Rock Werchter 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.923
1.871
Liever 1 heel optreden dan 2 half imo. Na Jungle de Foos van veraf meepakken terwijl die al een tijd staan te spelen lijkt me niet ideaal.
Maar dan is Jungle en heel optreden en FF een halve. Da's beter dan twee halve! (en ook meer dan 1 hele) ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Liever 1 heel optreden dan 2 half imo. Na Jungle de Foos van veraf meepakken terwijl die al een tijd staan te spelen lijkt me niet ideaal.
2 half niet toch? Jungle volledig zien en dan als bonus erbovenop nog een halve show van de Foos. Liever een hele plus een halve dan maar 1 hele show. ;-)

Als ik erbij was geweest, was dat ook mijn plan geweest. Maar goed, ik vind de muziek van de FF niet super boeiend, al was hun laatste worp wel goed. (Zo'n Best Of You vind ik zelfs een nogal irritant nummer.)
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ik denk dat de clou is: hoe graag je een van beiden of allebei wil zien is voor iedereen anders, dus iedereen zal ook een ander advies geven.

Als je vlak van tevoren nog twijfelt lijkt me van beiden iets meepakken het meest logisch. Maar er wordt hier advies gevraagd op basis van smaak. Dan zou MIJN advies zijn om de Foo's volledig mee te pakken op een mooie spot vrij ver vooraan...
Klopt hoor.

Maar mijn advies is dus in deze; als je beide kan gaan zien, waaronder dus wel een hele (2 halve is idd waardeloos zoals @Timmetje zegt), dan zou ik ze beide gaan zien ;)
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?

Allebei al meermaals gezien en Jungle geeft by far de betere show weg. Foo Fighters was helaas elke keer teleurstellend en gezien hun lange set hier verwacht ik er hetzelfde van. Te lang uitgerokken nummers, oeverloos gelul...
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Everyknight

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Allebei al meermaals gezien en Jungle geeft by far de betere show weg. Foo Fighters was helaas elke keer teleurstellend en gezien hun lange set hier verwacht ik er hetzelfde van. Te lang uitgerokken nummers, oeverloos gelul...
Uitstekende feedback. Het dwingt me wel om een tegengeluid te geven: alle keren dat ik de Foo's live zag (3x) betrof het een festivalshow van 2 a 2,5 uur, en telkens was de gehele ervaring van voren tot achteren fantastisch. Eigen nummers die uitgetrokken werden waren een meerwaarde. De covers die ze spelen (ca. 3 per set bij die festivalshows waar ik bij was) vond ik wel minder. Het gelul tussendoor vond ik altijd wel meevallen, maar de dialogen tussen Dave en Taylor zijn passé, dus ik zou niet per sé nog steeds verwachten dat die veel te lang duren...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Hopen dat onze headliner Dua het bij de nieuwe singles (en vooruit Falling Forever en Maria) houdt van dat nieuwe album, mijn god wat zijn de andere nummers kleurloos en saai.
Wel eens. Pover album inderdaad. Net die twee die je noemt zijn ook nog goede non-singles.

Maar goed, voeg Dance The Night, Houdini, Training Season en in mindere mate Illusion toe aan haar vorige bak hits en je hebt een dijk van een setlist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Mijn route voor Rock Werchter zal zoiets worden:

Donderdag: STONE - The Gaslight Anthem/Eefje de Visser - Kingfishr - The Hives - Johnny Mar - (stukje Parkway Drive/Black Pumas meepakken als Slowdive niet al vol is) - Slowdive - ? - Greta van Fleet - The Clockworks - Lenny Kravitz

Vrijdag: Frank Carter & The Rattlesnakes - SPRINTS - The Beaches - Declan Mckenna - ? (Wachten op Bad Omens) - Bad Omens - Yungblud/Archive - dEUS - Snow Patrol - Maneskin

Zaterdag: ? - The Last Dinner Party - Deadletter - The Kooks/Jessie Ware - Nothing But Thieves - Avril Lavigne - The Blaze/Palaye Royale - Khurangbin - Prins s en de geit - Dua Lipa

Zondag:
? - Brutus - ? - Froukje - IDLES - Sampha - Loyle Carner- (The Snuts missen:() - Michael Kiwanuka - Zara Larsson - Jungle - Foo Fighters

Heel veel mooie artiesten, heel veel lopen, maar daardoor heel veel mooie optredens. Nog maar 62 dagen totdat mijn eerste volledige weekend Rock Werchter gaat beginnen. Ik heb er zin in!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Liever 1 heel optreden dan 2 half imo. Na Jungle de Foos van veraf meepakken terwijl die al een tijd staan te spelen lijkt me niet ideaal.
Wel ja, dit dus. Als je de FF echt wil zien, dan neem je ze volledig mee.
Er bestaat ook zoiets als setopbouw waardoor het concert veel meer voldoening geeft als je alles gezien hebt.

Vond het een raar gegeven sowieso dat concert-shoppen... een halfuur van dit, een halfuur van dat, ...

Natuurlijk, als het je niet bevalt, dan kan je weggaan, dat is logisch.
Maar een band dat je echt goed vindt maar half kunnen zien is zo jammer.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Allebei al meermaals gezien en Jungle geeft by far de betere show weg. Foo Fighters was helaas elke keer teleurstellend en gezien hun lange set hier verwacht ik er hetzelfde van. Te lang uitgerokken nummers, oeverloos gelul...
En zo zie je maar dat smaken verschillen: elke keer ik ze zag waren ze fantastisch.
Net omwille van de tijd die ze hebben om een degelijke set te spelen en hun goesting te kunnen doen, zonder dat ze hun set moeten aframmelen.

Idem Pearl Jam:
een set van 3u Pearl Jam is gewoonweg stukken beter dan een reguliere set van 2u Pearl Jam.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
En zo zie je maar dat smaken verschillen: elke keer ik ze zag waren ze fantastisch.
Net omwille van de tijd die ze hebben om een degelijke set te spelen en hun goesting te kunnen doen, zonder dat ze hun set moeten aframmelen.

Idem Pearl Jam:
een set van 3u Pearl Jam is gewoonweg stukken beter dan een reguliere set van 2u Pearl Jam.
Probleem bij Foo Fighters (waarin velen zich storen, ook ik) is dat den Dave na elk liedje zegt dat het hun langste set ooit gaat worden en dat ze willen blijven spelen etc...
Op den duur val je in herhaling. Maakt een setlist van 1,5u, ramt de ene topsong na de andere erdoor en dan zou ik zelfs een ticket durven kopen. Maar 3 uren foo fighters was voor mij 'goed voor ene keer'.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
En zo zie je maar dat smaken verschillen: elke keer ik ze zag waren ze fantastisch.
Net omwille van de tijd die ze hebben om een degelijke set te spelen en hun goesting te kunnen doen, zonder dat ze hun set moeten aframmelen.

Idem Pearl Jam:
een set van 3u Pearl Jam is gewoonweg stukken beter dan een reguliere set van 2u Pearl Jam.
ik heb ze 2x gezien

eerste keer geniaal. en daarna in het sportpaleis en dat was exact dezelfde uitgesponnen songs, teksten, covers en boeide het me echt geen holio meer.
vond er niet veel spontaan aan.

ik zal ze mogelijk een kans geven maar ben er nog niet over uit.
jammer genoeg
2u en gewoon knallen met hit na hit zou de max zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat er nog geen artiesten gecancelled hebben. Ik meen dat er elk jaar toch wel een aantal namen zijn die uiteindelijk toch niet komen en tot dusver lijkt het daar nog niet op! Even teruggekeken waren er vorig jaar 5/100 namen die vervangen zijn door andere namen. Laten we hopen dat het in de komende 2 maanden niet veranderd
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
154
183
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat er nog geen artiesten gecancelled hebben. Ik meen dat er elk jaar toch wel een aantal namen zijn die uiteindelijk toch niet komen en tot dusver lijkt het daar nog niet op! Even teruggekeken waren er vorig jaar 5/100 namen die vervangen zijn door andere namen. Laten we hopen dat het in de komende 2 maanden niet veranderd
Op zich zou Maneskin best mogen cancelen.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness en edeng

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Ik ga me daar niet meer aan wagen, want straks jinx ik het weer. In 2015 werd Sam Smith gecancelled voor Pinkpop en vervangen door Placebo. Ik heb daar toen volgens mij letterlijk nog maar eens op geproost op de 1e festivaldag. Een uur later brak d'n Dave zijn been in Zweden, en werd mijn festival 2 dagen later afgesloten door Pharell. Daar leer je wel van om iets voorzichtiger te worden kan ik je zeggen....
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Thieske

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Allebei al meermaals gezien en Jungle geeft by far de betere show weg. Foo Fighters was helaas elke keer teleurstellend en gezien hun lange set hier verwacht ik er hetzelfde van. Te lang uitgerokken nummers, oeverloos gelul...
Vind ik dan weer niet. Nooit ontgoocheld eigenlijk. En op Rock am Ring strakkere set dan ooit. Hebben altijd de wei mee. Ik kijk er naar uit, wordt een mooie afsluiter.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Paddy

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
151
139
Foo fighters speelt altijd strak en goed, maar soms (vaak) heb ik ook zoiets van 'cut the crap, Dave'. Je hebt vaak het gevoel dat je 3-4 topnummers mist door gelul in de marge. Voila, dat vind ik ervan.😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

Gebruikers die dit onderwerp bekijken