Alcatraz Open Air 2026

Fit For An Autopsy:​

Voor fans van: Whitechapel, Thy Art Is Murder, Shadow Of Intent, Signs Of The Swarm, Distant, Brand Of Sacrifice

Nog even als aanvulling hierop, want ik vrees anders dat er misschien mensen deze band gaan missen als ze het nog niet kennen. De Deathcore invloeden zijn maar een gedeelte van wat deze band te brengen heeft. Zelf word ik enorm enthousiast van hun groovende prog-death kant. FFO: Orbit Culture, Gojira, Septicflesh, Machine Head...

Geweldige band, vorig jaar één van de beste bands die ik op Graspop heb gezien. En ben er op Alcatraz ook zeker weer bij!

Full-on optredens op de camping zit ik nu ook niet direct op te wachten... Maar de late night acoustische shizzle van bv. Blaas of Glory kan ik daarentegen zeer smaken. Leuk sfeertje, laatste pintjes en tegelijkertijd niet crimineel zot. Een beetje zoals zatte kleuters rustig uit hun sugarrush halen voor je ze in bed moffelt...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nog even als aanvulling hierop, want ik vrees anders dat er misschien mensen deze band gaan missen als ze het nog niet kennen. De Deathcore invloeden zijn maar een gedeelte van wat deze band te brengen heeft. Zelf word ik enorm enthousiast van hun groovende prog-death kant. FFO: Orbit Culture, Gojira, Septicflesh, Machine Head...

Geweldige band, vorig jaar één van de beste bands die ik op Graspop heb gezien. En ben er op Alcatraz ook zeker weer bij!

Dit vind ik nou zo prachtig aan dit forum, en is precies de reden waarom we dit doen.
Ik had Fit For An Autopsy nog niet heel helder op mijn netvlies, maar alleen al door jouw aanbeveling en voorgestelde video's gaan ze een trapje of twee hoger eindigen op mijn tier list! :)🤘
Met name in het eerste nummer krijg ik inderdaad duidelijke Gojira-vibes (zeker vanaf 2:00).

Dikke pech alleen dat ze waarschijnlijk tegenover Nevermore staan.. ☹️

Dit vind ik nou zo prachtig aan dit forum, en is precies de reden waarom we dit doen.
Ik had Fit For An Autopsy nog niet heel helder op mijn netvlies, maar alleen al door jouw aanbeveling en voorgestelde video's gaan ze een trapje of twee hoger eindigen op mijn tier list! :)🤘
Met name in het eerste nummer krijg ik inderdaad duidelijke Gojira-vibes (zeker vanaf 2:00).

Dikke pech alleen dat ze waarschijnlijk tegenover Nevermore staan.. ☹️
Ja heel mooi! Mag je jezelf en al je effort in de twee Metalfestivaltopics de credits voor geven!

Blij ook dat je mijn aanvulling ook zo hebt opgevat, want zat wel even te twijfelen of ik het zou plaatsen. Wil namelijk niets afdoen aan jouw bijdragen, maar ik vond het bij FFAA wel de moeite waard om iets meer achtergrond te geven. De vergelijking met bvb een Whitechapel en Signs of the Swarm zou bvb @Dr. Hannibal doen afschrikken, denk ik. Terwijl FFAA juist ook nummers heeft die hem liggen. En zo geldt dat blijkbaar ook voor jou. :)

Zou inderdaad wel jammer zijn als ze clashen met Nevermore...

Heb voor de zondag al 4 bands genoteerd in Helldorado

Animals As Leaders: Er staat al niet teveel prog op Alcatraz dit jaar dus deze ga ik zeker kijken, heb hen vorig jaar nog gezien in de AB en dat smaakte wel naar meer.

Sanguisugabogg: Vond dat een goede show toen ze paar jaar terug op Graspop stonden dus ga nu terug kijken, er valt misschien ook now wel wat te lachen want die gasten nemen zichzelf ook niet al te serieus.

Encounters: Onlangs aan het werk gezien als voorprogramma en die kregen de sfeer er wel onmiddellijk goed in. Hebben wel een aantal leuke songs vind ik. De zangeres neem de screams/uncleans voor haar rekening en de bassist doet de rap vocals die wat aan Eminem doen denken.

The Ghost Inside: moet het nog beluisteren maar kan mij niet inbeelden dat het nog tenenkrommender is dan Powerwolf 😋

De rest zal wat afhangen van de uiteindelijke timetable of ik er iets van meepik

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Fit for an Autopsy is echt geweldig ja! Zijn echt het negatieve stereotype van Deathcore ontstegen. Hun gitarist speelt ook mee met Better Lovers, trouwens.

Zelf ga ik me nog wat inluisteren in Anaal Nathrakh. Lees dat mensen sinds het PU-forum (!) 15 jaar geleden (!!) al razend enthousiast over zijn maar nooit aan toe gekomen. Ben benieuwd!

Helemaal eens met bovenstaande opmerkingen over FFAA

Ben zelf helemaal niet van de doorsnee deathcore bands maar die hebben echt een toffe mix van genres wat het wel uniek maakt. Heb ze vorig jaar door @Jamel een kans gegeven op Graspop en zoals eerder gezegd is dat goed bevallen. Zou ze zeker een kans geven live.

@MetalLimbo de prison zondag van mij ontbreekt in je overzicht
Godsamme, nog een over het hoofd gezien, excuses.. 😥

Ik mis verder alleen Alestorm nog in jouw scores:

@MetalLimbo mijn ontbrekende lijstjes

donderdag Prison
Maybe see: Channel Zero - Soulfly
Won't see: Wings of Steel

donderdag Swamp
Maybe see: Mikkey Dee
Might see: Sacred Reich - Cyclone

donderdag Helldorado
Want to see: Imminence - Funeral Dress
Won't see: Heidevolk - Aeveris

donderdag La Morgue
Want to see: Der Weg Einer Freiheit
Might see: Enthroned - Left To Die

vrijdag Swamp
Absolute must see: Amenra - HEALTH
Must see: Igorrr - Soen
Really want to see: Crowbar - Coven
Want to see: Monolord
Won't see: Insanity Alert - Dead Serious

Dag 3: de poll!

1779661550728.png

Niet echt mijn podium.
Niets dat ik verschrikkelijk vind, maar het meeste is ook niet interessant genoeg om echt enthousiast van te worden.
Behalve dan dus FFAA zoals eerder besproken. 🙂
En ook PS maakt nog wel nieuwsgierig.
Animals As Leaders is me teveel gepingel, dat werkt op m'n zenuwen (hoewel niet zo erg als Polyphia of Plini).
Maar kans is groot dat ik uiteindelijk niks zie van dit podium.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Niet echt mijn podium, de Helldorado op zondag.

Het zal niet verbazen dat Fit For An Autopsy een must see is, na mijn pleidooi hier. Daar ben ik sowieso wel bij, tenzij er iets heel geks gebeurt.

Animals As Leaders is zo'n naam om een keer af te strepen. Ben geen groot fan van hun muziek, maar Tosin Abasi is natuurlijk wel een briljante gitarist die je een keer gezien moet hebben.

Sanguisugabogg was op Graspop 2024 verrassend goed! Verrassend omdat ik normaal niet zo'n fan ben van pure death metal. Dus als het even kan ga ik ook op Alcatraz wel even kijken.

Paleface Swiss heb ik dan weer op Graspop 2025 een gedeelte van gezien. Niet echt mijn muziek, maar wel een vette sfeer. Dus wie weet.

De rest sla ik over.

Ik ga dienen Breakout toch op mijne lijst zetten voor mijn wekelijkse portie punk rock/hardcore punk (waarop ik vind dat elke mens standaard recht op zou moeten hebben!) binnen te krijgen

Binnenkort toch eens een timetable zeker?
Weten we ineens wie Chelsea Grin (nog steeds op de poster) vervangt en wanneer de twee winnaars van de Bash spelen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Animals As Leaders is zo'n naam om een keer af te strepen. Ben geen groot fan van hun muziek, maar Tosin Abasi is natuurlijk wel een briljante gitarist die je een keer gezien moet hebben.
Schijnt dat smaken verschillen, maar dit is echt een foute take ;) Matt Garstka is trouwens ook geen gekke drummer!

• Thinking
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread