Lowlands 2025

Haha benieuwd of mensen dit leuk vinden maar kreeg net inspiratie voor een invulverhaal hahah hier is ie:

Lowlands 2025: Het is _______(tijd) ’s nachts op _____(weekenddag). Een uur geleden stond je nog heerlijk te moshen bij _____ (favoriete band), maar nu sta je in zweterig en alleen te dansen net buiten de _____(tent op Lowlands). . Je voelt de beat van de muziek tot in je poriën. Er komt een jongen/meisje naast je staan. ‘Jij kent echt alle teksten hè.’ Je staat inderdaad echt alle tekst mee te blèren van ______ (guilty pleasure) ‘Ben je hier in je eentje?’, vraagt hij ze. ‘Hier wel ja. Nadat mijn vrienden zeiden dat ze naar ______ (bekende artiest) wilden, besloot ik dat het toch echt tijd werd nieuwe vrienden te zoeken.’

"Wil je wat écht leuks?" vraagt hij/ze ineens. Voor je antwoord kunt geven, haalt hij/zij een klein, zilver dingetje uit een tot glitter heiligdom omgebouwd heuptasje.

Je denkt nog dit is: is dit wel een goed idee?. Nee, natuurlijk niet. Maar hé, het is maar 1 keer jaarlijks Lowlands.

Je wordt gebeld. Het zijn je vrienden. _______ (must-see artiest) begint NU! MELDEN!!! Waar blijf je nou? Je had ze nog zo beloofd erbij te zijn, maar je blijft toch echt liever hier. Zal ik gaan? Zal ik niet gaan? Je twijfelt; Voor je beweegt inmiddels alles. Je voelt dat ____(gerecht van je favo tentje) niet helemaal lekker valt. Misschien had je toch niet die ____(drankje), _____(nieuwe drug) en _____ (oude drug) niet moeten combineren. ‘Het gaat goed hoor’, stamel je nog tegen je nieuwe vriend(in). In je bloed voel je dat je toch die laatste _______(open voor interpretatie) niet had moeten nemen. Je spacet hem helemaal de pan uit.

Je wordt wakker op _____ (vreemde locatie).

23 gemiste oproepen.
Eén sms: “Waar ben je?! De Armadillow was ____ (bijvoeglijk naamwoord: legendarisch, ziek, spiritueel, etc.).”

Je hebt de Armadillow weer niet gehaald.

Haha benieuwd of mensen dit leuk vinden maar kreeg net inspiratie voor een invulverhaal hahah hier is ie:

Lowlands 2025: Het is 5 over 12 (tijd) ’s nachts op zaterdag (weekenddag). Een uur geleden stond je nog heerlijk te moshen bij Suzan en Freek (favoriete band), maar nu sta je in zweterig en alleen te dansen net buiten de wcs bij de Bravo (tent op Lowlands). . Je voelt de beat van de muziek tot in je poriën. Er komt een jongen/meisje naast je staan. ‘Jij kent echt alle teksten hè.’ Je staat inderdaad echt alle tekst mee te blèren van Suzan en Freek (guilty pleasure) ‘Ben je hier in je eentje?’, vraagt hij ze. ‘Hier wel ja. Nadat mijn vrienden zeiden dat ze naar my baby (bekende artiest) wilden, besloot ik dat het toch echt tijd werd nieuwe vrienden te zoeken.’

"Wil je wat écht leuks?" vraagt hij/ze ineens. Voor je antwoord kunt geven, haalt hij/zij een klein, zilver dingetje uit een tot glitter heiligdom omgebouwd heuptasje.

Je denkt nog dit is: is dit wel een goed idee?. Nee, natuurlijk niet. Maar hé, het is maar 1 keer jaarlijks Lowlands.

Je wordt gebeld. Het zijn je vrienden. Joep Beving (must-see artiest) begint NU! MELDEN!!! Waar blijf je nou? Je had ze nog zo beloofd erbij te zijn, maar je blijft toch echt liever hier. Zal ik gaan? Zal ik niet gaan? Je twijfelt; Voor je beweegt inmiddels alles. Je voelt dat nasi'tje(gerecht van je favo tentje) niet helemaal lekker valt. Misschien had je toch niet die spa rood (drankje), heroïne (nieuwe drug) en lsd (oude drug) niet moeten combineren. ‘Het gaat goed hoor’, stamel je nog tegen je nieuwe vriend(in). In je bloed voel je dat je toch die laatste naald(open voor interpretatie) niet had moeten nemen. Je spacet hem helemaal de pan uit.

Je wordt wakker op Freek (vreemde locatie).

23 gemiste oproepen.
Eén sms: “Waar ben je?! De Armadillow was er niet (bijvoeglijk naamwoord: legendarisch, ziek, spiritueel, etc.).”

Je hebt de Armadillow weer niet gehaald.

• Haha
Waarderingen: WTSGD en Dante
Soft Launch heeft gecanceld. En het gaat misschien wat te ver om er in dit topic dieper op in te gaan, maar ik vraag me af of we ze überhaupt nog terug gaan zien als band
Ik wou het net opperen want was nog niet echt voorbij gekomen in dit topic. Heb je een linkje naar artikel ofzo waar je op doelt? Ze stonden wel op mijn lijstje.

ALS hij festivals doet (in augustus) is hij natuurlijk de gedoodverfde kandidaat ja.
Ja, die show is helemaal af en kan alle Nederlandse festivals afsluiten. Ik hoop uiteraard dat hij volgend jaar op LL of DTRH staat, maar voor Pinkpop zou dit ook een waanzinnige headliner zijn. Zeer toegankelijke show, ook als je niet van de hiphop bent. En een garantie voor jonger publiek, al is het alleen maar voor de dagkaarten.

Ja, die show is helemaal af en kan alle Nederlandse festivals afsluiten. Ik hoop uiteraard dat hij volgend jaar op LL of DTRH staat, maar voor Pinkpop zou dit ook een waanzinnige headliner zijn. Zeer toegankelijke show, ook als je niet van de hiphop bent. En een garantie voor jonger publiek, al is het alleen maar voor de dagkaarten.
Gaat geweldige dingen doen voor de verkoop inderdaad en voor iemand die niet van hiphop houdt is dit een van de weinige die ik graag als headliner zou willen zien.

Ik wou het net opperen want was nog niet echt voorbij gekomen in dit topic. Heb je een linkje naar artikel ofzo waar je op doelt? Ze stonden wel op mijn lijstje.
Ik kan hier superweinig over vinden, behalve deze comments. Vertel!!

Bekijk bijlage 14148
Bekijk bijlage 14149
Nou ja, het is niet echt in het nieuws geweest denk ik (daarvoor zijn ze niet groot genoeg) maar eind vorig plaatste een anonieme user een bericht op Twitter ("X") met een aantal serieuze beschuldigingen naar de band. Een van de bandleden zou in een relatie zijn ex "emotioneel mishandeld" hebben en een tweede bandlid zou uit een bepaalde nachtclub verbannen zijn vanwege seksueel wangedrag. Hier is verder geen bevestiging van, maar het bericht bevatte genoeg details waardoor het verhaal geloofwaardig overkwam

Iets van een week later kwam de band met een statement waarin werd toegegeven dat er sprake was van een relatie die "niet perfect" was, maar de overige beschuldigingen werden ontkend. Dit statement gooide eigenlijk alleen maar olie op het vuur, omdat mensen het zagen als een gedeeltelijke schuldbekentenis zonder dat het een spijtbetuiging of reflectie is. Even later verwijderden ze het statement weer en probeerden ze verder te gaan alsof er niks gebeurd was.

Belangrijk om te weten hier is dat het ontstaan van Soft Launch niet los te zien is van Declan McKenna. Twee van de bandleden (niet dezelfde als van de beschuldigingen) hebben ook gespeeld in de liveband van Declan McKenna, en Declan heeft ze vorig jaar gelijk meegenomen in het voorprogramma op Europese tour. Vrijwel alle Soft Launch-fans waren daardoor ook Declan McKenna-fans, en die zijn in het algemeen nogal maatschappelijk geëngageerd. Nadat de beschuldigingen naar buiten kwamen lieten ze Soft Launch dan ook vallen als een baksteen en bleven er eigenlijk vrijwel geen fans over

In april zouden ze eigenlijk een eigen Europese tour doen waarbij ook Nederland aangedaan werd, maar op Londen na zijn alle datums gecanceld, vermoedelijk vanwege tegenvallende kaartverkoop. En nu lijken ze dus ook bezig om alle zomerfestivals te cancellen, waardoor ik me afvraag of ze überhaupt nog van plan zijn door te gaan

Laatst bewerkt:
Nou ja, het is niet echt in het nieuws geweest denk ik (daarvoor zijn ze niet groot genoeg) maar eind vorig plaatste een anonieme user een bericht op Twitter ("X") met een aantal serieuze beschuldigingen naar de band. Een van de bandleden zou in een relatie zijn ex "emotioneel mishandeld" hebben en een tweede bandlid zou uit een bepaalde nachtclub verbannen zijn vanwege seksueel wangedrag. Hier is verder geen bevestiging van, maar het bericht bevatte genoeg details waardoor het verhaal geloofwaardig overkwam

Iets van een week later kwam de band met een statement waarin werd toegegeven dat er sprake was van een relatie die "niet perfect" was, maar de overige beschuldigingen werden ontkend. Dit statement gooide eigenlijk alleen maar olie op het vuur, omdat mensen het zagen als een gedeeltelijke schuldbekentenis zonder dat het een spijtbetuiging of reflectie is. Even later verwijderden ze het statement weer en probeerden ze verder te gaan alsof er niks gebeurd was.

Belangrijk om te weten hier is dat het ontstaan van Soft Launch niet los te zien is van Declan McKenna. Twee van de bandleden (niet dezelfde als van de beschuldigingen) hebben ook gespeeld in de liveband van Declan McKenna, en Declan heeft ze vorig jaar gelijk meegenomen in het voorprogramma op Europese tour. Vrijwel alle Soft Launch-fans waren daardoor ook Declan McKenna-fans, en die zijn in het algemeen nogal maatschappelijk geëngageerd. Nadat de beschuldigingen naar buiten kwamen lieten ze Soft Launch dan ook vallen als een baksteen en bleven er eigenlijk vrijwel geen fans over

In april zouden ze eigenlijk een eigen Europese tour doen waarbij ook Nederland aangedaan werd, maar op Londen na zijn alle datums gecanceld, vermoedelijk vanwege tegenvallende kaartverkoop. En nu lijken ze dus ook bezig om alle zomerfestivals te cancellen, waardoor ik me afvraag of ze überhaupt nog van plan zijn door te gaan
Dank voor deze toelichting!

Okay lets go: ASAP, QOTSA,, Chase and Status, Fontaines, Jamie XX, JJ en Kiki, LG, Marc Rebillet, Mk.Gee, Papa Roach, Raye, Vampire Weekend, The Beaches, BCNR, Blessed Madonna, The Chats, Chriss Stussy, The Dare, Deadletter, DJ Gigola, DJ Heartstring, Goldkimono, Good Neighbours, Horsegiirl, Joep Beving, Joy Orbinson, Kingfishr, Lola Young, Molchat Doma, Montell Fish, Murder Capital, Ploegendienst, Royel Otis, Sammy Virji, Sef, Squid, Weval, 4am Kru, Antony Szmierek, Bambie Thug, Intersteller Funk, Masalo.

En als 43e act nomineer ik ook nog Trolska Polska

Ahja! In de rekensom van mijn eigen lijstje neem ik het nachtprogramma nooit mee, dat zie ik dan meestal wel waar ik terecht kom. Dan is 42 nog wel te overzien. Leuk!

Mijn lijstje:
Bartees Strange
The Beaches
Chase & Status
The Chats
Fontaines D.C.
Kingfishr
Lola Young
Marathon
Maruja
The Murder Capital
Papa Roach
QOTSA
Squid
Vampire Weekend
Warmduscher

Dat zijn er 15 en dan lekker eromheen rondbanjeren. Er zullen vast nog wat meer dingen bij komen waar ik nog heen zou willen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en WTSGD
Voor mijn gevoel staan er dit jaar (net als vorig jaar), weer relatief gezien veel Nederlandse acts op Lowlands. Dacht dat dat, zeker voor corona, toch een stuk minder was.

Chappell Roan, A$AP Rocky, Queens of the Stone Age, Jamie xx, Fontaines D.C., Chase & Status, Mk.gee, RAYE, Vampire Weekend, Wallows, The Dare, Gotu Jim, Joep Beving, Kingfishr, Kofi Stone, Molchat Doma, Mula B, Royel Otis, Sef, Antony Szmierek, Weval
Job Jobse & KI/KI, Chris Stussy, DJ HEARTSTRING, Hamdi, Horsegiirl, Joy Orbison, Sammy Virji, BSS, LAMMER

Toch al 30 namen die vallen in must see, graag zien of leuk om mee te pakken :)

Even een poging om te beredeneren hoeveel grote namen er nog bij komen. Vorig jaar stonden er per dag 5 artiesten op de Alpha, en 5 artiesten (voordat het nachtprogramma begint) in de Bravo. In totaal heb je er dus 15 per podium. Ik denk dat ik het over het algemeen conservatief heb ingeschat (dus namen op de Bravo die ook een grote kans hebben om in de Heineken te spelen, zoals Weval, Lola Young, BCNR, The Beaches).

