Evanescence @ Ziggo Dome
Allereerst neem ik mijn woorden hierboven dat ik een enigszins "baalde" helemaal terug. Heb geen seconde spijt gehad om Evanescence boven die show in 013 te verkiezen. Amy + band waren echt in topvorm! Ze hadden er duidelijk zin in en hielden er (vooral voor Amerikaanse begrippen) een lekker tempo in. En wát een stem zeg, één van de mooiste die ik live gehoord heb. Daarnaast ook een gave productie met mooie visuals.
De focus lag uiteraard op het nieuwe album (waar enkele instant Evanescence klassiekers op staan, zoals Self Destruct, Who Will You Follow en Tell Me When You Had Enough), maar er staan ook wel wat gezapige nummers op. Ik hoop dat, mocht ik ze nog eens zien op bijv. Graspop, ze er daarvan een paar uit de setlist halen en bijv. Tourniquet of Everybody's Fool daarvoor in de plaats doen. Toch wel hits die ik nu een klein beetje miste.
En het blijft jammer dat sommige mensen denken dat ze in de kroeg staan ipv bij een concert. Dat je af en toe even iets zegt tegen degene naast je vind ik helemaal prima, maar er stonden nu een paar gasten achter me (nadat we helaas verplaatst waren na een toiletbezoek) van ik denk 40 of 50+ echt continu te ouwehoeren en te schaterlachen... echt waarom betaal je 100 euro voor een kaart als het je toch niet boeit wat er op het podium gebeurd. Tijdens het prachtige Forever Without You trok ik het niet meer en heb ik ze op een niet-al-te-vriendelijke manier verzocht of ze even hun bek konden houden, dat hielp gelukkig enigszins en daarna kon ik weer genieten van het concert. Maar dat was toch wel een klein smetje op een verder geweldig concert.
Oja en Poppy in het voorprogramma, daar kon ik dus niet zo veel mee, terwijl ik het op plaat op zich wel kan hebben. Maar vooral de screams kwamen op mij heel geforceerd en onsamenhangend over, ze deed me een beetje denken aan een vrouwelijke Sam Carter (in zijn huidige staat).