Pinkpop 2025

Oh dan bereid ik me alvast voor, ga naar beiden dit jaar. Maar vond Pinkpop vorig jaar ook behoorlijk hard staan, als je iets meer richting vooraan stond klonk het best distorted
Kwaliteit van de muziek bij RW is iig een stuk beter. Heb wel een aantal keer bij Pinkpop in t voorvak gestaan dat ik gewoon niks anders kon horen dan de bass. Moet zeggen dat ik op DTRH het meest verrast was door de kwaliteit van de mix, scheelt denk ik toch dat t kleiner is

• Leuk
Waarderingen: Lauraa
Kwaliteit van de muziek bij RW is iig een stuk beter. Heb wel een aantal keer bij Pinkpop in t voorvak gestaan dat ik gewoon niks anders kon horen dan de bass. Moet zeggen dat ik op DTRH het meest verrast was door de kwaliteit van de mix, scheelt denk ik toch dat t kleiner is
Weer zo'n kolder verhaal!
Dit is per artiest verschillend, bij veel festivals geweest en qua kwaliteit zit daar geen verschil in.. de ene is goed de ander valt tegen, que volume is er wel degelijk verschil! Ook de akoestiek is natuurlijk bepalend midden in de bossen of open veld.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Weer zo'n kolder verhaal!
Dit is per artiest verschillend, bij veel festivals geweest en qua kwaliteit zit daar geen verschil in.. de ene is goed de ander valt tegen, que volume is er wel degelijk verschil! Ook de akoestiek is natuurlijk bepalend midden in de bossen of open veld.
Ehhh hoezo kolder? Als ik bij DTRH vooraan de barrière kan staan en de zang nog prima kan verstaan en bij Pinkpop alleen maar gruis mee krijg dan is dat toch beter af gestemd?

Bij Pinkpop hebben ze altijd t volume hoger staan omdat ze dat grote veld over moeten maar vind dat dus daar de bass ook altijd hoger in gemixt staat. Ook bij verschillende zalen merk je het heel snel hoor, dus vind jouw opmerking beetje kort door de bocht....

Ehhh hoezo kolder? Als ik bij DTRH vooraan de barrière kan staan en de zang nog prima kan verstaan en bij Pinkpop alleen maar gruis mee krijg dan is dat toch beter af gestemd?

Bij Pinkpop hebben ze altijd t volume hoger staan omdat ze dat grote veld over moeten maar vind dat dus daar de bass ook altijd hoger in gemixt staat. Ook bij verschillende zalen merk je het heel snel hoor, dus vind jouw opmerking beetje kort door de bocht....
In deze wel deels eens met Brutus hoor. Het hangt een beetje van de situatie (veel wind bijvoorbeeld) en bands af. Het geluid staat ook niet per se harder, want dan zou je dus de mensen op de 1e rij echt per direct schade aanrichten als ze geen gehoorbescherming dragen. Er hangen daarom speakers op meerdere punten op het veld. Eens dat het soms wat bass-overloaded kan klinken als je vooraan in het voorvak staat, goede oordoppen helpen daarbij wel merk ik. Over het algemeen vind ik de geluidskwaliteit op Pinkpop echt subliem, zeker bij de headliners is het soms echt verbluffend goed.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
In hetzelfde festivalseizoen heb ik wel meegemaakt dat het geluid van een band (bijvoorbeeld) op Pinkpop tegenvalt en vervolgens op Lowlands wel goed klinkt. En andersom.

Het kan in kleine dingen zitten.

Maar het volume op MainStage Rock Werchter stond 2017 echt harder.

Ik dacht eerder aan World War Z 🧟‍♂️🧟‍♂️🧟‍♂️

🤣
Animated GIF

In hetzelfde festivalseizoen heb ik wel meegemaakt dat het geluid van een band (bijvoorbeeld) op Pinkpop tegenvalt en vervolgens op Lowlands wel goed klinkt. En andersom.

Het kan in kleine dingen zitten.

Maar het volume op MainStage Rock Werchter stond 2017 echt harder.
ligt ook aan de act zelf denk ik soms, als je ziet wat Metallica bijvoorbeeld voordat ze beginnen aan basboxen onthullen onderlangs en achterlangs het podium, dat kan ook niet goed zijn voor de trommelvliezen als kleeding spontaan gaat wapperen al bij de start van de eerste snaar aanraking 🙈

Heb ook wel eens bij Pinkpop in de tent gestaan dat zelfs met oordopjes in het geluid gewoon echt te hard was, dat lag dan meer aan de geluidsman van de act in FOH, want bij acts er voor of er na was dat dan weer niet.

over het algemeen vind ik het geluid vaak goed, al heb ik het idee dat laatste jaren de decibellen iets lager zijn op Pinkpop, afhankelijk van wind en hoe ver je van de geluidsinstallatie staat wil dat nog al eens verschillen.

• Leuk
Waarderingen: RimkoW
Zoals beloofd een korte review van het nieuwe Pinkpop biertje!

Het is een iets kruidigere weizen dan normaal, met een citrus achtig aroma. De nasmaak is apart. Het laat me denken aan italiaanse salami (die met die witte korst) ?? Nooit gedacht dat ik dat laatste zou zeggen, maar het is lekker :)

Bijlagen

• IMG_4436.jpeg
    IMG_4436.jpeg
    735,6 KB · Weergaven: 8
Nu jullie begonnen zijn over het geluid, wil ik jullie mening wel eens horen over het beeld. Het valt me bij meerdere festivals (zowel RW als PP) dat het beeld op de videowall altijd later komt dan het geluid. Ik begrijp niet dat dat in dezer tijden niet beter kan. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover?

Users who are viewing this thread