DGTL 2024

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379

grotepreviewzondag-byinfo@kirstenvansanten.nl-14-scaled.jpg

DGTL 2024​

Datum: 29-31 maart 2024
Venue: NDSM Werf
Plaats: Amsterdam
Land: Nederland
Organisator: Apenkooi
Capaciteit: 22500
Eerste editie: 2013

Alle info:
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Joszwa

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
De afgelopen jaren veel van DGTL kunnen genieten, maar als ze willen groeien dat wordt dit de editie dat ze grote verbeteringen en een nieuwe visie moeten doorvoeren.

Ik hoop dat ze komend jaar de stages eens flink gaan verbeteren. De AMP is een broeikas die zonder reden maar twee ingangen heeft en daardoor erg link is tijdens in/uit-stroom bij grote acts, de Generator heeft betere bas nodig en is totaal niet dansbaar door de slechte ondergrond, en de LIVE is geweldig maar altijd te klein voor de acts die er spelen. Ook hoop ik echt dat ze de Modular als voorbeeld gaan nemen (zowel qua geluid, als ingangen, als overdekking) en deze verder aanpassen om meer live acts te ondersteunen (zoals ze met Moderat en Henrik Schwarz hadden gedaan afgelopen jaar). Dan kan DGTL in mijn ogen eindelijk uitgroeien tot een echt breed elektronisch festival dat zich onderscheid van de vele anderen rondom de randstad.

In die zin zie ik ze ook wel echt een stunt uithalen als ze door uitrbeiden naar een hybride/LIVE festival. Zou mij niks verbazen als ze ineens The Prodigy of Justice boeken voor komend jaar, dat zou een giller zijn.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
In die zin zie ik ze ook wel echt een stunt uithalen als ze door uitrbeiden naar een hybride/LIVE festival. Zou mij niks verbazen als ze ineens The Prodigy of Justice boeken voor komend jaar, dat zou een giller zijn.
Niet echt he? Leuke namen, maar veel hiervan ook wel gezien op zich.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Niet echt he? Leuke namen, maar veel hiervan ook wel gezien op zich.

Tja, de line-up stelt mij erg teleur tot nu toe. Na vorig jaar had ik het gevoel dat DGTL zich echt ging richten op een hybride, breed, deels-live elektronisch festival. Om dan toch weer terug te vallen op een DJ line-up waarbij de live-acts bestaan uit een DJ met eigen lichtshow. Beetje zonde, en alles waar ze mee komen kan je 6-7x per jaar in Nederland zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Niet echt he? Leuke namen, maar veel hiervan ook wel gezien op zich.

Tja, de line-up stelt mij erg teleur tot nu toe. Na vorig jaar had ik het gevoel dat DGTL zich echt ging richten op een hybride, breed, deels-live elektronisch festival. Om dan toch weer terug te vallen op een DJ line-up waarbij de live-acts bestaan uit een DJ met eigen lichtshow. Beetje zonde, en alles waar ze mee komen kan je 6-7x per jaar in Nederland zien.

Vorig jaar deed mij verwachten dat er dit naar inderdaad een mix zou zijn tussen DJ’s en live met meer show-element. Line-up is wel goed, maar niet zoals ik had verwacht. Misschien toch niet zo geslaagd als ze zelf hadden verwacht?
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Die openingsavond vind ik dan weer de verwachtingen overtreffen. Bonobo, DJ Koze en Maribou State in één line-up voor een schappelijke prijs :) Wellicht dat ik die dag meepak, de rest van het weekend vind ik niet interessant genoeg.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Deel wat @Dante zegt, de nieuwe worp aan namen is mooi, en met live acts als WhoMadeWho en Weval toch noch wat leuke namen. Alleen jammer dat het veel meer had kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Deel wat @Dante zegt, de nieuwe worp aan namen is mooi, en met live acts als WhoMadeWho en Weval toch noch wat leuke namen. Alleen jammer dat het veel meer had kunnen zijn.
Ja jammer! Ik had ergens gehoopt dat het meer een hybride line up zou worden tussen DJs en elektronische acts zoals een Moderat. In zekere zin is dat het nu ook, maar minder variatie dan ik had gehoopt.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
De timetables zijn bekend gemaakt, en toch maar besloten om een zondagkaartje te kopen. De combinatie Weval/Worakls Band/WhoMadeWho, allemaal live en zonder DJ gedoe, is wel erg sterk die dag, en dat zonder clashes! Kijk er nu al naar uit.

 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
De timetables zijn bekend gemaakt, en toch maar besloten om een zondagkaartje te kopen. De combinatie Weval/Worakls Band/WhoMadeWho, allemaal live en zonder DJ gedoe, is wel erg sterk die dag, en dat zonder clashes! Kijk er nu al naar uit.

Klinkt goed! Die namen/dag vond ik ook interessant, de rest is toch wel vaker te zien in NL. Daarna nog naar Marlon Hoffstadt of iets anders?

Artbat leek mij ook tof, maar dan wel clash met KI/KI (muzikaal niet gek maar had ze dan graag beide gezien als ik zou gaan)
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Klinkt goed! Die namen/dag vond ik ook interessant, de rest is toch wel vaker te zien in NL. Daarna nog naar Marlon Hoffstadt of iets anders?

Artbat leek mij ook tof, maar dan wel clash met KI/KI (muzikaal niet gek maar had ze dan graag beide gezien als ik zou gaan)

Zit nog te kijken of ik verder nog ga. Zaterdag heb ik af laten vallen juist omdat ik alle mensen al 10x heb gezien. Zondag overweeg ik nog een half uurtje Boyz Noise te pakken, en anders mogelijk toch Avalon Emerson pakken.
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Zit nog te kijken of ik verder nog ga. Zaterdag heb ik af laten vallen juist omdat ik alle mensen al 10x heb gezien. Zondag overweeg ik nog een half uurtje Boyz Noise te pakken, en anders mogelijk toch Avalon Emerson pakken.
Geen slecht plan!
 
  • Confetti
Waarderingen: davadude

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Het gaat echt een volksverhuizing worden van Young Marco naar Marlon Hofstadt. Voor mij ook een beetje zuur, ik had graag Coloray Boysnoize Whomadewho en Worakls gezien. Even kijken hoe alles loopt die dag.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Het gaat echt een volksverhuizing worden van Young Marco naar Marlon Hofstadt. Voor mij ook een beetje zuur, ik had graag Coloray Boysnoize Whomadewho en Worakls gezien. Even kijken hoe alles loopt die dag.

Jammer van je clashes, maar ik zou zeker Whomadewho aanraden. Coloray speelt meerdere sets per jaar in Nederland, terwijl de live formatie van WhomadeWho amper hier speelt.

Denk wel dat die volksverhuizing mee gaat vallen, Hoffstadt staat naast Stussy, en Stussy is sinds een jaar geëxplodeerd. Zou een mooie splitsing moeten maken over het terrein.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Inmiddels vrijwel uitverkocht. Vooral de zondag is intens populair met helemaal niks op swap. Zeer veel zin het eerste grote festival, vooral met deze zonnestralen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Het lijkt een aardige editie te worden wat betreft het weer! Geen rare stormen of veel regen verwacht in ieder geval. Wie van hier zijn nogmeer van de partij? Ik ga vrijdag en zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Dante

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Ben erbij op zondag, volgens het nieuws kan het lekker warm worden, dus heb er zin in.

Dagindeling: Baril, stukje Boiler Room, stukje Patrick Mason, stukje Workals, I Hate Models, Whomadewho and Marlon Hofstad (wellicht ook nog even BoysNoize)
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Dante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken