Lowlands 2025

Na wat geluisterd te hebben vind ik het geen verkeerde lichting, maar wel denk dat de verdeling misschien wel iets beter had gemogen ivm de vorige announcement. Verder mag er volgende keer misschien een boeker aan tafel zitten die niet zo havermout elite minded is. Er zijn meer plaatsen waar ze muziek maken dan in Amsterdam ;).

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Na wat geluisterd te hebben vind ik het geen verkeerde lichting, maar wel denk dat de verdeling misschien wel iets beter had gemogen ivm de vorige announcement. Verder mag er volgende keer misschien een boeker aan tafel zitten die niet zo havermout elite minded is. Er zijn meer plaatsen waar ze muziek maken dan in Amsterdam ;).
Is NNO dan havermelkelite of juist niet? 🫠

Maar wie mis je? Ik vind de NL boekingen niet zo gek eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Is NNO dan havermelkelite of juist niet? 🫠

Maar wie mis je? Ik vind de NL boekingen niet zo gek eigenlijk.
NNO is niet per se voor de havermelkelite, maar het had ook wel iets anders mogen zijn. Gaat mij meer om dingen als Boekoesam of een Sef. Ik bedoel hadden deze acts er ook mogen staan als ze uit Hengelo of Lieshout zouden komen. Dat betwijfel ik.

Weval staat er weer voor de zoveelste keer? Bijvoorbeeld Tinlicker was 3 jaar voor COVID al een enorm interessante act die geschikt zou zijn voor een live act op Lowlands. Maar nu 6/7 jaar later hebben ze er nog steeds niet gestaan.

Waarom werd de comeback van Alamo Race Track niet omarmd. Waarom mag Froukje er 5 jaar achter elkaar staan, maar wordt Roosbeef / Roos Rebergen niet geboekt.

Vuur & Zijde of Floor Bruystens zullen er ook niet snel tussen staan bijvoorbeeld.

Een beetje opschudding zou soms wel welkom zijn.

Ik had ook nog niet van Arca gehoord en dat geldt voor best wel veel namen uit deze laatste drop. Maar gelukkig stond mijn lijstje al propvol met namen uit de eerdere drops. Uit deze drop sowieso The Beaches en na wat scannen en beetje inluisteren is m'n interesse voor Saoirse en Sub Focus ook wel gewekt. Aan de rest ben ik nog niet toegekomen.

Ben toch wel erg tevreden met de line up tot nu toe. Heb even een snelle berekening gedaan en kom al op 42 acts die ik graag zie. Vergelijkbaar voor mij met vorig jaar.

Ik denk dat het dat ongeacht de namen altijd wel zou gebeuren omdat er 4 maanden tussen de verkoop en de doorverkoop datum zitten.
Staan er straks inderdaad een paar 100 aangeboden en trekt men de conclusie dat de line-up slecht is, terwijl gemiddeld zo’n 10 procent van de kaartjes, dacht ik, altijd wordt doorverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Joris en Novis95
Lowlands heeft vandaag een pakket met nieuwe namen gedropt en staan op dit moment op 117 namen, Pukkelpop op 122 namen. Toch zijn er tot nu toe 'maar' 26 34 namen overlap tussen beide lineups. Hierboven is weergegeven wat de verschillen zijn tussen beide lineups!
Na nogmaals tellen hebben ze 34 namen overlap in plaats van 26!

42 is veel! Care to share?
Okay lets go: ASAP, QOTSA,, Chase and Status, Fontaines, Jamie XX, JJ en Kiki, LG, Marc Rebillet, Mk.Gee, Papa Roach, Raye, Vampire Weekend, The Beaches, BCNR, Blessed Madonna, The Chats, Chriss Stussy, The Dare, Deadletter, DJ Gigola, DJ Heartstring, Goldkimono, Good Neighbours, Horsegiirl, Joep Beving, Joy Orbinson, Kingfishr, Lola Young, Molchat Doma, Montell Fish, Murder Capital, Ploegendienst, Royel Otis, Sammy Virji, Sef, Squid, Weval, 4am Kru, Antony Szmierek, Bambie Thug, Intersteller Funk, Masalo.

En als 43e act nomineer ik ook nog Trolska Polska

Dit is mijn lijstje tot nu toe:
Must see:
Fontaines DC, Vampire Weekend, BCNR, Deadletter, Squid, Maruja, Kingfishr, The Beaches, Antony Szmierek, Tramhaus, Marathon, Sef, Joep Beving, NNO.

Nice to see:
QOTSA, C&S, Jamie XX, Wallows, Royal Otis, the Chats, Ploegendienst, Murder Capital, Soft Launch, Papa Roach, bby, the Dare, Khruangbin, London Grammar, Molchat Doma, Warmducher.

Users who are viewing this thread