Namen die waarschijnlijk in de Alpha staan:
1. Asap Rocky
2. Chapell Roan
3. QOTSA
4. Arca
5. Chase & Status
6. Fontaines DC
7. Frenna
8. Kiki & Job Jobse
9. Khruangbin
10. London Grammar
11. NNO
12. Raye
13.
14.
15. Coke studio sing along achtige act

Deze meesten hiervan zijn wmb een zekerheidje, maar mogelijk staan Arca, Chase & Status, Raye of London Grammar wel in de Bravo.

Namen die waarschijnlijk in de Bravo staan:
1. Jamie XX
2. Marc Rebillet
3. Papa Roach
4. Vampire Weekend
5. Wallows
6. The Beaches
7. Weval
8. BCNR
9. Sef
10. Mula B
11. Joep Beving & Residentie Orkest
12. Lola Young
13. Royel Otis
14.
15.

De Bravo is moeilijker inschatten, wellicht wordt een Jamie XX, Papa Roach of zelfs Sef wel naar de Alpha geschoven, en tegelijkertijd kan het goed dat een aantal namen eerder in de Heineken spelen.

Misschien nog kanshebber, maar ook heel waarschijnlijk dat ze op een kleiner podium staan:
1. Mk.gee
2. Bokoesam
3. The Dare
4. Goldkimono
5. Gotu Jim
6. Kofi Stone
7. Maan
8. Obongjayar
9. Rejjie Snow
10. Squid
11. Sylvie Kreusch
12.

Schiet maar raak! Wat denken jullie?

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Even een poging om te beredeneren hoeveel grote namen er nog bij komen. Vorig jaar stonden er per dag 5 artiesten op de Alpha, en 5 artiesten (voordat het nachtprogramma begint) in de Bravo. In totaal heb je er dus 15 per podium. Ik denk dat ik het over het algemeen conservatief heb ingeschat (dus namen op de Bravo die ook een grote kans hebben om in de Heineken te spelen, zoals Weval, Lola Young, BCNR, The Beaches).

Namen die waarschijnlijk in de Alpha staan:
1. Asap Rocky
2. Chapell Roan
3. QOTSA
4. Arca
5. Chase & Status
6. Fontaines DC
7. Frenna
8. Kiki & Job Jobse
9. Khruangbin
10. London Grammar
11. NNO
12. Raye
13.
14.
15. Coke studio sing along achtige act

Deze meesten hiervan zijn wmb een zekerheidje, maar mogelijk staan Arca, Chase & Status, Raye of London Grammar wel in de Bravo.

Namen die waarschijnlijk in de Bravo staan:
1. Jamie XX
2. Marc Rebillet
3. Papa Roach
4. Vampire Weekend
5. Wallows
6. The Beaches
7. Weval
8. BCNR
9. Sef
10. Mula B
11. Joep Beving & Residentie Orkest
12. Lola Young
13. Royel Otis
14.
15.

De Bravo is moeilijker inschatten, wellicht wordt een Jamie XX, Papa Roach of zelfs Sef wel naar de Alpha geschoven, en tegelijkertijd kan het goed dat een aantal namen eerder in de Heineken spelen.

Misschien nog kanshebber, maar ook heel waarschijnlijk dat ze op een kleiner podium staan:
1. Mk.gee
2. Bokoesam
3. The Dare
4. Goldkimono
5. Gotu Jim
6. Kofi Stone
7. Maan
8. Obongjayar
9. Rejjie Snow
10. Squid
11. Sylvie Kreusch
12.

Schiet maar raak! Wat denken jullie?
Alles wat je op je kleine Podium in schat kan prima in de India staan.

Obongyajar zou misschien nog naar een Bravo/Heineken kunnen. Er is natuurlijk ook een kansje dat ze Jamie xx op de Heineken afsluiter plek van Brutalismus zetten zo net voor de headliner.

Ik denk dat The Beaches, Mula B, en BCNR misschien zelfs wel in de India eindigen, of een vroege Heineken spot (Mula B misschien een wat latere India spot maar denk geen Bravo tbh)

Users who are viewing this thread