Mijn definitieve oordeel zal pas ergens volgende week gevormd worden na tientallen luisterbeurten. Wat ik wel al aanvoel, is dat Lane's toevoeging voor mij echt niet (nog) meer hoeft te worden. Simulacra snap ik voorlopig jouw gevoel. Wordt vervolgd.Nou, The Ocean dan maar. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Ik vind de toevoeging van Lane best vet en ik moet op de een of andere manier wennen aan de stem van Enrico. Een nummer als Simulacra voelt niet heel organisch aan en kabbelt een beetje voort. Ik vind Milk of My Dreams en de 'coördinatennummers' wel erg tof. Ook het begin met Departure Song en Light Pollution valt in de smaak. Het is eigenlijk het middenstuk (en dus de langste nummers) dat ik wat minder vind. Hopen dat het nog groeit, maar ook geen heel grote ramp als dat niet gebeurt.
Bij Zware Metalen heeft Robin ook nog een interview gehouden, waar het nog gaat over een mogelijke gezamenlijke tour met Tangerine Dream (omdat Thorsten ook op de gehele plaat speelt en Milk of My Dreams een directe samenwerking is met TD). Ook volgt er een tweede deel van de tour in januari en februari met een Nederlandse datum. Die datum kon al deze week aangekondigd worden, maar lijkt nu volgende week te worden.
Van deze baal ik echt heel erg, zijn concerten zijn altijd zo leuk.Weet niet of 't helemaal hier thuishoort maar Frank Turner stopt ermee, voor onbepaalde tijd. Volgend jaar november laatste concerten.
Je geeft aan dat je geen fan bent, dat je de muziek niet goed vind en dat het een industry plant is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je dan toch zo graag een concert van ze wilt zien? En er zo nodig zelfs voor naar het buitenland wilt reizenIk heb vandaag President hun debuutalbum beluisterd. En ik kan er niks aan doen, maar ik moest echt denken aan een hardere versie van Sleep Token. Nu ga ik zeker niet beweren de grote Sleep Token kenner te zijn, ik heb er nog nooit een nummer volledig van kunnen uitluisteren omdat ik het zo slecht vind. Maar ik weet dus wel ongeveer hoe Sleep Token klinkt want ik heb van veel nummers veel verschillende stukjes gehoord en sorry maar da's echt een zachtere versie van President in mijn gehoor.
Ik vond die debuutplaat van President trouwens ook maar ... pover. Niks heel speciaal. Wel beter dan Sleep Token maar elke band die ik slechter vind dan Sleep Token is waarschijnlijk geen metal band. In de eerste plaats blijf ik President een industry plant vinden en heb ik ze op Graspop dus bewust vermeden omdat op die plek Bloodywood had moeten staan en op dezelfde moment Anthrax speelde (twee bands die hun plek tenminste WEL verdient hebben door (tien)duizenden kilometers te reizen, zich in kilo's overtollig zweet te werken en het produceren van liters aan bloed en tranen). Maar in de AB (of een andere Europese zaal) ben ik wel van plan ze een eerlijke kans te geven. Daar nemen ze op zijn minst niet de plek van een wel hard werkende band in (al blijf ik een logischer parcours nog altijd vinden bv als volgt: support act in jeugdhuis - support act in club - headlineshow in jeugdhuis - support act in arena - headline clubshow. Met vanalles en nog wat er tussen natuurlijk). De vinyl doet het niet bij mij dus hun eerste Europe headline clubshow sinds ik ze ken wordt hun ENIGE kans om zich aan mij te bewijzen. Vind ik het niks, dan geef ik ze bij een volgend album graag terug een kans. Maar als ze mij als fan willen winnen dat ik voor hen zelfs naar buitenland zou reizen (nu zou het ook kunnen dat ik ze buiten België ga zien omdat het beter uitkomt in mijn planning maar ik heb het over speciaal voor hen naar ergens reizen voor de duidelijkheid) in de toekomst gaan ze echt wel een dijk van een show moeten neerzetten!
Anyway, wat ik me eigenlijk afvroeg is of er nog mensen zijn die President ervaren als een hardere versie van Sleep Token?
Ik wil weten hoe ze het live doen. Live is vaak anders dan op plaatJe geeft aan dat je geen fan bent, dat je de muziek niet goed vind en dat het een industry plant is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je dan toch zo graag een concert van ze wilt zien? En er zo nodig zelfs voor naar het buitenland wilt reizen
dat is wel fair, Dusseldorf ben ik persoonlijk ook sneller dan antwerpen of brussel door de week, dus het is maar wat je als "buitenland" zietIk wil weten hoe ze het live doen. Live is vaak anders dan op plaat
Nee op zich ga ik in Brussel maar als ik door het werk bv toevallig in Hamburg ben wanneer zij daar ook spelen ... ik weet ook niet van buiten wanneer Brussel is maar ik vind altijd bv Keulen op een zaterdag makkelijker dan Brussel op een dinsdag
Ik heb nog geen mening over de band als geheel gevormd. Het is een beetje een gimmick. Maar ik vind sommige singles wel echt vet. Hierom op Lowlands een kans gegeven. Het klinkt live wel echt serieus goed, vocals van (Charlie Simpson?) zijn wel echt insane. Industry plant, ja natuurlijk, maar als het goed is wel met iemand die zijn strepen binnen de muziekwereld min of meer verdiend heeft. Dus je kan je afvragen of het zonder die maskers wel van kleine zaal naar grotere zaal was gegaan.Ik wil weten hoe ze het live doen. Live is vaak anders dan op plaat
Nee op zich ga ik in Brussel maar als ik door het werk bv toevallig in Hamburg ben wanneer zij daar ook spelen ... ik weet ook niet van buiten wanneer Brussel is maar ik vind altijd bv Keulen op een zaterdag makkelijker dan Brussel op een dinsdag
Antwerpen kan ik van bij mij thuis integraal met de fiets doen. Maar vorige keer Priest ... 22 h 30 gedaan en eer ik thuis was dik 2 h later voor een afstandje van 40 km. Volgende dag moest ik niet werken dus niet erg maar had dat op een weekdag geweest ... . Maar tegenwoordig met die treinen. Eerste trein 23 h 13, staat een kwartier stil in Mechelen dan nog eens. En een directe trein is het eerst voor naar Brussel centrum en dus overstappen, maar dan kom ik in een station terecht (voor de Antwerpenaren: Mortsel Oude God ipv Mortsel Liersesteenweg) vanwaar het een kwartier langer naar huis is lopen (en aangezien ik mijn fiets aan die stations liefst niet laat staan ...)dat is wel fair, Dusseldorf ben ik persoonlijk ook sneller dan antwerpen of brussel door de week, dus het is maar wat je als "buitenland" ziet
Ik wil weten hoe ze het live doen. Live is vaak anders dan op plaat
Ik heb vandaag President hun debuutalbum beluisterd. En ik kan er niks aan doen, maar ik moest echt denken aan een hardere versie van Sleep Token. Nu ga ik zeker niet beweren de grote Sleep Token kenner te zijn, ik heb er nog nooit een nummer volledig van kunnen uitluisteren omdat ik het zo slecht vind. Maar ik weet dus wel ongeveer hoe Sleep Token klinkt want ik heb van veel nummers veel verschillende stukjes gehoord en sorry maar da's echt een zachtere versie van President in mijn gehoor.
Ik vond die debuutplaat van President trouwens ook maar ... pover. Niks heel speciaal. Wel beter dan Sleep Token maar elke band die ik slechter vind dan Sleep Token is waarschijnlijk geen metal band. In de eerste plaats blijf ik President een industry plant vinden en heb ik ze op Graspop dus bewust vermeden omdat op die plek Bloodywood had moeten staan en op dezelfde moment Anthrax speelde (twee bands die hun plek tenminste WEL verdient hebben door (tien)duizenden kilometers te reizen, zich in kilo's overtollig zweet te werken en het produceren van liters aan bloed en tranen). Maar in de AB (of een andere Europese zaal) ben ik wel van plan ze een eerlijke kans te geven. Daar nemen ze op zijn minst niet de plek van een wel hard werkende band in (al blijf ik een logischer parcours nog altijd vinden bv als volgt: support act in jeugdhuis - support act in club - headlineshow in jeugdhuis - support act in arena - headline clubshow. Met vanalles en nog wat er tussen natuurlijk). De vinyl doet het niet bij mij dus hun eerste Europe headline clubshow sinds ik ze ken wordt hun ENIGE kans om zich aan mij te bewijzen. Vind ik het niks, dan geef ik ze bij een volgend album graag terug een kans. Maar als ze mij als fan willen winnen dat ik voor hen zelfs naar buitenland zou reizen (nu zou het ook kunnen dat ik ze buiten België ga zien omdat het beter uitkomt in mijn planning maar ik heb het over speciaal voor hen naar ergens reizen voor de duidelijkheid) in de toekomst gaan ze echt wel een dijk van een show moeten neerzetten!
Anyway, wat ik me eigenlijk afvroeg is of er nog mensen zijn die President ervaren als een hardere versie van Sleep Token?
Ze kunnen bij dat optreden net een slechte dag hebben, moet je ze dan eerst niet een keer of 3-4 gezien hebben voor je zeker bent dat je ze niet goed vindt? Zou een paar weken meereizen met een tour vooraleer je definitief en met zekerheid kan afhaken. Met wat geluk hebben ze voorprogramma's die je ook slecht vindt!
Ik wist wel niet over de vergelijking vooraf. Dus het was echt pas tijdens het luisteren dat het van mezelf kwam. Af rekenen daarop doe ik niet. Ik vind gewoon President nog steeds teveel trage stukken hebben en de cleans vind ik ook niet fantastisch. De screams vind ik wel goed gedaanPersoonlijk vind ik de vergelijking met sleep token een beetje lame worden ondertussen, dat was een beetje de standaard reactie toen de band bekendheid kreeg vorig jaar maar goed.
Er zitten zeker overeenkomsten in de muziek maar naar mijn mening hebben vele bands sinds de sleep token hype dit sausje over hun eigen muziek gegoten. Vandaar dat ik het een beetje makkelijk vind om ze daar op af te rekenen. Maar ik ben daarnaast zowel van President als Sleep Token een groot liefhebber dus mijn mening is natuurlijk ook bevooroordeeld. En Sleep Token heeft naast hun rustige passages ook knalharde stukken, luister eens naar Vore of het einde van Infinite Baths. Maar ze combineren een hoop stijlen, dat is wat ik het leuke en originele er aan vind.
Over de debuutplaat bijna niks dan lof. Alleen het nummer Hate Figure met vocals van Ando San vind ik tegenvallen, ik trek die stem niet zo goed.
Live gezien heb ik ze begin dit jaar in Bitterzoet gezien en dat vond ik voor hoe kort het ook duurde erg sterk. Met toen nog maar 6 nummers uit duurde het optreden een half uurtje (6 eigen nummers + cover van de Deftones). De vocals springen er zeker uit en uiteraard worden de nummers live net wat harder gebracht dan op plaat. Ik heb dus ook zonder twijfel een kaartje gekocht voor hun show in de 013 die hopelijk iets langer duurt ;-)
Wat betreft industrie-plant, ja ze werden met een hoop mysterie aangekondigd voor Download en dat maakt het publiek nieuwsgierig.
Als het kwalitatief gezien tegenvallend was geweest was de hype niet zo lang blijven hangen denk ik. En wat al eerder gezegd werd door anderen, de man achter het masker heeft wel al een hoop ervaring binnen de industrie. En voor mij is het uiteindelijk, is het goed dan is het goed. En ik heb ze wel daadwerkelijk heel klein kunnen zien in Bitterzoet (wat wel in een minuut was uitverkocht, had makkelijk in de melkweg gepast).