Best Kept Secret 2025

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Het klopt dat die tour in het begin inderdaad sterk onder de verwachtingen verkocht, maar ondertussen is die wel stijf uitverkocht. Denk dat ze met de albumhype die tour ook zonder Troye Sivan zo had uitverkocht.
Stijf uitverkocht? Kan voor diverse optredens nog reguliere tickets kopen en er worden overal honderden resell-tickets aangeboden.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Artiesten waar men amper van heeft gehoord? Je weet dat Abrams en Carpenter vorig jaar allebei in enkele minuten de grote zaal van de Melkweg uitverkochten? Die komen niet uit het niks hoor.
Zekers. En Charli XCX verkocht in 2022 de Ronda uit.

Denk alleen wel dat zowel Sabrina Carpenter (ten tijden van start kaartverkoop) en Gracie Abrams niet per se de meest alom bekende namen zijn. Dan is iemand als Charli XCX die veel meer aanwezig is geweest in de 'mainstream' pop cultuur gewoon een grotere naam. Ik zie in het huidige landschap dan niet helemaal hoe zij 'maar' 2x AFAS kan verkopen.
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Artiesten waar men amper van heeft gehoord? Abrams en Carpenter verkochten vorig jaar allebei in enkele minuten de grote zaal van de Melkweg uit. Die komen niet uit het niks hoor.
Dit is toch eerder een bevestiging dat Charli XCX dan dus ook de Ziggo uit zou kunnen verkopen? Zij komt immers ook niet uit het niks, maar heeft op dit moment wel echt de wind meer mee dan een Carpenter of Abrams.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Dit is toch eerder een bevestiging dat Charli XCX dan dus ook de Ziggo uit zou kunnen verkopen? Zij komt immers ook niet uit het niks, maar heeft op dit moment wel echt de wind meer mee dan een Carpenter of Abrams.
Denk dat zworp vooral reageert op het feit dat ik zeg dat bijna niemand van die artiesten heeft gehoord. Wat natuurlijk lastig is als je 17.000 tickets weet te schuiven
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
61
92
Ik snap wel waar Zworp vandaan komt. Dat je een plaat gemaakt hebt waar die wereldwijd geprezen wordt, hoeft nog niet te betekenen dat dat lokaal ook een succes gaat zijn. Dat de radio je dan grotendeels links heeft laten liggen helpt dan ook niet mee.

Anderzijds spreekt Charli XCX toch vooral een doelgroep aan die zo'n beetje dagelijks op platforms als TikTok te vinden is en dan is het wellicht helemaal niet nodig dat de radio je draait om toch bekend en populair te worden. Of ze wel of geen Ziggodome uitverkoopt doet er misschien niet eens zo veel toe. Op een festival is het toch meer het totaalplaatje dat telt of onderschat ik dan hoeveel mensen er puur en alleen voor een enkele naam een festivalkaartje kopen? Radiohead had dat effect natuurlijk, maar over het algemeen zie je dat toch vaker gebeuren op een festival als Pinkpop.

Ik zou het wel aandurven om haar een headlinespot te gunnen, maar dan liever wel op DTRH. Ik vind het beter dan de meeste hedendaagse pop, maar ben er ook weer niet weg van. Plus, kijkend naar de line-ups door de jaren heen en het publiek dat erop afkomt denk ik dat DTRH een betere match is.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
94
Artiesten waar men amper van heeft gehoord verkopen tegenwoordig de Ziggo al (Sabrina Carpenter, Gracie Abrams etc.). Ik denk dat een Charlie XCX, die echt een van de grootste wereldwijde hypes van dit jaar heeft veroorzaakt toch makkelijk richting een 1/2x Ziggo Dome beweegt t.o.v. AFAS.
Inderdaad. Gracie wordt bijvoorbeeld door geen enkel Nederlands radiostation gedraaid (zelfs 3FM niet), maar maakt in 1,5 jaar tijd toch de stap van de Melkweg Max naar de Ziggo Dome. Zonder hit. De populariteit van steeds meer artiesten is gewoon minder zichtbaar omdat het zich nu vooral via online kanalen uit (streaming, TikTok etc.). Het grote publiek heeft minder zicht op die cijfers dan op een radiohit die elke dag voorbij komt.
Vermoed wel dat de show van Gracie in Amsterdam ook veel buitenlandse fans trekt die er speciaal voor zullen reizen (misgegrepen voor een andere show of ze willen er meerdere bezoeken). Dat zal bij Charli XCX niet anders zijn. Met alleen Nederlandse fans zou de Ziggo Dome misschien nog net niet vol raken, maar gezien de buzz wereldwijd vermoed ik dat haar hele eerstvolgende tour zal uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Yannick

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
94
Ik hoop dit jaar toch net wat meer indie songwriters. Dat miste ik dit jaar wel een beetje. Dingen ite de hoek van José Gonzalez, Mountain Goats, Bonnie "Prince" Billy, Okkervil River, The Shins, Built To Spill, Frightened Rabbit, Iron & Wine, Bright Eyes, Bill Callahan, Elliot Smith etc.
Okkervil River staat samen met The Antlers op Crossing Border begin november. En een andere indie darling Local Natives speelt er ook. Ik zie ze alle graag ook (weer) eens op het BKS-affiche. LN stonden er alleen de eerste editie.

The Shins en Bright Eyes zouden zeker ook perfecte BKS-namen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Matthijs

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Okkervil River staat samen met The Antlers op Crossing Border begin november. En een andere indie darling Local Natives speelt er ook. Ik zie ze alle graag ook (weer) eens op het BKS-affiche. LN stonden er alleen de eerste editie.

The Shins en Bright Eyes zouden zeker ook perfecte BKS-namen zijn.
Damn dat zijn 3 mooie namen dan, wist ik niet. Thanks voor de tip gaat dit zeker overwegen. Nog nooit eerder geweest ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Zekers. En Charli XCX verkocht in 2022 de Ronda uit.

Denk alleen wel dat zowel Sabrina Carpenter (ten tijden van start kaartverkoop) en Gracie Abrams niet per se de meest alom bekende namen zijn. Dan is iemand als Charli XCX die veel meer aanwezig is geweest in de 'mainstream' pop cultuur gewoon een grotere naam. Ik zie in het huidige landschap dan niet helemaal hoe zij 'maar' 2x AFAS kan verkopen.
Oei, maar zeker Sabrina is toch wel echt peak commercial pop ofzo? :p Dat je Gracie Abrams niet per se kent, sure, maar Sabrina had voor Espresso ook wel al een hitje met Nonsense.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Toch wel benieuwd wat Bon Iver gaat doen. Met een nieuwe plaat zou je een zaalshow verwachten, maar de laatste twee keer in Nederland waren al zaaltjes (o.a. een uitverkocht Ziggo Dome). Een combinatie van een paar Europese festivals (met ook de Primavera's) zou best kunnen, en dan past BKS natuurlijk heel fijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Niet elke artiest hoeft toch een gestage live-ontwikkeling door te maken? Dit artikel geeft wat mij betreft goed weer waar het idee vandaan komt dat zij momenteel wat te groot is voor BKS en DTRH. Brat is op social media behoorlijk geëxplodeerd en ook nog eens goed ontvangen door recensenten. Volgens mij creëert dat een cocktail van mensen die op de hype afkomen en mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat ze live te bieden heeft. Ik denk dat een beperkte livegeschiedenis haar op dit moment alleen maar gewilder maakt.

Overigens weet ik ook niet of ze direct een Ziggo Dome uit zou verkopen, maar sommige artiesten passen wat mij betreft gewoon heel erg goed op festivals. Charli XCX is wat mij betreft daar een goed voorbeeld van, omdat ze zowel mensen die alleen naar de headliners kijken als mensen die de line-up wat nauwlettender in de gaten houden kan enthousiasmeren.
Ja, ook gewoon enkele weken na 'Brat' bleek toen al dat ze qua verkoopcijfers 'Crash' al had ingehaald. Crash, het album dat ze express zo commercieel en platte dance pop had gemaakt om 'groter' te worden. In interviews spreekt ze nu ook gewoon al haar degout uit over tracks van die plaat zoals 'Baby'.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.373
3.394
Stijf uitverkocht? Kan voor diverse optredens nog reguliere tickets kopen en er worden overal honderden resell-tickets aangeboden.
Wellicht bekeken we dan andere shows, ik zag vooral enkel platinum tickets en een hoop resale tickets aan een veelvoud van de normale prijs. Dat zie je in Amerika sowieso bij elke show wel, veel meer opkopers, maar ik beschouw dat nog steeds als uitverkocht. Ik geloof je verder wel hoor, wou vooral wijzen dat die tour veel meer is gaan verkopen nadat Brat uitkwam want in het begin waren die ticket sales ronduit dramatisch te noemen :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Nee, maar Ben Gibbard deed het natuurlijk slim om die combi Death Cab en Postal Service als headliner te presenteren. Al zegt het genoeg dat in Europa daar alleen All Points East en MEO Kalorama zijn ingetrapt, dus ik denk ook niet dat dit de publiekstrekker voor BKS was geweest. Overigens stuk voor stuk erg goede shows.
Helaas: the Postal Service stopt er voorlopig alweer mee. Jammer dat ze zo weinig in Europa hebben opgetreden.

 
  • Verdrietig
Waarderingen: gretz en visdave34

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Helaas: the Postal Service stopt er voorlopig alweer mee. Jammer dat ze zo weinig in Europa hebben opgetreden.

Dan gaat het toch gewoon de combi Joost - Electric Callboy - Green Day worden

Even zonder grap, even een balletje opgooien. Zou iets als een Snow Patrol een BKS kunnen headlinen? Vast niet iedereens eerste keus, maar heeft wel een arsenaal aan hits, en ik denk niet eens dat het slecht zal staan op die main.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Dan gaat het toch gewoon de combi Joost - Electric Callboy - Green Day worden

Even zonder grap, even een balletje opgooien. Zou iets als een Snow Patrol een BKS kunnen headlinen? Vast niet iedereens eerste keus, maar heeft wel een arsenaal aan hits, en ik denk niet eens dat het slecht zal staan op die main.
Die hebben al eens Pinkpop, Rock in Park (Goffertpark) en Bospop geheadlined. Ik vind BKS daar niet zo in passen; eerder sub op Pinkpop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Die hebben al eens Pinkpop, Rock in Park (Goffertpark) en Bospop geheadlined. Ik vind BKS daar niet zo in passen; eerder sub op Pinkpop.
Ik snap de redenering, maar met nieuw album op zak en een redelijk dik uitverkochte ZiggoDome (wel onder de vlag van Mojo though) willen ze toch misschien meer dan een subheadliner spot op Pinkop of met alle respect een classic festival als Bospop. Het is wel een band met wat klassiekers in de koffer, en wat als die bijvoorbeeld op Hurricane/Soutside zouden staan (niet als headliner) en dan hier in NL wel (en BE voor Live Is Live)? Ik zou dat geen gekke strategie vinden om eerlijk te zijn. Het is natuurlijk wel wat zoeter als Franz Ferdinand of Noel Gallagher, maar ik denk wel dat ze tickets neerzetten. Maar ik vind het ook wel een beetje in de lijn van BKS passen van de laatste jaren.

Nu ben ik persoonlijk een beetje fan van oudsher, en hoop zelf ook op wat meer spannends, maar vond het een leuke gedachteballonnetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en gretz

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Ik snap de redenering, maar met nieuw album op zak en een redelijk dik uitverkochte ZiggoDome (wel onder de vlag van Mojo though) willen ze toch misschien meer dan een subheadliner spot op Pinkop of met alle respect een classic festival als Bospop. Het is wel een band met wat klassiekers in de koffer, en wat als die bijvoorbeeld op Hurricane/Soutside zouden staan (niet als headliner) en dan hier in NL wel (en BE voor Live Is Live)? Ik zou dat geen gekke strategie vinden om eerlijk te zijn. Het is natuurlijk wel wat zoeter als Franz Ferdinand of Noel Gallagher, maar ik denk wel dat ze tickets neerzetten. Maar ik vind het ook wel een beetje in de lijn van BKS passen van de laatste jaren.

Nu ben ik persoonlijk een beetje fan van oudsher, en hoop zelf ook op wat meer spannends, maar vond het een leuke gedachteballonnetje.
Wat voor ze pleit is dat ze (itt Coldplay) altijd een indierandje hebben gehouden. En ik zie ze ook liever dan een Oscar of Disclosure. Maar ik verwacht van BKS wel wat spannenders eigenlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Wat voor ze pleit is dat ze (itt Coldplay) altijd een indierandje hebben gehouden. En ik zie ze ook liever dan een Oscar of Disclosure. Maar ik verwacht van BKS wel wat spannenders eigenlijk.
Ik weet het niet, ik denk dat we soms uit de box moeten denken. Inderdaad Chemical Brothers, Oscar & The Wolf of Disclosure had ik ook eerder niet verwacht, maar het is toch gebeurt. Snow Patrol heeft mooie nummers en dat lijkt me wel lekker wegluisteren aan het water. Zo zou Ben Howard ook nog steeds een mooie klein headliner zijn. Ik hoop wel dat ze dit jaar geen dance headliner hebben, dat heb ik nu wel beetje gezien (Underworld moet nog even wachten dus).

De Sufjan Stevensen liggen ook niet voor het oprapen dus ja..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Snow Patrol lijkt me meer Bospop of Pinkpop dan BKS inderdaad. Dan liever een wat kleinere headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken