Graspop Metal Meeting 2027

Ik hoop heel erg op MiW voor Graspop, do t/m zo beschikbaar in schema. Maar als ze en Graspop en Hellfest zouden doen…. Met reizen vanuit Italië… ik hoop vooral heel erg op wel Graspop en dan niet Hellfest evt 😀

ook hoop ik op Landmvrks wat dat betreft.

Eerst Rar/Hurricane maar eens afwachten nu
die zullen idd al redelijk wat duidelijk maken!

Ben alleen bang dat dave king nog niet voldoende hersteld is. Hopelijk ooit maar er is een kans op nooit

Maar: hoor net een interview met hem en zijn stem klinkt goed en samenhangend. Dus er is hoop en hij wil na kerst 2026 touren was zijn plan in maart.
En hij had ook alweer gezongen over de telefoon naar zijn bandleden met nieuwe liedjes.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Piebe71
Ben alleen bang dat dave king nog niet voldoende hersteld is. Hopelijk ooit maar er is een kans op nooit

Maar: hoor net een interview met hem en zijn stem klinkt goed en samenhangend. Dus er is hoop en hij wil na kerst 2026 touren was zijn plan in maart.
En hij had ook alweer gezongen over de telefoon naar zijn bandleden met nieuwe liedjes.

De Flogging Molly's Salty Dog Cruise in oktober 2026 is officieel aangekondigd als zijn grote live-terugkeer op het podium na zijn zware revalidatie. Het wordt het eerste optreden van de band sinds zijn hersenbloeding

We gaan het zien

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Om de komkommertijd door te komen was ik eens bezig met een klein hobbyprojectje (i.p.v. mijn gebruikelijke 'nazomerslaap'). :geek:;)

Er worden wel vaker bands genoemd die nog nooit op GMM hebben gestaan, in sommige gevallen zelfs onbegrijpelijk (bv. Cattle Decapitation, Deicide, Draconian, Gorgoroth, Gutalax, Linkin Park, NOFX, Pentagram, Queens Of The Stone Age, Sodom, The Melvins, Trollfest, Tygers Of Pan Tang, Visions Of Atlantis, Wardruna, Wheel, Wolvennest).

Dus ik was eens wat bands bijelkaar aan het zoeken uit allerlei genres en van allerlei leeftijden, die vroeger of later eens op GMM zouden kunnen staan (of allang hadden moeten staan).
Dat is wat uit de hand gelopen, waardoor het er een stuk meer zijn geworden dan ik oorspronkelijk had gedacht.. 😅
Zoveel dat ik er met gemak een hele GMM-poster mee kan vullen (bijna twee zelfs 😝).
Dus dat heb ik dan maar eens min of meer gedaan.. ;)

Paar opmerkingen:
  • Alle podia op alle dagen zijn in verschillende thema's/categorieën/genres verdeeld.
  • Ieder dagpodium heeft 8 bands.
  • Ik heb een tweede Marquee toegevoegd (à la Hellfest). :cool:
  • Headliners zijn apart gehouden.
  • Bands staan per podium niet op volgorde van grootte/bekendheid/populariteit, maar gewoon alfabetisch.
  • Genoemde bands zijn in ieder geval op papier nog steeds actief, al zitten er zeker een hoop tussen die waarschijnlijk niet/nooit naar GMM zouden komen of überhaupt nog gaan optreden.
In veel opzichten totaal onrealistisch natuurlijk, dus neem het met een kilo zout.. ;)
Leek me gewoon eens leuk om te kijken wat allemaal mogelijk en wenselijk is.
Laat dus vooral weten wat je ervan vindt (podia, individuele bands, potentiële headliners, etc.)! 😊
(Maar dan uiteraard niet op het niveau van 'band X past beter op podium Y', etc.)

Bekijk bijlage 22718
Tof lijstje dit.
Denk alleen dat je Blink 182 wel tussen het headliner kopje mag zetten, die verkopen bijv. Ahoy Rotterdam uit. The Sweet kun je uit het headliner rijtje halen, die stonden dit jaar als headliner op Street Rock in Bakel (klein gratis festivalletje), 3 Doors Down gaan niks meer doen na het overlijden van de zanger. NOFX hebben de stekker eruit getrokken en verwacht ook niet dat die nog terugkomen na een rechtzaak binnen de band. All For Metal heeft onderhand meer oud-leden dan albums.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Effe een dutje gedaan na mijn werk daarstraks. Dit waren de headliners waar ik van droomde tijdens mijn dutje:
- Slipknot
- System of a down!
- Korn
- Faith no more
extra: dream theater
Wat is de kans dat letterlijk mijn droom uitkomt?

Effe een dutje gedaan na mijn werk daarstraks. Dit waren de headliners waar ik van droomde tijdens mijn dutje:
- Slipknot
- System of a down!
- Korn
- Faith no more
extra: dream theater
Wat is de kans dat letterlijk mijn droom uitkomt?
Denk rond de 0%

Vooral System of a down en Dream theater. De andere 3 lijken me wel realistische kanshebbers :)

Denk rond de 0%

Vooral System of a down en Dream theater. De andere 3 lijken me wel realistische kanshebbers :)
Hoezo geen system of a down? Ze touren zo dikwijls maar ook zo dikwijls niet. Moet toch ooit nog eens lukken?
Ze kunnen altijd eens een tool of een rammstein doen.

Hoezo geen system of a down? Ze touren zo dikwijls maar ook zo dikwijls niet. Moet toch ooit nog eens lukken?
Je hebt wel grote dromen met die 3 namen haha

Rammstein is niet actief en gok niet dat SOAD in Europa is volgend jaar maar ik laat me graag verrassen!

Ik hoop met je mee! Maar als je als band zelf 85k tickets verkoopt in enkele minuten denk ik niet dat je even op Graspop komt spelen 😅

Je hebt wel grote dromen met die 3 namen haha

Rammstein is niet actief en gok niet dat SOAD in Europa is volgend jaar maar ik laat me graag verrassen!
Ik hoop met je mee! Maar als je als band zelf 85k tickets verkoopt in enkele minuten denk ik niet dat je even op Graspop komt spelen 😅
Ofwel heb ik het verkeerd uitgelegd ofwel begrijpen jullie me verkeerd.
Die rammstein en tool voorbeelden waren voorbeelden van grote kanonnen die in het verleden eenmalig op graspop stonden. Daar kan system of a down ook nog eens bijhoren. Alhoewel ze dat ooit al eens hebben gedaan: Dat was in hun beginjaren. Maar ook hun hoogtepunt 20 + jaar geleden ofzo. Dat heb ik toen helaas gemist. :o

Users who are viewing this thread