Pinkpop 2025

heeft toch wat he, zo'n prive museum ;)

ik snap niet dat Pinkpop op de site nog geen kopje over "munten" heeft in de faq op de site.
Neem aan dat ze bij Buro Pinkpop en Mojo al weten wat ze gaan doen cashless of munten, waarom dan niet al ietsje van info geven? Wat kan dat kwaad.

ik zou zeggen, draai er niet omheen en voeg iets toe op de site zoals DTRH dat ook gedaan heeft, dat is duidelijk en kan geen kwaad om dit alvast te weten:

Screenshot_20250427-104929.png

zet zo'n tekst ook op de site of de tekst "muntprijs wordt later bekend gemaakt"...

(en als zo'n cashcard een leuke Pinkpop opdruk heeft, weer een leuk Pinkpop collector item er bij fyi)

Neem toch aan dat ze nu wel weten of het dit jaar cashless wordt of toch een laatste keer munten ? En maak dan ook meteen de prijs bekend.
Toch wel benieuwd of ze in de buurt van de € 4,00 komen. Wat betreft het Brand bier vind ik toch dat de smaak imo toch anders is sinds het bier niet meer wordt gebrouwen in Wijlre, zal wel aan het bronwater liggen.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Neem toch aan dat ze nu wel weten of het dit jaar cashless wordt of toch een laatste keer munten ? En maak dan ook meteen de prijs bekend.
Toch wel benieuwd of ze in de buurt van de € 4,00 komen. Wat betreft het Brand bier vind ik toch dat de smaak imo toch anders is sinds het bier niet meer wordt gebrouwen in Wijlre, zal wel aan het bronwater liggen.
Muntprijs Paaspop was naar 3,88 gegaan.
Afgelopen jaar was dat 3,75 op Paaspop 2024.
Pinkpop zat afgelopen editie daar 5 cent onder met 3,70 muntprijs.
Zou je Paaspop als 'vooruitzicht' zien voor de festivalzomer, denk ik als Pinkpop aan de munten gaat dat ze dan rond de 3,80 zitten?

• Leuk
Ik zie trouwens dat de Pinkpop organisatie de Partytent weer eens NIET wil toestaan.

Super storend.

Neemt iedereen toch gewoon z’n partytent mee?
Ik heb dit de laatste keer op Pinkpop ook wel als storend ervaren(2022, 35 graden was het geloof ik). Ik snap met oog op veiligheid dat ze die keuze maken, maar vraag de mensen dan om ze op te ruimen als de weersvoorspelling er naar is.
Met 35 graden geen partytent mogen opzetten en dan op het festivalterrein zelf 45 minuten in de rij staan om water te kunnen tappen, voelde bijna als bezoekertje pesten.

• Leuk
Als ik zou gaan, op Vrijhdag heb ik enkel Alestorm. (en ja ik weet dat ik in het Rock Werchter topic ook Pommelien had gezet, maar dat is enkel ter opvulling van die dag, en no way dat ik ga riskeren slecht te staan bij Alestorm ten koste van Pommelien, en ik denk zelfs dat beide acts 5 minuten overlappen)

Op zaterdag enkel Amyl, Cypress Hill en Faithless

Maar die zondag ... Krezip, Kaiser Chiefs, Korn en Muse :love:. Van Kaiser Chiefs ben ik geen mega fan, maar was toch een van de rock bands die mij richting metal heeft getrokken, Krezip vind ik gewoon een leuke rock band. Muse ook een van m'n favoriete rockbands

Maar ik ga niet gaan, ik ga naar Graspop. Hoewel ik ben aan het overwegen die zondag toch te gaan vanaf de namiddag ... want ik wil toch graag Muse zien en dan kan ik als nog Korn zien (op Graspop kan ik die niet zien, want daar overlappen ze met Airbourne, en die vind ik nog net iets belangrijker). Enkel spijtig van Judas Priest en Savatage dan. Ik moet er nog eens over denken

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Als ik zou gaan, op Vrijhdag heb ik enkel Alestorm. (en ja ik weet dat ik in het Rock Werchter topic ook Pommelien had gezet, maar dat is enkel ter opvulling van die dag, en no way dat ik ga riskeren slecht te staan bij Alestorm ten koste van Pommelien, en ik denk zelfs dat beide acts 5 minuten overlappen)

Op zaterdag enkel Amyl, Cypress Hill en Faithless

Maar die zondag ... Krezip, Kaiser Chiefs, Korn en Muse :love:. Van Kaiser Chiefs ben ik geen mega fan, maar was toch een van de rock bands die mij richting metal heeft getrokken, Krezip vind ik gewoon een leuke rock band. Muse ook een van m'n favoriete rockbands

Maar ik ga niet gaan, ik ga naar Graspop. Hoewel ik ben aan het overwegen die zondag toch te gaan vanaf de namiddag ... want ik wil toch graag Muse zien en dan kan ik als nog Korn zien (op Graspop kan ik die niet zien, want daar overlappen ze met Airbourne, en die vind ik nog net iets belangrijker). Enkel spijtig van Judas Priest en Savatage dan. Ik moet er nog eens over denken
Muse is een band die vrij vaak langs NL tourt. De kans dat je die snel weer kunt zien is groot. Ik zou daar niet perse voor festivalhoppen als je dan toch al op Graspop bent.

Hoewel ik ben aan het overwegen die zondag toch te gaan vanaf de namiddag ... want ik wil toch graag Muse zien en dan kan ik als nog Korn zien (op Graspop kan ik die niet zien, want daar overlappen ze met Airbourne, en die vind ik nog net iets belangrijker). Enkel spijtig van Judas Priest en Savatage dan. Ik moet er nog eens over denken
Kan je mooi carpoolen met @Rockbeer!

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en won666
Muse is een band die vrij vaak langs NL tourt. De kans dat je die snel weer kunt zien is groot. Ik zou daar niet perse voor festivalhoppen als je dan toch al op Graspop bent.
Als iemand dat festivalhoppen wil doen, laat ze dat toch lekker doen joh? Zeker als iemand aangeeft zoals @won666 dat het een van favoriete rockbands is, kan ik dat heel zeker voorstellen dat je dat wil overwegen.
Wat maakt het nu uit of Muse wel of niet binnekort weer eens tourt.
Ik zou het zelf niet doen, ik zou blijven en het festival bij North afsluiten als ik op Graspop zou zijn.
Ik vind het bewonderenswaardig als iemand de stap wil nemen, geeft meer de liefde voor de band(s) aan die je wil zien.

Als iemand dat festivalhoppen wil doen, laat ze dat toch lekker doen joh? Zeker als iemand aangeeft zoals @won666 dat het een van favoriete rockbands is, kan ik dat heel zeker voorstellen dat je dat wil overwegen.
Ik zou het zelf niet doen, ik zou blijven en het festival bij North afsluiten als ik op Graspop zou zijn.
Ik vind het bewonderenswaardig als iemand de stap wil nemen, geeft meer de liefde voor de band(s) aan die je wil zien.
Dit is een forum? Iemand geeft aan te twijfelen over een bepaalde keuze en een ander geeft een argument dat daarin meegewogen kan worden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Helemaal mee eens. En dit is precies waarom ik er uiteindelijk voor heb gekozen om gewoon op Graspop te blijven. De line-up op de zondag van Pinkpop vind ik wel wat beter, maar met Alcest, Katatonia en Till Lindemann een festival afsluiten is voor mij ook gewoon een groot feest. En dan weegt het extra reizen etc. niet op tegen de net iets betere line-up. Maar dit mag iedereen helemaal voor zichzelf bepalen natuurlijk.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: won666 en DennisvdBr
Wat is in vredesnaam mis met Timmetje's post. Hij geeft gewoon aan wat hij zou doen haha.
Niet veel mis mee...
Het argument dat Muse zo heel vaak in Nederland is, die triggert mij. Zeker als iemand het over favoriete bands heeft. Daarom zeg ik, als iemand dat wil doen laat ze dan, het is een forum dat kan ik toch gewoon zeggen

• Leuk
Waarderingen: brutus257
ik geef net zo goed een argument, en dat kan ook zonder ondertoontje over de band Muse "zo vaak" in NL te zien is
In de post stond 'vrij vaak'. Dat ondertoontje is een eigen interpretatie. Heb ik ook regelmatig last van op forums, maar dat krijg je met schriftelijke communicatie. Verder, hebben jullie allemaal wel een punt over Muse. Als je groot fan bent, pak dan zeker de show op Pinkpop mee. Staan meerdere 'hardere' bands die dag, dus daar valt een prima dag van te maken. Als je in meerdere festivaltopics je routeplanner wil droppen, maar eigenlijk helemaal geen interesse in het festival hebt (en geen intentie hebt om te bezoeken) is dat ook prima. Dit blijft een festivalforum hè.

zo vrij vaak is het ook niet, wilde die feitelijk even er bij zoeken:
Landgraaf 2025
Den Haag 2023
Amsterdam 2022
Amsterdam (intieme Carre show) en Nijmegen 2019
Biddinghuizen en (3x) Amsterdam 2016
Landgraaf 2015
Dat is 8x in de afgelopen 10 jaar, oke maak ik er 8 jaar van ivm Corona jaren. En dan tel ik de 3 Ziggo shows van 2016 als 1 keer komen en tel ook nog de intieme Carre show mee.
Van die 8 keer, was 4 keer in de Randstad.
Slechts 3 keer in die 8 jaar op een festival.
De 5 jaar daarvoor was het 2013 ArenA, 2012 Ziggo 2010 Nijmegen.

Eigenlijk is het gemiddelde dat Muse tourt in Nederland 2 jaar achter elkaar wel, dan een jaar niet dan weer 1 jaar wel, weer een jaar niet en dan weer 2 jaar wel etc etc Vind ik de frequentie wel meevallen voor Nederland. (Waardoor ik denk dat je na Pinkpop 2025 weer 2 jaar zal kunnen wachten op Muse in NL)

Laatst bewerkt:
Om het al maar af te kappen mijn hypothetische loopschema. Ik moet zeggen dat het de eerste keer sinds corona is dat ik op Pinkpop een relatief opgevuld programma zou hebben. Het grootste nadeel is dat ik elke dag even goed al rond 22u30 naar bed zou kunnen.

Vrijdag:
Warhaus - Hiqpy - Alestorm/Personal Trainer - (gat) - Inhaler - Weezer - Bad Nerves - Kid Kapichi - Justin Timberlake dan maar checken

Zaterdag:
The Academic - Battlesnake - Amyl & The Sniffers - Cypres Hill - Amira Elfeky - Soft Play - Almost Monday - Faithless - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo

Zondag:
Dewolff - Nofun - Imminence - The Boxer Rebellion - Kaiser Chiefs - The Warning - Biffy Clyro - Bob Vylan - Korn - Muse

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread