Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Ben niet zeker of dit hier al eens voorbij kwam.
Volgens de recenste setlists van Limp Bizkit spelen ze Break Stuff twee keer per set.. ook ongebruikelijk om een song twee keer te spelen. Als opener en afsluiter.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ben niet zeker of dit hier al eens voorbij kwam.
Volgens de recenste setlists van Limp Bizkit spelen ze Break Stuff twee keer per set.. ook ongebruikelijk om een song twee keer te spelen. Als opener en afsluiter.
is dit effectief 2 keer? of de eerste keer als "walk on music"
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Bloodywood deed dat vorig jaar ook al, het eerste en het laatste nummer hetzelfde spelen. Ik vind het ook maar raar. Zeker als je een uitgebreide catalogus aan nummers hebt om uit te kiezen. Hopelijk doen ze dit niet in hun europese festival tour.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
95
179
Blijkbaar niet alleen de timetable, sommigen willen blijkbaar ook al de setlists van de optredens.
Dat is dan wel heel erg specifiek inluisteren, dan.
Eens, maar wel handig. Zeker voor bands die ik nog niet goed ken. Dan kan ik me wel verheugen op bepaalde nummers, maar als ze die dan al tig jaar niet meer blijken te spelen is dat ook weer zo'n afknapper.
 
  • Leuk
Waarderingen: MandyRose en MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Blijkbaar niet alleen de timetable, sommigen willen blijkbaar ook al de setlists van de optredens.
Dat is dan wel heel erg specifiek inluisteren, dan.
Vind het juist leuk om ook naar de setlist te luisteren, soms ben ik niet gelijk fan van hun bekenste nummer maar vind ik een ander minder bekend nummer juist weer heel tof, waardoor ik sommige bands alsnog wil zien als ze met niks anders leuks clashen. En zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
31
22
Eens, maar wel handig. Zeker voor bands die ik nog niet goed ken. Dan kan ik me wel verheugen op bepaalde nummers, maar als ze die dan al tig jaar niet meer blijken te spelen is dat ook weer zo'n afknapper.
Mee eens. Zo zie ik dat Kamelot 'Ghost Opera' en 'The Great Pandemonium' niet meer speelt, maar wel 'Opus of the Night' ergens in het begin van hun setlist steekt. Handig om te weten dat ik daarna kan afhaken in functie van een ander optreden (afhankelijk van de timetable natuurlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Al enkele jaren heb ik de gewoonte om pas echt aan het inluisteren te beginnen zodra de timetable bekend is. Natuurlijk beluister ik wel elke aangekondigde band die ik niet ken ca. 30/60min. om alvast een snelle schifting te maken.

Als de timetable gedeeld is, stippel ik mijn schema uit en dan maak ik een Spotify-playlist van alle avg. setlists van de bands die ik wil gaan zien. Zo hoop ik ook de twijfelgevallen duidelijk te krijgen voor mezelf.

Maar hoe langer het duurt voordat de timetable bekend is, hoe minder tijd er hiervoor is natuurlijk. En tussen 17 mei en 3 juni kan ik sowieso niet heel veel doen aan inluisteren i.v.m. vakanties. Het zou voor mij persoonlijk dus wel erg zuur zijn als het juist dit jaar zo is dat Graspop het traagst is van allemaal. Misschien dat ik mede hierdoor ook inzet op 17 mei. Dan kan het alleen maar positief uitvallen, aangenomen dat het niet nóg langer kan duren.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
230
Jongens, ik snap dat we allemaal heel erg uitkijken naar het festival en het blokkenschema. Maar sommigen gaan hier wel ver met hun geklaag.

"Zonder time table kan ik nog niet beginnen met muziek luisteren".

Wat een onzin, ga gewoon alle bands luisteren die je tof vind, is er wel een clash ? Jammer dan, misschien speelt de band er over een paar jaar weer, en anders wat? Heb je "voor niks muziek geluisterd " ?
Zijn we vergeten dat muziek ook op zichzelf gewoon mooi is en niet alleen geluisterd dient te worden als Graspop huiswerk? We gaan toch allemaal voor ons plezier naar dit festival of niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken