Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.064
8.698
StuBru op hun socials ook lekker aan het hypen.

Billie Eilish gaat op wereldtournee met haar nieuwe album 'Hit Me Hard and Soft', dat op vrijdag 17 mei uitkomt. Die tour brengt haar naar heel wat Europese steden zoals Berlijn, Amsterdam en Barcelona. Helaas staat er voorlopig geen stop in België op de planning. Opvallend: het weekend van Rock Werchter 2025 heeft Billie Eilish nog open laten staan. Moet je ons iets vertellen, Herman?
👀
#popnieuws
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Afgaand op de plattegronden op Ticketmaster speelt ze tijdens deze tournee wel steeds op een podium in het midden van de zaal.
Dat lijkt me dan weer moeilijk te accommoderen op Werchter...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.152
1.184
The Breeders best fan van, maar vond het in 2018 echt niet aan te horen eerlijk gezegd. Snel leeglopende Barn ook. Best vreemd dat die er zo snel terug staan.

Parcels trouwens ook nog zeker het vernoemen waard. Live een bommeke.
The Breeders heb ik toen niet gezien. Staat daardoor nu wel hoog op mijn verlanglijstje, fijne muziek. Hopelijk is het dan deze keer wat kwalitatiever dan 'niet aan te horen' :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.064
8.698
The Breeders heb ik toen niet gezien. Staat daardoor nu wel hoog op mijn verlanglijstje, fijne muziek. Hopelijk is het dan deze keer wat kwalitatiever dan 'niet aan te horen' :)
Ja, ik hou het bij de platen, want ook wel fan. Die comebackplaat staat soms op hier. Maar live toch iets te lo-fi, op die main zal dat al helemaal een taaie match worden.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
699
486
Afgaand op de plattegronden op Ticketmaster speelt ze tijdens deze tournee wel steeds op een podium in het midden van de zaal.
Dat lijkt me dan weer moeilijk te accommoderen op Werchter...
Kunnen perfect een podium int midden van de wei (of toch midden tussen de Main en de PA) zetten.
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
26
62
Beetje aan het inluisteren en toch wel zwaar onder de indruk van Bad Omens. Als ze in The Barn uitpakken zoals in Offenbach dan blazen ze het dak eraf. Hoop dat ik mijn verwachtingen niet té hoog leg... Iemand ervaring hier met die Charels?
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en jarne

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Metallica, Muse, Pink... hadden ook allemaal eentje daar 🤷
Ja, goed. Zo’n catwalk naar zo’n klein podium hebben ze natuurlijk wel al eerder gedaan. Dat had ze op Pukkelpop trouwens ook.

Maar voor haar zaaltour van volgend jaar lijkt dat podium in het midden van de zaal het enige podium te zijn (beetje zoals die laatste tournee van Ed Sheeran, of die 360° tour van U2). Als heel die show daarrond gebouwd is, weet ik niet of je dat zomaar even omzet in een festivalshow…

Maar goed, voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat Werchter niet het enige festival zal zijn waar ze volgende zomer staat en dat ze wel een aangepaste festivalshow zal hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
705
642
Weinig Duitse data, dus ik zie Hurricane en Southside dat eerste “vrij” weekend inpalmen.

Maar als Werchter 2025 van 3 tot 6 juli valt, dan is de kans op Boutique toch een pak groter?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.219
10.636
Muse had vorig jaar een eigen catwalk, dus er is altijd iets mogelijk voor een echte headliner.
Ja oké. Een catwalk is toch echt wel wat anders dan een podium in het midden maar begrijp het punt. Billie Eilish is sowieso een mooie naam om binnen te halen. Voor mij zelfde categorie als Dua Lipa. Muziek doet me niet veel en zou er zelf nooit heen gaan maar vind het wel leuk om (een deel van) de show mee te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Vraag mij bij het lezen van dat podium hierboven eigenlijk af of er ooit al eens ergens een live concert, open air, heeft plaatsgevonden met een podium in het midden (geen stadions, maar echt op een weide/terrein).

Waarschijnlijk doen ze dit niet voor de zichtbaarheid, maar Stageco zou hier toch iets voor kunnen bedenken?
Zou wel uniek zijn...
... op papier, om dan in realiteit te moeten vaststellen dat het toch niet zo'n goed idee was...
(brabbelt iets over een Barn en afgesloten en zo...)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Ook even Bad Omens door mijn oortjes gejaagd. Eerste reactie...nou...dit is niet echt mijn schtick.

Paar nummers later zit ik haast onbewust 'i hope you choke on every fucking word you said' te zingen.

Ja..die weirdo's hebben me dus. Afspraak in de Barn.

De dochter noemt het wel "steunwieltjesmetal", het soort metal dat genoeg melodieuze hooks en poppy elementen bevat om ook muziekfans die niet zo into heavy stuff zijn te bekoren. Dat zei ze over Ghost ook wel. 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken