Gent Jazz 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
858
Gent Jazz, 05.07.24 - 20.07.24

470BD077-6579-47E3-93AB-E35A1146103D.jpeg

Socials aangepast met nieuwe logo's en stijl.
Binnenkort dus nieuws.

Pittig detail: tijdens het filmpje op Facebook speelt een fragment van Air, My Playground Love.
Dus met potlood kunnen we Air hoogstwaarschijnlijk noteren (Air ook geboekt door Greenhouse voor De Roma en vermits Greenhouse nu ook eigenaar is van Gent Jazz...).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Die slogan zou zo van BKS kunnen komen, met hun 'three day infinity' en 'spaceless haze'.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Prima worp met die eerste en de laatste! En vergeet Bill Frisell Trio, Joshua Redman Group (ft. Gabrielle Cavassa) en Potter/Mehldau/Patitucci/Blake niet. Hier ook de eerste en de laatste die het voor mij goed doen. Zeker netjes dat Diana Krall en Bill Frisell Trio op dezelfde dag staan.

Ik zie potentie voor North Sea Jazz!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
858
Wel een vreemde boeking, die Patrick Bruel, voor Vlaanderen.
Zit waarschijnlijk in hun portefeuille,,maar toch...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
858
Gent Jazz zet op hun FB dat diegenen die te laat waren voor Air aanstaande vrijdag de socials in de gaten moeten houden.
Hoogstwaarschijnlijk tweede datum dus of wat extra kaarten voor de uitverkochte dag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.177
+ Rodrigo y Gabriela, Luz Casal, Eliades Ochoa (Buena Vista Social Club), Sofiane Pamart, Birdy, Laufey, Asaf Avidan, Erik Truffaz, Gabriel Ríos, Cimafunk, Stef Kamil Carlens, Marco Mezquida Trio en Gabi Hartmann.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Nieuwe festivaldagen oa nile rodgers en chic, bolis pupul op 15 JULI en een 20tal namen bijgevoegd.
Nu 53 namen in totaal over 13 festivaldagen in juli (van 5 tot 20 juli) gespreid.
Enkel de AIR-shows zijn nu al volledig uitverkocht (18 en 19 juli)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
23 nieuwe namen erbij!
Gent Jazz lost vandaag maar liefst 23 namen. Zo ontdek je tussen 5 en 20 juli op de Main Stage klinkende nieuwe artiesten als Kahil El’Zabar's Ethnic Heritage Ensemble, Zap Mama, The Bony King of Nowhere en Altın Gün, terwijl de Garden Stage bruist van het jong talent en gedurfd experiment met Irreversible Entanglements, Kunde, Vitja Pauwels’ Early Life Forms en meer! De Main Stage line-up is nu compleet.

Ook deze namen worden toegevoegd: Emily King, Kowari, aki (winnaar Jong Jazztalent Gent 2023), Karen Willems 'Terre Sol Four', Laughing Bastards, Jimetta Rose & The Voices of Creation, Kosmo Sound ft. Imane Guemssy, Dave Okumu & the 7 Generations, Thandii, KAU, Niels Orens, Theo Croker, De Beren Gieren (Jong Jazztalent Gent 2009) en drie bands via het KASK en het Conservatorium Gent: Lézard, Serendip Quartet en Toon Putteman Trio.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
23 nieuwe namen erbij!
Sommige van de toevoegingen waren we nog niet opgevallen, maar er zitten echt pareltjes van dagen tussen.

De vijfde begint al goed: eigenlijk is alles daar raak, op Wajdi Riahi Trio na (aangezien ik die nog niet ken). Zeker Bill Frissel Trio en Ottla zijn fantastisch. En had even gemist dat mòs ensemble een nieuw album had uitgebracht, maar die is ook top! Met Anohni and the Johnsons op de zesde kan je weinig verkeerd doen.

Achtste is mwa, al is Gabriel Riós wel leuk. Tiende is ook niet heel denderend, maar zou me daar wel vermaken. Een combinatie met Sofiane Pamart en Alexis Ffrench klinkt lekker en met Asaf Avidan erbij moet dat helemaal goedkomen. En The Bony King of Nowhere ken ik wel van naam uiteraard, maar moet dat nog eens opzetten.

Op de elfde lekker trippen met Karen Willems is lachen. Potter/Mehldau/Patitucci/Blake is een fantastisch boeking en met James Brandon Lewis Trio staat daar ook wel een mooi voorprogramma. Zag al een beetje aankomen dat Irreversible Entanglements erbij zou komen bij André 3000 en dat is ook enorm fijn! Kahil El'Zabar moet ik even inluisteren, maar ziet er veelbelovend uit en Alfa Mist is altijd goed.

Dertiende lekker overslaan... en de op de drie dagen erna ook veel zooi, al zijn een Nile Rodgers en Eliades Ochoa wel leuk. Het is gewoon jammer dat Young Gun Silver Fox op de eerste dag van Air staat, maar Sungazer heft dat enigszins op. Tweede Air-dag is compleet ruk. De laatste dag heeft de laatste weken echt mooie toevoegingen gekregen. Kende The Cinematic Orchestra niet (echt), maar klinkt goed! Met Theo Croker, De Beren Gieren en Vitja Pauwels' Early Life Forms heb je een grandioze dag te pakken!

Wat komt er de zevende en zestiende nog bij trouwens...?

Hopelijk neemt NSJ nog wat van deze namen over!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Wat komt er de zevende en zestiende nog bij trouwens...?
Aangezien ze aankondigen dat de mainstage compleet is, vermoed ik dat die dagen niet meer ingevuld gaan worden. Gent Jazz datums zijn sowieso altijd vrij flexibel en afhankelijk van wat ze welke dag kunnen boeken. Deze editie is eigenlijk al een pak langer dan gewoonlijk dus ook niet geheel onlogisch dat er twee dagen open blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken