Taylor Swift

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Geen idee of dat nu het geval is, maar krijgen muziekjournalisten het album niet een week eerder zodat ze deze content kunnen maken?
In dit geval ben ik niet zeker of dat zo was. Bij grote artiesten kan het zijn dat ze slechts naar enkele buitenlandse pers/kranten die op voorhand sturen. Feit dat Pitchfork nog niet eentje online heeft, vind ik wel veelzeggend.

Anderzijds: Rolling Stone, NME, Variety.. zijn niet de minste natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Oor heeft hem ook nog niet online. Lijkt me ergens dan toch sterk dat DB een recensie exemplaar ontvangen heeft. Vooral de grotere outlets hebben reviews van wat ik zo zie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Ik ga nog geen sterren of scores geven of wat dan ook (wtf eigenlijk, Dansende Beren haha). Maar moet zeggen dat ik na een eerste keer luisteren ook niet echt omvergeblazen ben van de nieuwe Swift. Dat het een lange zit zou worden was al duidelijk, maar ze voelde nog langer aan doordat er vrij weinig dynamiek in die nummers zit. Wat niet wil zeggen dat er hier en daar geen parel tussenzit. Leuke teksten ook, inclusief zelfs die van Charlie Puth die uiteraard weer een meme zal worden onder de fans.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
101
65
Slecht? Nee. Saai? Ja. Hier hoef ik echt geen 30 nummers van te luisteren. Hier en daar wel een kleine opflakkering. Nummer met Florence kan er ook wel mee door. Voor de rest vooral dertig tinten grijs.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Slecht? Nee. Saai? Ja. Hier hoef ik echt geen 30 nummers van te luisteren. Hier en daar wel een kleine opflakkering. Nummer met Florence kan er ook wel mee door. Voor de rest vooral dertig tinten grijs.
Precies. Klinkt vooral herkenbaar, maar dat ervaar ik niet als positief.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
mijn mening:

Een prima Taylor Swift album maar met geen bijzondere verassingen. Ik had meer verwacht van de samenwerking met Post Malone. Het nummer met Florence and The Machine vind ik dan wel sterk.

Verrassend dat ze na twee uur nog een soort tweede album uitbrengt. Persoonlijk vond ik dit tweede (surprise) album sterker dan het eerste gedeelte.

Ook jammer dat je bestelde LP vervolgens niet alle nummers bevat. En je dus weer een nieuwe variant zal moeten bestellen. Dat weet ze altijd goed te doen…

Het album had niet zo lang hoeven te zijn en een aantal nummers had ze kunnen schrappen. Verder hoor ik een mix van de Midnights en Folklore sound maar geen verrassende nieuwe geluiden.

Een prima en goed Taylor Swift album. Had korter gemogen. Het volgende album zal de Taylors Version van Reputation zijn en hier kijk ik erg naar uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Was dat niet omdat alles al gelekt was? Misschien dat ze anders nog even hadden gewacht.
Dat zou betekenen dat ze binnen een dag besloten hebben om nog maar eens 15 andere nummers uit te brengen. Het zou kunnen maar….lijkt me niet toch?

Ik weet wel dat Dua Lipa alleen al meer dan 97 liedjes had geschreven voor haar nieuwe album en er uiteindelijk maar iets van 14 nummers op het album verschijnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Ach, wie weet hoeveel nummers ze in haar Vault had zitten. Beetje raar om een plaat uit te brengen dat als concept de vijf stadia van grief heeft.. om dan twee uur nadien een tweede deel uit te brengen. Moet ik de twee als een continue verhaal zien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Grappig om gazetten als blogs als DB nu al reviews eruit te zien kakken. Content over quality.
Je kan toch prima een review schrijven op de dag van een release, ook als je hem voor het eerst hoort die dag?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Je kan toch prima een review schrijven op de dag van een release, ook als je hem voor het eerst hoort die dag?
Hoe heb je alles uit de plaat gehaald als een luisteraar, reviewer, fan.. op slechts enkele uren tijd? Je moet een album toch de kans gunnen om te laten rijpen. Ik kan erin komen dat je bij een eerste luisterbeurt positief dan wel negatief bent.. Maar er zijn toch meer tinten grijs dan dat? Ik vind dat raar, zeker wanneer het album zo lang en zo rijk is aan stof om überhaupt over te schrijven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ja, tja. Die nieuwe Taylor Swift plaat. Ik heb hem nu 3x in zijn volledigheid geluisterd en ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik ervan vind. Het is in ieder geval te lang naar mijn persoonlijke smaak. Ik vind albums met een kortere runtime prettiger. Vooral als het zoveel achtergrond muziek is als nu. Niet dat ik het een slecht album vind hoor, verre van. Maar het is iets teveel van hetzelfde. Ik ben wel een beetje gaan cherry picken en wat nummers in een paar playlisten gegooid die ik leuk vind. Zoals een Florida!!!, So Long, London, The Albatross en Who's Afraid of Little Old Me. Maar daarmee beleef ik geen plezier aan het goed luisteren als album in het geheel.

De tweede kant (de bonus The Anthology) vind ik als plaat geen echte uitschieters maar ook geen tegenvallers hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Geen slechte plaat maar ook geen echte kraker, misschien een beetje Swift moeheid na al die her releases van haar back catologue. Less is more...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Ik vind 'm met iedere luisterbeurt wel beter en beter worden. Vernieuwend is het nauwelijks, conceptueel ook weinig intessant anderzijds enorm veel songs die ook op andere platen hadden kunnen staan - heb zo'n TikTok gezien waar iemand snippets van de songs liet afspelen met op de achtergrond de coverart van vorige albums en het matchte echt enorm. Van Reputation en Red, naar debut en Lover. En Swift, Antonoff en Dessner weten op de dubbelaar echt wel enkele parels te maken hoor, vind ik. The Prophecy, The Black Dog, Cassandra, I Can Do It With A Broken Heart, Fortnight, TTPD, Guilty As Sin?..
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
693
480
Voor Parijs zijn net extra tickets in de verkoop gegaan. Wie dus nog zijn kans wil wagen, daarnet kwamen voortdurend voor alle mogelijke categorieën tickets vrij. Zal allicht bij de andere data ook nog gebeuren de komende weken, eens de exacte positie van de stage etc bekend is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken