Graspop Metal Meeting 2027

ja ik heb het zelf alleen bij de headliners gehouden, was wel het idee met de opzet aangezien je nu een hele dunne spreiding krijgt met heel veel bands in de undercard met 1 stem maar geen probleem verder
Dat had je niet echt duidelijk erbij vermeld.. ;)

Dan zou de top-10 voor mij zoiets worden (allen 5,5 punt):
  • Avenged Sevenfold (wel minder van laatste album in setlist, past niet echt in een headline-show)
  • Faith No More
  • Gojira
  • Lamb Of God
  • Linkin Park (niet de allergrootste nu-metal fan, maar ik en vooral mijn vrouw wil ze zeker eens gezien hebben)
  • My Chemical Romance
  • Parkway Drive
  • Scorpions (jaja, al moeten ze Klaus mummificeren ;))
  • System Of A Down (zie Linkin Park)
  • Tool
En verder nog...

Promotie:
  • Amon Amarth
  • Arch Enemy (al moet de nieuwe zangeres zich maar eerst eens weten te bewijzen)
  • Avatar (op herhaling, maar valt prima te verdedigen)
  • Disturbed
  • Helloween
  • In Flames
Niche/Extreem:
  • A Perfect Circle
  • Behemoth
  • Emperor
Nieuw/Out-of-the-box:
  • Bon Jovi
  • Foo Fighters
  • Green Day
  • Metallica (tegen beter weten in, maar zou toch eens moeten gebeuren eigenlijk)
  • Muse
  • Nine Inch Nails (niet meer nieuw)
  • Queens Of The Stone Age
  • The Prodigy (was al bijna het geval getuige de gelekte poster)
Buiten beschouwing (pauze):
  • Ghost
  • Iron Maiden
  • Nightwish

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
ja ik heb het zelf alleen bij de headliners gehouden, was wel het idee met de opzet aangezien je nu een hele dunne spreiding krijgt met heel veel bands in de undercard met 1 stem maar geen probleem verder
Misschien maar twee lijstjes maken, één voor headliners en één voor undercard? ;)

Dat had je niet echt duidelijk erbij vermeld.. ;)
Nee, eens. Ik dacht dat mijn tekstje duidelijk was maar als ik het terug lees valt dat toch nogal tegen :LOL:
Ik zal gewoon alle lijstjes meenemen zoals ze er staan, ongeacht welke bands erin staan.
Misschien maar twee lijstjes maken, één voor headliners en één voor undercard? ;)
mwah dan moet iedereen weer nieuwe lijstjes gaan maken dat wordt een hoop gedoe, we laten het wel zo :)

Laat maar weten welke van je 2 lijstjes ik nu moet gebruiken ;)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Nee, eens. Ik dacht dat mijn tekstje duidelijk was maar als ik het terug lees valt dat toch nogal tegen :LOL:
Ik zal gewoon alle lijstjes meenemen zoals ze er staan, ongeacht welke bands erin staan.

mwah dan moet iedereen weer nieuwe lijstjes gaan maken dat wordt een hoop gedoe, we laten het wel zo :)

Laat maar weten welke van je 2 lijstjes ik nu moet gebruiken ;)
Doe maar het headliner lijstje dan, is toch een stuk relevanter en handiger voor jou. ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Kunnen we dan ook wel in potlood opschrijven zeker. Prima voor ergens in de namiddag
He seems to be getting very high headline positions at most festivals. Strange. Also for Rock Imperium most of the bands have exclusivity with only show in Spain. There is big competition there with Rock Imperion, Ressurection and Barcelona Rock happening at the same time. Quite a pity for the metal fan.

He seems to be getting very high headline positions at most festivals. Strange. Also for Rock Imperium most of the bands have exclusivity with only show in Spain. There is big competition there with Rock Imperion, Ressurection and Barcelona Rock happening at the same time. Quite a pity for the metal fan.
zijn wel allemaal een stuk kleinere festivals als Graspop geloof ik waar hij headliner is toch?
kan me niet voorstellen dat die een veel hogere positie krijgt op Graspop als vorige keer
Avantasia stond in 2024 in rock imperium ook als headliner terwijl die op graspop dezelfde spot kregen als Bruce (derdelaatste op een mainstage)

zijn wel allemaal een stuk kleinere festivals als Graspop geloof ik waar hij headliner is toch?
kan me niet voorstellen dat die een veel hogere positie krijgt op Graspop als vorige keer
Avantasia stond in 2024 in rock imperium ook als headliner terwijl die op graspop dezelfde spot kregen als Bruce (derdelaatste op een mainstage)
Ja, dat denk ik ook. Gigantisch fan van Maiden hier zoals bekend. Maar Bruce solo is geen headliner materiaal op Graspop.

Top 10 lijst die totaal niet realistisch is:

1. Metallica (puur vanwege naam/status)
2. SOAD
3. Slayer
4. Nightwish (vrijwel de enige die ik kon bedenken die ik dus nog nooit gezien heb)
5. Rush
6. Children of Bodom (Marquee afsluiter)
7. Gojira
8. Ghost
9. Cannibal Corpse (laatste passage op GMM was 2015... kan echt niet)
10. Toto (Als Foreigner kan zie ik niet in waarom Toto niet zou kunnen)

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Top 10 lijst die totaal niet realistisch is:

1. Metallica (puur vanwege naam/status)
2. SOAD
3. Slayer
4. Nightwish (vrijwel de enige die ik kon bedenken die ik dus nog nooit gezien heb)
5. Rush
6. Children of Bodom (Marquee afsluiter)
7. Gojira
8. Ghost
9. Cannibal Corpse (laatste passage op GMM was 2015... kan echt niet)
10. Toto (Als Foreigner kan zie ik niet in waarom Toto niet zou kunnen)
Children of Bodom, spelen die nog? Alexi Laiho is jaren geleden gestorven.

Zet maar in de dome dan, laat de jupiler maar wat harder gaan :p

De zaterdag Jupiler stage is de laatste paar edities toch niet zo hard meer. Lijkt me een mooie opvolger na Kamelot, Airbourne en Avatar.

Het lijkt me of dat, of gewoon een mooie plek op de mainstage net als de vorige keer.

Children of Bodom, spelen die nog? Alexi Laiho is jaren geleden gestorven.
Je hebt hét evenement van het jaar gemist. 😁 De band speelde twee shows in Helsinki (eind februari) met de (absoluut briljante) zanger/gitarist Samy Elbanna van Lost Society. Hij lijkt sprekend op Lahio.

Users who are viewing this thread