Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar als machine head er niet stond was het een realistische optie geweest om halverwege de dag naar huis te rijden, en dan uiteraard ook geen alcohol te drinken.

Om 2 uur 's nachts met een paar biertjes op naar huis gaan rijden is inderdaad een heel ander verhaal.

Zoals @Dr. Hannibal ook aangeeft verschilt dit natuurlijk sterk per persoon en uiteindelijk is er maar 1 persoon die kan inschatten of je in staat bent om te rijden en dat is die persoon zelf.
Ok, maar uiteindelijk komt ook dat aan op een momentopname.
Je kunt 's ochtends wel zeggen dat je in staat bent om naar huis te rijden, en geen drup alcohol drinken en voldoende rust nemen enzo, maar als je dan op het moment van vertrek met een fikse inzinking zit, dan heb je alsnog een probleem. En dan ligt je tentje dus al afgebroken en wel achterin je auto..
Maar goed, degenen die dit doen zullen ongetwijfeld een stuk fitter zijn dan ik (zowel op dat moment als in het algemeen).. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.620
Wel een goeie manier om het kaf van het koren te scheiden: welke acts weet je nu al dat je vooraan gaat staan, wat er ook tegelijk speelt? Ik deel als Tool fan natuurlijk die keuze, maar er zijn er nog wel een handjevol meer waarvan ik het ongeveer net zo zeker weet hoor. Night Verses en Ne Obliviscaris alleen al, ook op donderdag. En op vrijdag High on Fire en Borknagar. Zaterdag komt er wat bekaaid af, wel dingen die ik wil zien maar niks wat er met kop en schouders bovenuit steekt. Zondag doet Ihsahn dat dan wel weer. Dus persoonlijke score absolute must sees per dag:

Donderdag: 3
Vrijdag: 2
Zaterdag: 0
Zondag: 1

Onder de streep kijk ik echter wel meer uit naar de zondag dan de vrijdag, maar dat is vooral omdat ik hoop Machine Head en Emperor beide te kunnen zien. Als die clashen, weet ik nog niet 100% zeker welke ik kies, dus geen van beide valt in de "Tool-categorie" must see, maar beide staan ook wel hoog op mijn lijst.

Absolute musts: Avantasia, Priest en Bruce
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.620
Ok, maar uiteindelijk komt ook dat aan op een momentopname.
Je kunt 's ochtends wel zeggen dat je in staat bent om naar huis te rijden, en geen drup alcohol drinken en voldoende rust nemen enzo, maar als je dan op het moment van vertrek met een fikse inzinking zit, dan heb je alsnog een probleem. En dan ligt je tentje dus al afgebroken en wel achterin je auto..

Dan zet je em even stil bij een tankstation, pak je even een kwartiertje rust en dan rijdt je weer door. Wij rijden ook al jaren elke dag naar huis.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.620
Knap dat jullie dat lukt dan.
Als ik een kwartiertje rust zou pakken, krijg je mij al niet meer wakker.. :ROFLMAO:

Wekker op je telefoon zetten, al weet ik niet in hoeverre je dan "goed" wakker wordt, of juist meer gebroken.
Maar dat hebben wij ook nog nooit hoeven doen. Het scheelt waarschijnlijk ook als je niet de moshpit in gaat en geen alcohol gebruikt, dat spaart waarschijnlijk al flink veel energie. Zeker als je ook niet elk optreden staand gaat kijken
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
74
146
I'm mostly afraid of Friday's clashes. The day itself isn't the best but I really want to see Judas Priest, Five Finger Death Punch, Pendulum, Electric Callboy and Avantasia. I don't think it will be possible. Lucky for me that FFDP is in HElsinki with Metallica two weeks before Graspop. Hopefully it clashes with Pendulum in Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Wekker op je telefoon zetten, al weet ik niet in hoeverre je dan "goed" wakker wordt, of juist meer gebroken.
Dit dus, dat zou het voor mij alleen maar erger maken.
Maar dat hebben wij ook nog nooit hoeven doen. Het scheelt waarschijnlijk ook als je niet de moshpit in gaat en geen alcohol gebruikt, dat spaart waarschijnlijk al flink veel energie. Zeker als je ook niet elk optreden staand gaat kijken
Daar ga je dus al.. 😅
Moshen doe ik allang niet meer (te oud en zwaar voor), maar zittend een optreden kijken doe ik dus nooit, dat weiger ik gewoon.
Op de grond zitten vind ik ook maar heel oncomfortabel en het werkt voor mij dus totaal niet ontspannend.
Als ik ergens ga zitten, dan is dat op een fatsoenlijke stoel/kruk/bank, ook al zie ik dan helemaal geen optreden.

En alcohol hoort voor mij nu eenmaal bij de totaalbeleving van een festival, het kan goede optredens geweldig maken (ook al kan het ook wel eens mis gaan natuurlijk... 😣 ).

Maar ja, onze festivalbeleving, leeftijd, gewicht, etc. liggen volgens mij mijlenver uitelkaar, waardoor enige vergelijking logischerwijs compleet scheef gaat.. 😅;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.620
Dit dus, dat zou het voor mij alleen maar erger maken.

Daar ga je dus al.. 😅
Moshen doe ik allang niet meer (te oud en zwaar voor), maar zittend een optreden kijken doe ik dus nooit, dat weiger ik gewoon.
Op de grond zitten vind ik ook maar heel oncomfortabel en het werkt voor mij dus totaal niet ontspannend.
Als ik ergens ga zitten, dan is dat op een fatsoenlijke stoel/kruk/bank, ook al zie ik dan helemaal geen optreden.

En alcohol hoort voor mij nu eenmaal bij de totaalbeleving van een festival, het kan goede optredens geweldig maken (ook al kan het ook wel eens mis gaan natuurlijk... 😣 ).

Maar ja, onze festivalbeleving, leeftijd, gewicht, etc. liggen volgens mij mijlenver uitelkaar, waardoor enige vergelijking logischerwijs compleet scheef gaat.. 😅;)

29 en geen drup alcohol op zo'n dag, een jonge god zou ik willen zeggen, maar dan had ik natuurlijk wel gewoon elk optreden staand kunnen doen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
I'm mostly afraid of Friday's clashes. The day itself isn't the best but I really want to see Judas Priest, Five Finger Death Punch, Pendulum, Electric Callboy and Avantasia. I don't think it will be possible. Lucky for me that FFDP is in HElsinki with Metallica two weeks before Graspop. Hopefully it clashes with Pendulum in Graspop.
Enige probleem zal naar alle waarschijnlijkheid Pendulum zijn, de rest zal sowieso op Main Stage staan.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.194
1.250
Dit dus, dat zou het voor mij alleen maar erger maken.

Daar ga je dus al.. 😅
Moshen doe ik allang niet meer (te oud en zwaar voor), maar zittend een optreden kijken doe ik dus nooit, dat weiger ik gewoon.
Op de grond zitten vind ik ook maar heel oncomfortabel en het werkt voor mij dus totaal niet ontspannend.
Als ik ergens ga zitten, dan is dat op een fatsoenlijke stoel/kruk/bank, ook al zie ik dan helemaal geen optreden.

En alcohol hoort voor mij nu eenmaal bij de totaalbeleving van een festival, het kan goede optredens geweldig maken (ook al kan het ook wel eens mis gaan natuurlijk... 😣 ).

Maar ja, onze festivalbeleving, leeftijd, gewicht, etc. liggen volgens mij mijlenver uitelkaar, waardoor enige vergelijking logischerwijs compleet scheef gaat.. 😅;)
Ik ben ook redelijk heavy maar waarom zou u dat tegenhouden om in de pit te gaan? Ik heb nu ook wel oog dat ik niet keihard beuk op een meisje van 50 kg, maar dat het per accident gebeurd is nooit uitgesloten. Ik zou het eerder niet doen als ik zelf een pannelat was. Wat ik wel niet doe is crowdsurfen, echt schrik dat mensen mijn gewicht niet kunnen houden (en dan zijn er crowdsurfers met rolstoel. Daar geraak ik qua gewicht ook weer niet over denk ik). Maar ook wel omdat ik vaak zelf foto frontline sta en weet dat het veel mensen daar irriteert. En dan vragen bands als Parkway Drive en In Flames om crowdsurfrecords ... Achja
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Ik ben ook redelijk heavy maar waarom zou u dat tegenhouden om in de pit te gaan? Ik heb nu ook wel oog dat ik niet keihard beuk op een meisje van 50 kg, maar dat het per accident gebeurd is nooit uitgesloten. Ik zou het eerder niet doen als ik zelf een pannelat was.
Heeft niks met anderen te maken, maar met mijn eigen knieën, enkels, voeten, rug...
Het is al moeilijk zat om alle dagen fysiek goed door te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Heeft niks met anderen te maken, maar met mijn eigen knieën, enkels, voeten, rug...
Het is al moeilijk zat om alle dagen fysiek goed door te komen.
Leeftijd is een bitch🤣. Weet er alles van. Verstand op nul en door proberen te gaan. En lekker bedje op Inferno helpt ook zeker mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

JK79

Dagopener
11 sep 2021
506
1.243
Ok, maar uiteindelijk komt ook dat aan op een momentopname.
Je kunt 's ochtends wel zeggen dat je in staat bent om naar huis te rijden, en geen drup alcohol drinken en voldoende rust nemen enzo, maar als je dan op het moment van vertrek met een fikse inzinking zit, dan heb je alsnog een probleem. En dan ligt je tentje dus al afgebroken en wel achterin je auto..
Maar goed, degenen die dit doen zullen ongetwijfeld een stuk fitter zijn dan ik (zowel op dat moment als in het algemeen).. ;)
Ik rijd in principe altijd terug. Ik ben juist helemaal naar de klote als ik in een tent moet slapen en zelfs ook wanneer ik in een hotel slaap en al zeker als ik dat 4-5 nachten achter elkaar moet doen. Ik ben veel fitter als ik niet in de buurt slaap al drink ik ook amper alcohol (hooguit als de vrouw mee is en die rijdt).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Ik rijd in principe altijd terug. Ik ben juist helemaal naar de klote als ik in een tent moet slapen en zelfs ook wanneer ik in een hotel slaap en al zeker als ik dat 4-5 nachten achter elkaar moet doen. Ik ben veel fitter als ik niet in de buurt slaap al drink ik ook amper alcohol (hooguit als de vrouw mee is en die rijdt).
Zelfs al zou ik iedere dag naar huis kunnen rijden qua afstand en gesteldheid, dan zou ik het nog niet doen, eerlijk gezegd.
Voor mij zou dat toch afdoen aan de hele festivalbeleving.
Voor mij is dat echt een soort van vakantie, waarbij ik gewoon even 'weg' wil zijn en in alle vrijheid wil kunnen genieten.
Naar huis rijden en thuis slapen zou dat dus volledig teniet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.620
Zelfs al zou ik iedere dag naar huis kunnen rijden qua afstand en gesteldheid, dan zou ik het nog niet doen, eerlijk gezegd.
Voor mij zou dat toch afdoen aan de hele festivalbeleving.
Voor mij is dat echt een soort van vakantie, waarbij ik gewoon even 'weg' wil zijn en in alle vrijheid wil kunnen genieten.
Naar huis rijden en thuis slapen zou dat dus volledig teniet doen.

Dit jaar scheelt het voor ons dat we sowieso gewoon de week voor en na Graspop vakantie hebben :)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Zelfs al zou ik iedere dag naar huis kunnen rijden qua afstand en gesteldheid, dan zou ik het nog niet doen, eerlijk gezegd.
Voor mij zou dat toch afdoen aan de hele festivalbeleving.
Voor mij is dat echt een soort van vakantie, waarbij ik gewoon even 'weg' wil zijn en in alle vrijheid wil kunnen genieten.
Naar huis rijden en thuis slapen zou dat dus volledig teniet doen.
Ja, hier precies hetzelfde. En slapen op Inferno lukt nu nog steeds goed. Als dat ook lastiger gaat worden dan inderdaad ook zoiets als Devils Lake. Maar op het moment vindt ik het nog veel te leuk om zo dicht bij het terrein te slapen. En ook de beleving gaat nog boven extra comfort. Dit jaar wel de dinsdag ook nog vrij. Alleen de maandag was toch te weinig. Niet heel productief na zo'n weekje🤣
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Must sees:
- Tool
- Mr. Bungle
- Fear Factory
- Limp Bizkit
- Fleddy
- Machine Head.
Dan nog een lijstje graag zien, maar daarvan hoop ik in ieder geval niet op clashes met bovenstaand.
 
  • Leuk
Waarderingen: King810 en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken