Graspop Metal Meeting 2024

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
19
36
Denk je dat er een kans is dat Glenn Hughes zich bij Deep Purple op het podium voegt? En denk je dat ze vergelijkbare setlists zullen hebben?

Laten we hopen dat het tijdschema niet te veel interessante bands op hetzelfde moment zet. Spannend!

Is het gemakkelijk om van North naar South Stage te gaan? Of is het een gedoe om beide te zien?
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.218
10.636
Denk je dat er een kans is dat Glenn Hughes zich bij Deep Purple op het podium voegt? En denk je dat ze vergelijkbare setlists zullen hebben?

Laten we hopen dat het tijdschema niet te veel interessante bands op hetzelfde moment zet. Spannend!

Is het gemakkelijk om van North naar South Stage te gaan? Of is het een gedoe om beide te zien?
Je kunt perfect op 1 plek blijven staan de hele dag en alle shows zien. Podia liggen letterlijk naast elkaar. En je kunt ook zo heen en weer lopen. Echt perfecte opzet
 
  • Leuk
Waarderingen: RobsZombie en Rockbeer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.147
Je kunt perfect op 1 plek blijven staan de hele dag en alle shows zien. Podia liggen letterlijk naast elkaar. En je kunt ook zo heen en weer lopen. Echt perfecte opzet
Zeker! Op deze manier hoef je je eigenlijk nooit te vervelen. De pauze tussen bands bedraagt normaal gesproken 10 minuten. Zelfs tijdens de headliners kun je nog wel een prima plekje scoren als je tussentijds de wandeling maakt, als je tenminste niet helemaal front-row wilt staan.

Alleen voor een mooie plek bij Tool zou ik persoonlijk iets eerder weggaan bij Alice Cooper, omdat deze dag als een malle verkocht voor de eerste keer in de geschiedenis. Maar of de Tool-fans nou per se 1e rij willen staan vraag ik me ook wel weer af eigenlijk. Zijn niet meer de jongsten 🤣 En Maynard staat nou ook niet bepaald bekend om zijn aanwezigheid :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.598
Denk je dat er een kans is dat Glenn Hughes zich bij Deep Purple op het podium voegt? En denk je dat ze vergelijkbare setlists zullen hebben?

Laten we hopen dat het tijdschema niet te veel interessante bands op hetzelfde moment zet. Spannend!

Is het gemakkelijk om van North naar South Stage te gaan? Of is het een gedoe om beide te zien?

Ze hebben in ieder geval compleet verschillende setlists. Glenn Hughes zal materiaal spelen van de albums waar hij bij de band zat, terwijl Deep Purple het bekende werk zal spelen met Ian Gillan, ze hebben geen overlap op hun albums waar ze beide hebben gezongen.

Bij Glenn Hughes krijg je nummers als Burn en Stormbringer
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.607
4.585

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.567
Nu blijven we zeker met dat vergif van Bevers zitten
dat was niet het 4 uur nieuws uit Dessel waar we op zaten te wachten :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Denk je dat er een kans is dat Glenn Hughes zich bij Deep Purple op het podium voegt?
Nee, spelen niet op dezelfde dag.
En denk je dat ze vergelijkbare setlists zullen hebben?
Nee, waarschijnlijk geen een nummer hetzelfde.

Glenn Hughes heeft net als David Coverdale maar een paar jaar (1973–1976) bij Deep Purple gezeten. Dit waren de zogenaamde 'Mark III' (met gitarist Ritchie Blackmore, voordat hij vertrok en Rainbow vormde) en 'Mark IV' (met gitarist Tommy Bolin, voordat de band uit elkaar ging en Bolin enkele maanden later overleed) line-ups.
In die periode voor de break-up zijn nog 3 albums uitgebracht:
  • Burn (1974, Mark III)
  • Stormbringer (1974, Mark III)
  • Come Taste the Band (1975, Mark IV)
Hoewel deze albums zeker niet de slechtste zijn, en met de jaren steeds meer worden gewaardeerd, staan er geen echt grote hits op.
Deze periode werd aanvankelijk gekenmerkt door succes en een nieuwe sound (meer prog/funk/blues/soul), maar later ook muzikale onenigheid (wat leidde tot het vertrek van Blackmore), en allerlei problemen met drugs (met name Hughes en Bolin, wat laatstgenoemde uiteindelijk het leven kostte).

Toen Deep Purple in 1984 weer terug bijelkaar kwam in de klassieke Mark II line-up met zanger Ian Gillan, kwam live ook weer de focus te liggen op de door Gillan gezongen nummers, en werden de albums uit het Coverdale/Hughes tijdperk vrijwel niet meer live gespeeld (er zijn nog enkele nummers van Burn in de jaren '90 voor het laatst gespeeld).
 
Laatst bewerkt:

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
26
43
Nee, spelen niet op dezelfde dag.

Nee, waarschijnlijk geen een nummer hetzelfde.

Glenn Hughes heeft net als David Coverdale maar een paar jaar (1973–1976) bij Deep Purple gezeten. Dit waren de zogenaamde 'Mark III' (met gitarist Ritchie Blackmore, voordat hij vertrok en Rainbow vormde) en 'Mark IV' (met gitarist Tommy Bolin, voordat de band uit elkaar ging en Bolin enkele maanden later overleed) line-ups.
In die periode voor de break-up zijn nog 3 albums uitgebracht:
  • Burn (1974, Mark III)
  • Stormbringer (1974, Mark III)
  • Come Taste the Band (1975, Mark IV)
Hoewel deze albums zeker niet de slechtste zijn, en met de jaren steeds meer worden gewaardeerd, staan er geen echt grote hits op.
Deze periode werd aanvankelijk gekenmerkt door succes en een nieuwe sound (meer prog/funk/blues/soul), maar later ook muzikale onenigheid (wat leidde tot het vertrek van Blackmore), en allerlei problemen met drugs (met name Hughes en Bolin, wat laatstgenoemde uiteindelijk het leven kostte).

Toen Deep Purple in 1984 weer terug bijelkaar kwam in de klassieke Mark II line-up met zanger Ian Gillan, kwam live ook weer de focus te liggen op de door Gillan gezongen nummers, en werden de albums uit het Coverdale/Hughes tijdperk vrijwel niet meer live gespeeld (er zijn nog enkele nummers van Burn in de jaren '90 voor het laatst gespeeld).
Dit zou ook wel een mooie zijn voor in de Bands introductie!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Dit zou ook wel een mooie zijn voor in de Bands introductie!
Daar was ik al bang voor... 😅

Nou, het is niet zo dat ik per se een groot fan of expert van Deep Purple ben, maar ik vind het wel heel erg interessant om over muziekgeschiedenis te leren.
En Deep Purple is natuurlijk een van de grondleggers van de heavy metal, met een zeer lange, complexe en boeiende geschiedenis.

Een introductie van die band is dan ook niet iets wat je zo eventjes in elkaar flanst, en ik vermoed dat je het zelfs in delen zal moeten opsplitsen.
Wie weet als ik ergens de komende tijd zin en tijd krijg, dat ik wel iets erover zal schrijven. 😉
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik weet dat ik hier regelmatig heb zitten haten op de line-up, maar ik had dus nog geen combi ticket... En nu baal ik dus he.
Was een beetje de ''last call'' en timetable aan het afwachten aangezien ze normaliter pas een dag van tevoren uitverkopen.

Ticketswap prijzen zijn meteen omhoog gegaan natuurlijk en daar doorheen proberen te komen gaat 'm denk ik ook niet worden. Zal wel karma zijn, maar kut is het wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken