Als ik zo vrij mag zijn: volgens mij liggen jullie allen qua opvatting dichter bij elkaar dan het wellicht lijkt. Zoals ik MetalLimbo ken (ook in het echte leven buiten dit forum) lijkt hij me het tegenovergestelde van iemand die anderen moedwillig wil kwetsen. Maar waarin ik hem wel in kan volgen (en wat volgens mij ook zijn punt is), is dat het niet automatisch altijd de schuld van de zender is als de ontvanger zich gekwetst voelt. Intentie, context, timing, ruis, het speelt allemaal een rol. En soms (vaak ook niet, dus begrijp me niet verkeerd) is in welke mate je je gekwetst voelt door een ander ook een keuze. Voorbeeld: dat artikel wat
@gmm033 op de vorige pagina plaatste van die burgermeester die zei dat het organiseren van een hardrockevenement 'doorgesnoven types uit Rotterdam-Zuid' aantrekt. En zoals ik ook al in mijn eerdere reactie zei: ik hou van hardrock en ik ben geboren en getogen in Rotterdam-Zuid. Ik snuif weliswaar niet (nooit gedaan ook), maar feitelijk heeft die vent het dus over mij. Voel ik me nu gekwetst? Nee, het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat hij in al zijn onwetendheid zegt. Pas wanneer ik daadwerkelijk geweigerd zou worden dan hebben we wel een probleem, uiteraard. Maar zolang ik daar verder niet in gehinderd wordt, mag hij van mij zeggen wat hij wil.