Roadburn 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
nog een ding; dit is het eerst in tig jaar dat ik weer een volle roadburn pak en is het nog steeds rijen voor de deuren. Afgelopen jaren vond ik het veel minder worden maar heb wat krappe dingen kwa tijd in de NEXT bijvoorbeeld en dat was vroeger altijd een drama om binnen te komen(ook al is dat sindsdien uitgebreid, de roadburn's dat de Batcave/stage01 er nog was waren ervaringen die ik nog mee draag dagelijks). Paradox is eentje waar je altijd goed op tijd moet zijn maar Tereminal/main zijn zo groot dat je praktisch er binnen kunnen lopen.

Vraag me alleen af of Hall Of Fame, Next of the engine room er nog steeds goed op tijd ervoor moet zijn .
De Next valt over het algemeen wel mee, tenzij er echt iets als HANL staat. Hall of Fame was afgelopen jaar bijna elke keer vol, met een rij. Meestal kon je halverwege naar binnen als je wachtte. Engine Room staat soms een rij, andere twee eigenlijk nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
84
65
Ja voor de hall is het vooral Death Goals(wat druk wordt) en Spill Gold(wat ik wat minder publiek bij verwacht) dus dan weet ik wat te doen. Mijn overstap is vaak terminal>engine room dus dat moet wel lukken.

Bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Vrees dat de weergoden Roadburn dit jaar minder goed gezind zijn als ik de vooruitzichten zie, veel regen
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
Vrees dat de weergoden Roadburn dit jaar minder goed gezind zijn als ik de vooruitzichten zie, veel regen
Vond het vorig jaar ook op bepaald niet best. Doet ook wel wat met de sfeer vind ik. Het jaar daarvoor vond ik het heerlijk om even in het zonnetje neer te ploffen met een biertje en wat te eten daar naast de Koepelhal.
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
84
65
Vrees dat de weergoden Roadburn dit jaar minder goed gezind zijn als ik de vooruitzichten zie, veel regen
Vooral vrijdag veel regen, voor de rest 12-14 bewolkt maar niet met veel regen. Het is altijd dit of extreem zonnig krijg je met april
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
Altijd mooi om de berichten in de Roadburners groep te volgen in de aanloop naar het festival. Foto's van vliegvelden, tussenstops in Amsterdam en halve roadtrips.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79, Fluxion en Thisso

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Altijd mooi om de berichten in de Roadburners groep te volgen in de aanloop naar het festival. Foto's van vliegvelden, tussenstops in Amsterdam en halve roadtrips.
Ja had het met een collega er over, die woont in Tilburg. En die kent Roadburn eigenlijk niet. Terwijl mensen van de hele wereld overvliegen om hier bij te zijn.

Vind het internationaal publiek ook altijd wel tof bij Roadburn. Men is deticated
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.113
Veel plezier allemaal! Dit jaar voor mij, enigszins jammer, een Roadburnloos jaar, maar volgend jaar nieuwe kansen. Zag vandaag al mooie groeperingen op het station voorbijkomen met allerlei mensen die er zin in hadden.

Iemand nog naar The Spark?

Zal wel Timesquare in de gaten houden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Veel plezier allemaal! Dit jaar voor mij, enigszins jammer, een Roadburnloos jaar, maar volgend jaar nieuwe kansen. Zag vandaag al mooie groeperingen op het station voorbijkomen met allerlei mensen die er zin in hadden.

Iemand nog naar The Spark?

Zal wel Timesquare in de gaten houden :)
Jammer dat je er niet bij bent. En idd ik zie hier graag de secret acts voorbij komen ;).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
Veel plezier allemaal! Dit jaar voor mij, enigszins jammer, een Roadburnloos jaar, maar volgend jaar nieuwe kansen. Zag vandaag al mooie groeperingen op het station voorbijkomen met allerlei mensen die er zin in hadden.

Iemand nog naar The Spark?

Zal wel Timesquare in de gaten houden :)
Vandaag al veel bekende gezichten voorbij zien komen in de stad. Sowieso altijd mooi om de stad zwart te zien kleuren van de Roadburn kledij. En dat met een regenboog over het Roadburn gebied heen.

Spark sla ik dit jaar over. Zie ik mijn vriendin dit weekend ook nog eens even en heb ik ook een goede nachtrust van tevoren. Morgen vanaf de eerste band van de partij.

Secret Sets worden dit jaar ook weer bij de fontein aangekondigd trouwens.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
En er zijn weer secret sets in het skatepark 👀
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-04-18-07-28-31-79_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
    Screenshot_2024-04-18-07-28-31-79_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 16

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
Verder al speculatie over het vraagteken in de Main vanavond? Out of the box idea dat net opeens opkwam: Yellow Eyes? Een deel van de band staat er al met Sunrise Patriot Motion vandaag.
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
84
65
Yellow Eyes zal ik veel toffer vinden dan de 20.000de keer Thou. De vorige show in Nederland was super
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
84
65
Voor Secrect sets ik zie wel, genoeg leuks 'regulier' dit jaar om de dag vol te maken en moet wel erg speciaal zijn/mij liggen om echt in het skatepark te gaan staan.
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
84
65
Goed interview met Walter en marketing man Mijndert Rodolf op Oor trouwens. Intersant stukje over waarom de lineup veranderd ook

Maar als er dingen veranderen is er ook weerstand. Hoeijmakers: ‘Ja, van old school-Roadburners die heel erg vasthouden aan de artistieke normen en waarden van het Roadburn van tien, vijftien jaar geleden. Dat had ik niet zo goed zien aankomen. Dat vind ik wonderlijk en ook heel moeilijk om mee om te gaan. Ik voel de pijn en het verdriet van mensen die vinden dat we ze in de steek hebben gelaten. Ik vind het jammer dat ze zich niet openstellen voor hetgeen er komt. Want alles wat Roadburn in het verleden zo bijzonder maakte is er nu nog steeds.’

Soms word je ruw met je neus op de feiten gedrukt, en niet eens noodzakelijk op je eigen festival. Een jaar of wat geleden, zijn ogen waren nog goed, was Hoeijmakers op een festival op IJsland, een land met een uiterst levendige black metal-gemeenschap. ‘Allemaal jonge mensen.’ De organisatie had kosten noch moeite gespaard om Neurosis neer te zetten, toch een van de bands die heaviness volgens Roadburn hebben neergezet.

‘Waren er 300 man in de zaal. Buiten stonden 1500 jonge mensen een biertje te drinken. Ik snapte er niks van, ik vroeg mijn black metal-kennissen hoe dat toch kwam. Het antwoord dat ik kreeg: wat denk je nou, ik ga toch niet naar mijn vader staan kijken. Toen drong tot me door: huh, hier staan jongens van rond de twintig, die willen de bands van nu zien. De bands waarmee ze zich vereenzelvigen, die ook hun gevoel vertolken.’

DE KERN van Roadburn is de kern van de zaak. Heaviness is het uitgangspunt, altijd al geweest. Alleen: ‘Heaviness voor Roadburn is niet alleen maar: gitaarriffs, mannen met baarden in denimjasjes, een kolossale wand van versterkers. Heaviness zit in heel veel facetten en dat proberen we terug te laten komen.’

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken