11. NNO
12. Raye
13.
14.
15. Coke studio sing along achtige act

Deze meesten hiervan zijn wmb een zekerheidje, maar mogelijk staan Arca, Chase & Status, Raye of London Grammar wel in de Bravo.

Namen die waarschijnlijk in de Bravo staan:
1. Jamie XX
2. Marc Rebillet
3. Papa Roach
4. Vampire Weekend
5. Wallows
6. The Beaches
7. Weval
8. BCNR
9. Sef
10. Mula B
11. Joep Beving & Residentie Orkest
12. Lola Young
13. Royel Otis
14.
15.

De Bravo is moeilijker inschatten, wellicht wordt een Jamie XX, Papa Roach of zelfs Sef wel naar de Alpha geschoven, en tegelijkertijd kan het goed dat een aantal namen eerder in de Heineken spelen.

Misschien nog kanshebber, maar ook heel waarschijnlijk dat ze op een kleiner podium staan:
1. Mk.gee
2. Bokoesam
3. The Dare
4. Goldkimono
5. Gotu Jim
6. Kofi Stone
7. Maan
8. Obongjayar
9. Rejjie Snow
10. Squid
11. Sylvie Kreusch
12.

Schiet maar raak! Wat denken jullie?
Zou Chase&Status niet eerder die Skrillex spot van vorig jaar krijgen? Denk dat ze daar ook meer tot hun recht komen dan in de alpha. En is vampire weekend niet beter in het zonnetje op de heuvel bij de alpha?

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Novis95
Zit wel een verschilletje in Song van het Jaar en Album van het jaar bij 3voor12. Song van het jaar is gekozen door het publiek. Het steekt de redactie zelf ook dat die al 4 jaar op rij is gewonnen door Froukje. Froukje fans mobiliseren zich gewoon net iets te makkelijk, terwijl ze ook nog stemmen vanuit het 'normale publiek' krijgt.

3voor12 award is gekozen door een vakjury.
Ik wist niet dat ik mijzelf ook "vakjury" mocht noemen.... 😂

Oke oke, jury. Maar zitten een hoop mensen uit de insdustrie tussen + enkele luisteraars/liefhebbers.

Wel lachen dat je een keer in de jury heb gezeten!
Ja heb mezelf ooit eens aangemeld voor de grap en kreeg een uitnodiging. Wel grappig om eens met Lucky Fonz, Timo Pisart, en Carista aan tafel gezeten te hebben. Helaas was mijn gedoodverfde favoriet t niet geworden (Wende) maar Ray Fuego had m gewonnen.

Wel grappig om dan daarna op een bank in de uitzending te chillen bij 3FM met rappers en champagne 😂

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Nog 1 Tip mischien
Limb Bizkit is nog vrij tijdens LL.
Ik mis nog iets ala sugababes. chic. iggy pop.
Dan denk ik dat we wel ongeveer rond zijn. En als verrasing voor EvE dan toch Radiohead op Zondag als absolute afsluiter. Maar dat houden we nog even stil.🤫
Iedereen blij😜

• Leuk
Waarderingen: @Marc
The beaches zijn denk ik te groot voor de India. Was bij DTRH goed vol vorig jaars.
Maar dat is dezelfde tent toch? Alleen dan in de grote opstelling. Dus zou prima kunnen denk ik agz er op Lowlands wel meer acts tegelijk spelen dus meer concurrentie is.

The beaches zijn denk ik te groot voor de India. Was bij DTRH goed vol vorig jaars.
En zijn volgens mij ook wel echt in populariteit gestegen. Misschien een plek zoals Big Thief in de Bravo?

Ik zie Maan ook nog wel de Bravo openen, zoals Bazart, Froukje of een Donnie dat ook wel is hebben gedaan?

• Leuk
Waarderingen: daily
Ik zie Maan ook nog wel de Bravo openen, zoals Bazart, Froukje of een Donnie dat ook wel is hebben gedaan?
Maan's nieuwe album schijnt wel elektronischer te zijn (zoals haar meest recente nummer "Paranoia") en zou dat daarmee ook wel beter vinden passen in een relatief donkere Bravo met wat audio-visueel spektakel ipv een Alpha in de middag. Net zoals een S10 ook in de Bravo stond.

Users who are viewing this thread