Lokerse Feesten 2024

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Goede tweedaagse voor Oscar and the Wolf: gisterenavond op VTM nieuws, nieuwe single Angel Face net uit, nu in veel kranten over zijn drugs verslaving vroegerr en zijn strijd daartegen en nu headliner op drie Belgische festivals:
za 20 Juli Beach festival in NIEUWPOORT (daags na Sting en Seasick Steve)
za 3 Augustus: headliner Suikerrock
zondag 11 augustus: Lokerse Feesten met support Anne-Marie, JOOST en FROUKJE;
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Niet voor mij, maar wel sterk geprogrammeerd die dag.

In het interview met Max Colombie op Studio Brussel werd ook verdacht sterk de nadruk gelegd op de uitspraak "live is live/life is life". Hopelijk zoek ik er te veel achter.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Vind overigens het allemaal wat dubbel. Die transparantie enerzijds om dan de dagen nadien uitleg te geven en dan jolig met nieuwe muziek te komen en shows aan te kondigen. Hulde voor artiesten die openlijk over hun mentale gezondheid en problemen praten, maar dit voelt wat dubbel.
Dat gevoel heb ik ook wanneer ik "dit is geen stunt, het is echt" lees. Het waar gebeurde verhaal maakt het daarom niet minder een marketingstunt. Je had even goed vandaag open kunnen zijn over mentale gezondheid en verslaving, om dan over anderhalve maand een single te lossen die erdoor geinspireerd werd. Nu komt het bijna over alsof die transparantie een suggestie was van de platenfirma in plaats van een dringende nood bij Max zelf.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Dat gevoel heb ik ook wanneer ik "dit is geen stunt, het is echt" lees. Het waar gebeurde verhaal maakt het daarom niet minder een marketingstunt. Je had even goed vandaag open kunnen zijn over mentale gezondheid en verslaving, om dan over anderhalve maand een single te lossen die erdoor geinspireerd werd. Nu komt het bijna over alsof die transparantie een suggestie was van de platenfirma in plaats van een dringende nood bij Max zelf.
Exact hetzelfde gevoel. Drie dagen lang vrij vage foto's en video's delen om dan pas met de uitleg te komen, had ergens logischer geweest om het omgekeerde te hebben gedaan? Als in: ik wil opener zijn en daarom deel ik dit en dat.. Afin.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.161
1.602
Voelt ook aan als een doorslagje van wat Stromae deed indertijd met Formidable. Eerst krantartikels over hoe een verwarde Stromae gespot werd in Brussel om dan met Formidable als comeback single uit te pakken.

De boodschap van Max is een broodnodige, maar meteen een single en nieuwe shows er aan vastplakken geeft het de goedkope nasmaak van een marketingstunt.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Niet voor mij, maar wel sterk geprogrammeerd die dag.

In het interview met Max Colombie op Studio Brussel werd ook verdacht sterk de nadruk gelegd op de uitspraak "live is live/life is life". Hopelijk zoek ik er te veel achter.
Ik voorspel voor OSCAR AND THE WOLF: headliner zaterdag live is live, headliner cactusfestival vrijdag of zaterdag, sub Pukkelpop en headliner Crammerock die er nog bij komen. In dat geval heeft Live is Live de primeur van het eerste festival te zijn met een geweldige nieuwe show en nieuw album van OATW. En marketinggewijs overspoelt hij hiermee de middelgrote festivalmarkt deze zomer. Max is alomtegenwoordig. En dan volgend jaar een 'exclusief' optreden op rock werchter zoals Goldband nu doet bij Pukkelpop?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
966
Live Is Live wil duidelijk exclusieve headliners, dus dat lijkt me in elk geval uitgesloten als hij ook al op de Lokerse Feesten staat.
En al die andere mogelijkheden zie ik ook niet gebeuren eigenlijk. Zie hem sneller terug een zaaltour doen dan alle festivals afgaan.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Live Is Live wil duidelijk exclusieve headliners, dus dat lijkt me in elk geval uitgesloten als hij ook al op de Lokerse Feesten staat.
En al die andere mogelijkheden zie ik ook niet gebeuren eigenlijk. Zie hem sneller terug een zaaltour doen dan alle festivals afgaan.
Live is Live heeft toch al een duidelijke hint afgegeven ("Saturday oh Saturday")? Soulwax dus?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
966
Live is Live heeft toch al een duidelijke hint afgegeven ("Saturday oh Saturday")? Soulwax dus?
En dat ze dan wachten tot na hun rondje AB shows (waarvan laatste op 04/02) om dat aan te kondigen ?
Ik zou Sheryl Crow - Soulwax wel een heel vreemde bovenkant vinden, eigenlijk...

Waar werd die hint gegeven ?
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Dit stond volgens mij in zo'n Facebook-verhaal.
Staat inderdaad op een fb post van hen maar is Soulwax wel een geloofwaardige headliner van het niveau The National of The Smashing Pumpkins? Misschien lossen ze morgen zaterdag zowel de headliner van zaterdag en de resterende namen voor de main zaterdag.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
303
233
Staat inderdaad op een fb post van hen maar is Soulwax wel een geloofwaardige headliner van het niveau The National of The Smashing Pumpkins? Misschien lossen ze morgen zaterdag zowel de headliner van zaterdag en de resterende namen voor de main zaterdag.
Had je in 2022 toch ook, Bazart tussen The National & Duran Duran? 2023 stond dEUS ook als headliner op de dag na The War On Drugs. Dan lijkt Soulwax me niet zo ver gegrepen.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
966
Had je in 2022 toch ook, Bazart tussen The National & Duran Duran? 2023 stond dEUS ook als headliner op de dag na The War On Drugs. Dan lijkt Soulwax me niet zo ver gegrepen.
Nee. dEUS speelde vorig jaar op een andere dag dan The War On Drugs. En ze speelden op hun dag voorlaatste, na hen kwam nog Grace Jones.
En Bazart speelde op de eerste editie op een dag met alleen maar Nederlandstalige acts. Voor die eerste editie kon je ook alleen maar dagtickets kopen, geen weekendtickets zoals nu wel gebeurt. Zo had die eerste editie meer weg van een Lokerse Feesten dan een meerdaags festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob en dann

Gebruikers die dit onderwerp bekijken