Albums van 2024

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428
Die laatste luister ik nu als voorbereiding op Sniester. Klinkt goed, maar ik denk dat ik hun vorige album leuker vind.
Ben wel echt weg van die nieuwe Girls in Synthesis zeg! Zin in Sniester hiervan. Op basis van je review ga ik ook zeker het andere album nog eens actief doorluisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Vandaag op het programma:
Jessica Pratt - Here in the Pitch
Angus & Julia Stone - Cape Forestier
The Lemon Twigs - A Dream Is All We Know
YOBS - YOBS
Frank Turner - Undefeated
Emily Nenni - Drive & Cry
Allison Ponthier - Lie Detector
Wheel - Charismatic Leaders
Girls in Synthesis - Sublimation
Hoe komen jullie toch altijd op dit soort lijsten:oops: Heb je een website met een overzicht met alle nieuwe releases? Ik kan het altijd lastig bij elkaar krijgen
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
Hoe komen jullie toch altijd op dit soort lijsten:oops: Heb je een website met een overzicht met alle nieuwe releases? Ik kan het altijd lastig bij elkaar krijgen
Combinatie van mensen hun kennis hier, aanraders van vrienden, dit en dit en dan kom je elke week al een heel eind qua releases.
 
  • Winning
Waarderingen: Thieske

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.097
Hoe komen jullie toch altijd op dit soort lijsten:oops: Heb je een website met een overzicht met alle nieuwe releases? Ik kan het altijd lastig bij elkaar krijgen

Ik spiek elke week even op Stereogum naar het album van de week. Onderaan de pagina posten ze releases van diezelfde week.
 
  • Winning
Waarderingen: Thieske

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
217
189
Ik gebruik dus al 2-3 jaar lang elke week een topic op RYM van Setherex (je moet alleen sinds kort inloggen voor het forum). Super overzichtelijk en alles wat voor mij relevant is staat er altijd in. Het is een beetje de Wenteldave van de albumoverzichten. Maar, normaal gesproken staan ze er op dinsdag-woensdag al op. Maar momenteel voor deze week nog steeds niet. Toevalligerwijs was zijn laatste reactie ook nog eens 'im gonna retire bro' op een album dat was uitgesteld van vorige week. Dus ik krijg nu al een beetje PTSD...

Op mijn planning vandaag:
Jawnino
Hana Vu
Dua Lipa
The Lemon Twigs
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
394
313
Lekker FOMO-topic is dit zeg :) Ik zie zo een stuk of 20 albums waar ik nu ook benieuwd naar ben, maar probeer zelf vooral ook albums die goed vallen vaker te blijven draaien. Van de albums van 2024 zijn dat tot dusver vooral:

English Teacher - This Could Be Texas. Heerlijk divers en voor mij de goede balans tussen toegankelijk en uitdagend. Favoriete liedjes: Nearly Daffodils, You Blister My Paint, Albert Road

SPRINTS - Letter To Self. Bomvol strakke gitaarhits, zit geen zwak nummer tussen. Favoriete liedjes: Adore Adore Adore, Literary Mind, Up And Commer.

Vampire Weekend - Only God Was Above Us. Iets meer in de lijn van de vorige plaat dan ik naar aanleiding van de aankondiging had veracht, maar dit is weer een heerlijk warm bad vol indieliedjes

De Baron - Bejjebang. Een wat onbekendere band uit Utrecht die je eigenlijk vooral live moet zien, wat ik dan ook deed in Cloud Nine (Tivoli) eerder dit jaar. 'Guerillabrass' zou het genre zijn. Droom Dit als ze op het Lowlands van de jaren '10 de Lima af mochten breken, zou ik zeggen. Vooral de tweede helft van de plaat vind ik erg sterk. Favoriete liedjes: Doodland (geweldige tekst ook), Aap en Mausoleum.

Royel Otis (niet erg origineel maar wel bomvol hits), Chastity Belt (lekker loom), Real Estate (zomers loom), Sheherazaad (mooi, denk Arooj Aftab) Katy Kirby, Friko en Bill Ryder-Jones zitten ook nog in de rotatie. Justice, The Smile en St. Vincent klinken ook goed, maar heb ik nog te weinig gedraaid.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.470
Het is weer zo'n week... Van mezelf, plus wat aanvullingen van hier. Kamasi is in ieder geval, op een paar nummers na die me iets minder liggen, sterk!

Frank Turner - Undefeated
Dua Lipa - Radical Optimism
Kavus Torabi - The Banishing
Kamasi Washington - Fearless Movement
The Lemon Twigs - A Dream Is All We Know
Mdou Moctar - Funeral for Justice
Wheel - Charismatic Leaders
il sogno del marinaio - Terzo
Bear McCreary - The Singularity
Agriculture - Living Is Easy (EP)
Heartless Bastards - Winter in the Blood (Original Soundtrack)
Caspian - Alter (EP)
Fergus McCreadie - Stream
Terminal Nation - Echoes of the Evil's Den
Angus & Julia Stone - Cape Forestier
Jawnino - 40
Jessica Pratt - Here in the Pitch
Tommy Cossack & The Degenerators - AGITATOR
 

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
98
99
Het nieuwe album van Pete Philly & Perquisite luistert ook best lekker weg!
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
78
81
De laatste tijd veel geluisterd naar de nieuwe van Drahla, angeltape. Erg goed en nog weer beter dan hun eerste Useless Coordinates, en die vond ik al erg goed.
Nu vooral benieuwd naar DIIV, Luxury Appartments, STONE, Fontaines en toch ook wel Tramhaus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Wat een dud is die nieuwe van Dua Lipa zeg.. Jammer dat geen enkel nummer ook maar een beetje in de buurt komt van Houdini. Had een psych dance pop album verwacht en het is over het algemeen vrij gefabriceerde dance pop meh..
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ en spongebobsong

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Wat een dud is die nieuwe van Dua Lipa zeg.. Jammer dat geen enkel nummer ook maar een beetje in de buurt komt van Houdini. Had een psych dance pop album verwacht en het is over het algemeen vrij gefabriceerde dance pop meh..
Ik had ook echt op meer invloeden van Parker gedacht/gehoopt
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
78
81
Ben wel echt weg van die nieuwe Girls in Synthesis zeg! Zin in Sniester hiervan. Op basis van je review ga ik ook zeker het andere album nog eens actief doorluisteren.
Ik heb de nieuwe nu een paar keer beluisterd en ik moet bekennen dat ie erg goed is. Komt vooralsnog mijn top 10 van 2024 in en ik hoop dat ze em mee hebben naar Sniester. Kan ik em kopen ;-)
 
  • Winning
Waarderingen: Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken