Graspop Metal Meeting 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Mijn eerste post. Ik lees hier al jaren mee maar je dwingt me bijna om te reageren. Je lijkt wel een kleuter met een driftbui. Ga dan aub naar hellfest voortaan.
Zij zijn in elk geval wel lekker snel altijd met de line-up en timetable šŸ˜Ž
Zonder gekheid: je moet me niet altijd zo serieus nemen. Beetje stoken op zn tijd is goed voor de bloedsomloop.

Wordt gewoon weer een ontzettend leuk festival! Er staat met of zonder timetable maar 1 ding in beton gegoten: ik sta ergens vooraan tijdens Tool. Voor de rest natuurlijk ook wel must sees maar niet zoals Tool.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Er staat met of zonder timetable maar 1 ding in beton gegoten: ik sta ergens vooraan tijdens Tool. Voor de rest natuurlijk ook wel must sees maar niet zoals Tool.
Wel een goeie manier om het kaf van het koren te scheiden: welke acts weet je nu al dat je vooraan gaat staan, wat er ook tegelijk speelt? Ik deel als Tool fan natuurlijk die keuze, maar er zijn er nog wel een handjevol meer waarvan ik het ongeveer net zo zeker weet hoor. Night Verses en Ne Obliviscaris alleen al, ook op donderdag. En op vrijdag High on Fire en Borknagar. Zaterdag komt er wat bekaaid af, wel dingen die ik wil zien maar niks wat er met kop en schouders bovenuit steekt. Zondag doet Ihsahn dat dan wel weer. Dus persoonlijke score absolute must sees per dag:

Donderdag: 3
Vrijdag: 2
Zaterdag: 0
Zondag: 1

Onder de streep kijk ik echter wel meer uit naar de zondag dan de vrijdag, maar dat is vooral omdat ik hoop Machine Head en Emperor beide te kunnen zien. Als die clashen, weet ik nog niet 100% zeker welke ik kies, dus geen van beide valt in de "Tool-categorie" must see, maar beide staan ook wel hoog op mijn lijst.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: King810 en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Wel een goeie manier om het kaf van het koren te scheiden: welke acts weet je nu al dat je vooraan gaat staan, wat er ook tegelijk speelt? Ik deel als Tool fan natuurlijk die keuze, maar er zijn er nog wel een handjevol meer waarvan ik het ongeveer net zo zeker weet hoor. Night Verses en Ne Obliviscaris alleen al, ook op donderdag. En op vrijdag High on Fire en Borknagar. Zaterdag komt er wat bekaaid af, wel dingen die ik wil zien maar niks wat er met kop en schouders bovenuit steekt. Zondag doet Ihsahn dat dan wel weer. Dus persoonlijke score absolute must sees per dag:

Donderdag: 3
Vrijdag: 2
Zaterdag: 0
Zondag: 1

Onder de streep kijk ik echter wel meer uit naar de zondag dan de vrijdag, maar dat is vooral omdat ik hoop Machine Head en Emperor beide te kunnen zien. Als die clashen, weet ik nog niet 100% zeker welke ik kies, dus geen van beide valt in de "Tool-categorie" must see, maar beide staan ook wel hoog op mijn lijst.
Ik vind het wel echt heel moeilijk om bands eruit te pikken die ik hoe dan ook wil zien wat er ook maar tegelijk speelt met ze. Er zijn zoveel dingen die ik wil zien en als er dingen clashen worden het hoe dan ook moeilijke keuzes.

De enige bands die ik kan bedenken waar ik hoe dan ook heen ga zijn Tool en BMTH die met kop en schouders overal bovenuit steken voor mij. Wel bijzondere combinatie van bands overigens. Dat ik maar op 2 bands kom met een stuk of 20-30 must sees vind ik ook wel apart.

Bury tomorrow bijvoorbeeld is Ć©Ć©n van mijn favoriete live bands, maar toch al wel een aantal keer gezien. Als die clashen met iets interessants dat ik nooit gezien hebt wordt het alsnog een moeilijke keuze

Fit for a king is mijn grootste must see van de vrijdag, maar op het moment dat die bijvoorbeeld tegelijk spelen met Pendulum weet ik ook niet wat ik zou doen, gezien ik daar ook erg naar uit kijk en die een stuk zeldzamer zijn op de festivals waar ik naar toe ga
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Ik vind het wel echt heel moeilijk om bands eruit te pikken die ik hoe dan ook wil zien wat er ook maar tegelijk speelt met ze. Er zijn zoveel dingen die ik wil zien en als er dingen clashen worden het hoe dan ook moeilijke keuzes.

De enige bands die ik kan bedenken waar ik hoe dan ook heen ga zijn Tool en BMTH die met kop en schouders overal bovenuit steken voor mij. Wel bijzondere combinatie van bands overig. Dat ik maar op 2 bands kom met een stuk of 20-30 must sees vind ik ook wel apart.

Bury tomorrow bijvoorbeeld is Ć©Ć©n van mijn favoriete live bands, maar toch al wel een aantal keer gezien. Als die clashen met iets interessants dat ik nooit gezien hebt wordt het alsnog een moeilijke keuze

Fit for a king is mijn grootste must see van de vrijdag, maar op het moment dat die bijvoorbeeld tegelijk spelen met Pendulum weet ik ook niet wat ik zou doen, gezien ik daar ook erg naar uit kijk en die een stuk zeldzamer zijn op de festivals waar ik naar toe ga
Ja, het scheelt dat er in totaal minder is wat ik Ć©cht wil zien, dat maakt het makkelijker van een paar namen te zeggen: daar moet ik Ć©cht bij zijn. Overigens ook nog een heel rijtje namen wat voor moeilijke keuzes gaat zorgen als het clasht inderdaad hoor. Maar de namen die ik hierboven noem zal ik altijd zonder twijfel verkiezen boven alle andere namen. Nu maar hopen dat daartussen niks clasht šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Ik denk dat het allemaal reuze mee gaat vallen met de bekers. Mijn ervaring is dat trouwens dat je idd aparte inleverpunten hebt voor bekers, maar dat is alleen voor als je je beker kwijt wilt en geen nieuw drinken. Eigenlijk extra service dat je niet in de, soms drukke rij, bij de bar hoeft. Wanneer je nieuw drinken haalt geef je dus gewoon je beker(s) en neem je nieuw drinken mee. Meer bekers in te leveren dan je nieuw meeneemt? Dan wordt dat gewoon verrekend op je bandje.

En je kan daar best op verdienen ja. Bij rock am ring 2 jaar geleden was statiegeld 2 euro. Na een optreden liep ik vaak met 10-15 bekers terug, dat was zonweer 20-30 eu wat weer paar biertjes was. Ik hoefde er oprecht niet eens moeite voor te doen, gewoon tijdens het weglopen naar ander podium.

Nouja, lang verhaal kort, het is echt een prima systeem.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
549
648
Hoe kom je erbij dat op ieder festivalterrein de faciliteiten zijn om bekers ter plaatse te wassen? Er zijn natuurlijk wel andere dingen om rekening mee te houden zoals waterdruk, personeel en voornamelijk de ruimte die er voor nodig is om zoiets op te zetten. Ik denk dat ze bij Graspop/Livenation wel de benodigde research hebben gedaan en iets verder zijn gegaan dan "als het in een voetbalstadium kan dan moet het op een random grasveld in de middle of nowhere ook wel gemakkelijk kunnen"
Duitse festivals lukt het toch wel om het ter plaatste te doen?
Water is er sowieso voorhanden.
Maarja we zullen zien hoe het uitdraait ik ga er nog niet wakker van liggen.
Ik ben wel benieuwd als graspop nog halve liters gaat hebben of niet met deze bekers.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik denk dat het allemaal reuze mee gaat vallen met de bekers. Mijn ervaring is dat trouwens dat je idd aparte inleverpunten hebt voor bekers, maar dat is alleen voor als je je beker kwijt wilt en geen nieuw drinken. Eigenlijk extra service dat je niet in de, soms drukke rij, bij de bar hoeft. Wanneer je nieuw drinken haalt geef je dus gewoon je beker(s) en neem je nieuw drinken mee. Meer bekers in te leveren dan je nieuw meeneemt? Dan wordt dat gewoon verrekend op je bandje.
De situatie op werchter 2024 is dus wel anders hierin, want hier kan je dus geen bekers inleveren aan de bar en kan dit alleen bij specifieke punten.

ik denk ook niet dat het echt een probleem zal vormen, graspop kennende zullen ze het wel fatsoenlijk organiseren, zo lang er genoeg inleverpunten zijn en je niet een uur in de rij moet staan zie ik het probleem niet zo in van een keer extra aanschuiven. het is in ieder geval een stuk beter dan het systeem van bijvoorbeeld een ziggodome en veel andere zalen waarin je je beker niet in kunt leveren tenzij je een nieuw drankje haalt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Nog een andere vraag, op welke dag zijn jullie het meest bang voor clashes?

Ik denk dat bij mij de donderdag het toch wint, met te veel namen in de undercard die ik heel graag wil zien. een hoop bands waarvan ik verwacht dat ze in de middag spelen en dat daar nog best wel eens wat overlap tussen kan gaan zitten.
Bury Tomorrow, Alien Weaponry, Erra, Amananthe, Bleef from within, Ne Oblivicaris

De zaterdag komt hier ook aardig in de buurt, waar ik juist veel grote bands wil zien die vermoedelijk allemaal tegelijk in de avond zullen spelen.

Eigenlijk is de zondag de enige dag waar ik helemaal niet bang ben voor clashes:ROFLMAO:
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.613
4.589
Nog een andere vraag, op welke dag zijn jullie het meest bang voor clashes?

Ik denk dat bij mij de donderdag het toch wint, met te veel namen in de undercard die ik heel graag wil zien. een hoop bands waarvan ik verwacht dat ze in de middag spelen en dat daar nog best wel eens wat overlap tussen kan gaan zitten.
Bury Tomorrow, Alien Weaponry, Erra, Amananthe, Bleef from within, Ne Oblivicaris

De zaterdag komt hier ook aardig in de buurt, waar ik juist veel grote bands wil zien die vermoedelijk allemaal tegelijk in de avond zullen spelen.

Eigenlijk is de zondag de enige dag waar ik helemaal niet bang ben voor clashes:ROFLMAO:
En dan zal je zien dat net die twee must sees op zondag clashen ;)
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
Ik denk dat het allemaal reuze mee gaat vallen met de bekers. Mijn ervaring is dat trouwens dat je idd aparte inleverpunten hebt voor bekers, maar dat is alleen voor als je je beker kwijt wilt en geen nieuw drinken. Eigenlijk extra service dat je niet in de, soms drukke rij, bij de bar hoeft. Wanneer je nieuw drinken haalt geef je dus gewoon je beker(s) en neem je nieuw drinken mee. Meer bekers in te leveren dan je nieuw meeneemt? Dan wordt dat gewoon verrekend op je bandje.

En je kan daar best op verdienen ja. Bij rock am ring 2 jaar geleden was statiegeld 2 euro. Na een optreden liep ik vaak met 10-15 bekers terug, dat was zonweer 20-30 eu wat weer paar biertjes was. Ik hoefde er oprecht niet eens moeite voor te doen, gewoon tijdens het weglopen naar ander podium.

Nouja, lang verhaal kort, het is echt een prima systeem.
Voor jou uiteraard wel omdat je er profijt uit haalt. Voor vele anderen is het gewoon een extra kost op een al zeer duur weekend.
Niet iedereen wilt bekers rapen :poop:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ik ben bang dat de zondag wel het meest gaat clashen voor mij rond de avonduren. Op donderdag ook overdag al.

Maar we hebben naast twee nog te bevestigen afmeldingen ook iemand die twee keer komt opdraven:

1714837607596.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.194
1.250
Ik ben bang dat de zondag wel het meest gaat clashen voor mij rond de avonduren. Op donderdag ook overdag al.

Maar we hebben naast twee nog te bevestigen afmeldingen ook iemand die twee keer komt opdraven:

Bekijk bijlage 8797
Waarschijnlijk iets met dat Bandintown daaraan gekoppeld is ofzoiets en ik geloof dat da systeem wel eens de eerste festivaldag standaard er in zet

En anders een Triviumeke doen eh. Twee verschillende sets over het weekend šŸ˜‰
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Ik heb exact 1 must see op de zondag dus dat scheelt :) (Machine head)
al clashen die wel met mijn oorspronkelijke idee om op zondagavond nog naar huis te rijden ipv maandagochtend
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen dat Ć¼berhaupt zouden willen, na een lange festivaldag (of 3-4) nog naar huis rijden, zeker niet als je ook nog enkele biertjes hebt gehad. Ik vind dat vrij onverantwoord.

Ik ben ooit een heel weekend naar Werchter geweest met mijn vrouw en haar zus, die wilden ook beiden per se naar huis op zondagavond (vooral omdat ze het beu waren om in een tent te slapen), waar ik fel op tegen was. Maar aangezien mijn vrouw reed en ik in de minderheid was, had ik niet veel te willen.
's Nachts op de snelweg begonnen haar ogen dicht te vallen, en gaf ze toe dat het een slecht idee was.
Zoiets zullen we dan ook nooit meer doen, dan liever een duur hotel ofzo.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Stap 1: Je verliest je beker
Stap 2: Je betaald extra
Stap 3: Je loopt een rondje en vindt een beker op de grond van iemand anders die hem ook verloren is.
Stap 4: Je levert die gevonden beker in en draait weer break-even.
Stap 5: Je koopt nog meer bier.
Stap 6: En daarna nog een keer.
Stap 7: Je dwarrelt over het festivalterrein en brabbelt iets als "regen of geen regen, dikke druppen zullen er vallen".
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen dat Ć¼berhaupt zouden willen, na een lange festivaldag (of 3-4) nog naar huis rijden, zeker niet als je ook nog enkele biertjes hebt gehad. Ik vind dat vrij onverantwoord.

Ik ben ooit een heel weekend naar Werchter geweest met mijn vrouw en haar zus, die wilden ook beiden per se naar huis op zondagavond (vooral omdat ze het beu waren om in een tent te slapen), waar ik fel op tegen was. Maar aangezien mijn vrouw reed en ik in de minderheid was, had ik niet veel te willen.
's Nachts op de snelweg begonnen haar ogen dicht te vallen, en gaf ze toe dat het een slecht idee was.
Zoiets zullen we dan ook nooit meer doen, dan liever een duur hotel ofzo.
De keren dat ik dat met vrienden gedaan heb bleef de chauffeur sowieso de hele dag nuchter, en waren dat altijd wel stabiele en ervaren chauffeurs ook, die hun energie goed konden managen. Natuurlijk zitten er risico's aan maar als je het een beetje verstandig aanpakt kun je die wel genoeg minimaliseren om het veilig te maken, denk ik. Niet dat het mijn voorkeur heeft, ik geniet liever nog een nachtje na op de camping en ga maandag in alle rust naar huis. Maar als de omstandigheden je ertoe dwingen is het best te doen, met wat planning en energiemanagement.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen dat Ć¼berhaupt zouden willen, na een lange festivaldag (of 3-4) nog naar huis rijden, zeker niet als je ook nog enkele biertjes hebt gehad. Ik vind dat vrij onverantwoord.
Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar als machine head er niet stond was het een realistische optie geweest om halverwege de dag naar huis te rijden, en dan uiteraard ook geen alcohol te drinken.

Om 2 uur 's nachts met een paar biertjes op naar huis gaan rijden is inderdaad een heel ander verhaal.

Zoals @Dr. Hannibal ook aangeeft verschilt dit natuurlijk sterk per persoon en uiteindelijk is er maar 1 persoon die kan inschatten of je in staat bent om te rijden en dat is die persoon zelf.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar als machine head er niet stond was het een realistische optie geweest om halverwege de dag naar huis te rijden, en dan uiteraard ook geen alcohol te drinken.

Om 2 uur 's nachts met een paar biertjes op naar huis gaan rijden is inderdaad een heel ander verhaal.

Zoals @Dr. Hannibal ook aangeeft verschilt dit natuurlijk sterk per persoon en uiteindelijk is er maar 1 persoon die kan inschatten of je in staat bent om te rijden en dat is die persoon zelf.
Ik heb het wel vaker gedaan om op de laatste dag een eind te gaan reizen. Op zich goed te doen maar je moet inderdaad ruim van tevoren stoppen met bier drinken. En voor die tijd niet te veel nemen. Maar nog beter helemaal geen alcohol inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken