Alcatraz Open Air 2024

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Voor zover ik kan inschatten gaat dat ook een van de weinige te trekken conclusies zijn. Er lijkt op het eerste zicht geen enkele band zwaar bovenuit te steken, op geen enkele dag.
ik moet eerlijk zeggen ik heb ook geen enkele band voor mij zegt voor hen ga ik speciaal gaan. Het algemeen plaatje van alle bands die komen zorgen dat ik een combi ticket heb gekocht. omdat ik echt wel mij dagen kan vullen met bands die ik wil zien en echt de moeite vind en er verborgen parels bij zitten. De manier hoe Alcatraz boekt zorgt dat het voor mij een boeiend weekend wordt. Deels omdat ik me ook niet meer vast hou aan een sub genre in de metal.
 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
8
21
In eerste instantie wilde ik alleen naar dit festival gaan voor CRADLE OF FILTH.
Maar dan kon ik ongelooflijke bands ontdekken: Orden Ogan, Feuerschwanz, Eternal Champion, Conan, Unto Others, ... en ik kan groepen zien die ik leuk vind (Mayhem, Watain, ...)

Ik denk dat dit festival een geweldig alternatief is voor Graspop, Hellfest, ik kan niet wachten om te gaan!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Mooie eerste worp.
Niet helemaal mijn genre maar Pallbearer Ben ik wel benieuwd naar

Bekijk bijlage 8459
Jeetje, dit is met recht een fantastische worp. Enige puntje van kritiek wat ik heb is dat DT en Baroness ook al op Alcatraz zelf staan. Maar verder met een exclusieve Triptykon headlineshow en een undercard met oa Moonspell, Slomosa, Pallbearer en Wolfheart hebben ze het echt verrekte goed voor elkaar.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
blij dat anderen blij zijn. Ik zal even afwachten nog achter de andere 7 namen. Voor mij is Baroness het meest interessante en die ga ik vast in de zomer zien op het terrein.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
298
613
Jeetje, dit is met recht een fantastische worp. Enige puntje van kritiek wat ik heb is dat DT en Baroness ook al op Alcatraz zelf staan. Maar verder met een exclusieve Triptykon headlineshow en een undercard met oa Moonspell, Slomosa, Pallbearer en Wolfheart hebben ze het echt verrekte goed voor elkaar.

Volledig eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Niet zo interessant volgen mijn persoonlijke mening. Niet thrashy genoeg, enkel Sodom maar al vaak en nog vaak te zien. Dark Tranquility is leuk, Moonspell en Vltimas. Maar verder niet echt iets interessant voor mij. Zeker geen fan van Triptykon. Sorry.

10/11 is mijn verjaardag. Ik hoop nog heel hard op Kreator die dag. En Destruction wil ik ook er nog graag bijzien maar niet ten koste van Kreator en allebei zie ik zeker niet gebeuren gezien Sodom er ook al staat.

Ook hopelijk nog enkele leuke Belgische bands

Kreator
Evil Invaders
Bury Tomorrow
Millhaven
The Halo Effect
Cobracide
Psychonaut


Dat zouden nog 7 leuke realistische namen zijn
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
298
613
Bij Triptykon begrijp ik nooit hun setlists.

Fischer begon met Celtic Frost, evolueert bij het laatste album de sound van die band naar iets nieuws wat aanslaat en zet met Triptykon die sound verder wanneer CF uit elkaar spat. Maar in praktijk spelen ze live dan Triptykon-nummers, aangevuld met veel oude Celtic Frost, maar zelden tot nooit iets van dat ene CF-album dat net als Triptykon klinkt.

En dat album (Monotheist) staat kritisch hoger aangeschreven dat eender welk ander album van beide bands. Bizar.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Architects brengt nieuw nummer "curse" uit.
Met hulp van Jordan Fish (ex-bmth). Zijn invloed is duidelijk aanwezig. Naar mijn mening had hun laatste album zoveel sterker kunnen zijn met zijn hulp. Brengt toch dat ietsje meer waardoor een nummer niet in de massa verdwijnt. Steeds meer zin in deze headline-show!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Architects brengt nieuw nummer "curse" uit.
Met hulp van Jordan Fish (ex-bmth). Zijn invloed is duidelijk aanwezig. Naar mijn mening had hun laatste album zoveel sterker kunnen zijn met zijn hulp. Brengt toch dat ietsje meer waardoor een nummer niet in de massa verdwijnt. Steeds meer zin in deze headline-show!
vergeet niet dat jordan fish al eerder heeft samengewerkt met architects -> Doomsday
 
  • Leuk
Waarderingen: Totochon

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
987
Architects brengt nieuw nummer "curse" uit.
Met hulp van Jordan Fish (ex-bmth). Zijn invloed is duidelijk aanwezig. Naar mijn mening had hun laatste album zoveel sterker kunnen zijn met zijn hulp. Brengt toch dat ietsje meer waardoor een nummer niet in de massa verdwijnt. Steeds meer zin in deze headline-show!
Er is ook hier wel weer wat negatief commentaar op.
Hij zat bij bmth sinds Sempiternal, en dat is toch wel een moderne classic, niet?
Ben benieuwd, eerste single is veelbelovend.
 

OnlyDeathIsReal

Playlistbediener
26 jun 2023
5
13
Bij Triptykon begrijp ik nooit hun setlists.

Fischer begon met Celtic Frost, evolueert bij het laatste album de sound van die band naar iets nieuws wat aanslaat en zet met Triptykon die sound verder wanneer CF uit elkaar spat. Maar in praktijk spelen ze live dan Triptykon-nummers, aangevuld met veel oude Celtic Frost, maar zelden tot nooit iets van dat ene CF-album dat net als Triptykon klinkt.

En dat album (Monotheist) staat kritisch hoger aangeschreven dat eender welk ander album van beide bands. Bizar.
Monotheist is zeker een fantastisch album, maar sorry hoe kan je dat hoger inschatten dan Morbid Tales of To Mega Therion? Dat is pas echt bizar. Alleen al hoe invloedrijk die albums zijn voor het genre... Maar goed, puur op vlak van de muziek denk ik dan dat die critici goeie old school riffs toch zwaar onderwaarderen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
ik heb zo een vermoeden dat AC DC niet veel roet in het eten gooit, 75% combitickets al verkocht.

denk dat we naar een recordeditie gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
nog niks opgevangen over een precieze datum maar zal ook geen eeuwigheid meer duren.
het is een beetje een spreidstand voor de aandacht te verdelen over logistiek 2024, hell's balls en de lineup van 2025 ook al.

Kan je ze niet ook even vertellen dat ze Winger en/of Night Ranger boeken voor 2025? Om de lijn van Dokken, Ratt door te zetten van dat type bands die nooit meer naar Europa lijken te komen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Kan je ze niet ook even vertellen dat ze Winger en/of Night Ranger boeken voor 2025? Om de lijn van Dokken, Ratt door te zetten van dat type bands die nooit meer naar Europa lijken te komen
Alcatraz heeft altijd wel een paar bands die je bijna nooit kan zien of die soms zelfs exclusief voor België/europa komen. Dat zie ik wel goed komen, en anders kan je altijd een berichtje sturen en wie weet krijg je wel een antwoord als ze geboekt zijn voor 2025 zoals een aantal mensen hier al hebben gedaan voor bijvoorbeeld crippled black phoenix ;)


Denk dat je op dit moment voor 2025 niet verder moet kijken dan headliners en subheadliners en dat pas daarna de budgetten voor de rest van de affiche kunnen bepaald worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Alcatraz heeft altijd wel een paar bands die je bijna nooit kan zien of die soms zelfs exclusief voor België/europa komen. Dat zie ik wel goed komen, en anders kan je altijd een berichtje sturen en wie weet krijg je wel een antwoord als ze geboekt zijn voor 2025 zoals een aantal mensen hier al hebben gedaan voor bijvoorbeeld crippled black phoenix ;)


Denk dat je op dit moment voor 2025 niet verder moet kijken dan headliners en subheadliners en dat pas daarna de budgetten voor de rest van de affiche kunnen bepaald worden.
Tipje van de sluier met welke (sub-)headliners ze bezig zijn? 😇
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken