Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Dat is ook zo ongeveer mijn punt, je kunt dat inderdaad nooit inschatten.
Maar dan zou je dus uiteindelijk moeten gaan concluderen dat je nooit een grapje kan of mag maken, omdat er altijd wel een persoon zich gekwetst zou kunnen voelen, hoe onschuldig het grapje ook is.
Dat is natuurlijk volstrekt absurd.

Vandaar dat ik zeg dat intentie, timing en context zo belangrijk zijn.
Een goede grap houdt rekening met publiek, plaats, tijd en andere omstandigheden, en wordt ook op een dusdanige wijze gebracht dat heel duidelijk is dat het om een grap gaat en er geen intentie is om iemand te kwetsen.

Als iemand zich dan tóch nog gekwetst voelt, dan zou dat ook wel eens aan diegene zelf kunnen liggen, en niet per se aan de grappenmaker.
Laat ik het er maar op houden dat ik in deze discussie gewoon iets meer non-binair ben dan jij ;)

Volgens mij ben ik in deze discussie toch juist het meest genuanceerd (minst zwart-wit)? 😜
In ieder geval wel bedoeld zo. ;)
Je gekwetst voelen een keuze noemen zou ik niet als zwart wit omschrijven.

Als ik morgen een tik op iemand zijn neus geef en dan zeg dat je gekwetst voelen een keuze is, dan ga je daar toch ook niet mee akkoord vermoed ik?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Je gekwetst voelen een keuze noemen zou ik niet als zwart wit omschrijven.

Als ik morgen een tik op iemand zijn neus geef en dan zeg dat je gekwetst voelen een keuze is, dan ga je daar toch ook niet mee akkoord vermoed ik?
Dan heb je het over iemand fysiek kwetsen, hele andere discussie (niet in de laatste plaats voor de wet), appels met peren dus.

• Leuk
Waarderingen: Matjes
Als ik zo vrij mag zijn: volgens mij liggen jullie allen qua opvatting dichter bij elkaar dan het wellicht lijkt. Zoals ik MetalLimbo ken (ook in het echte leven buiten dit forum) lijkt hij me het tegenovergestelde van iemand die anderen moedwillig wil kwetsen. Maar waarin ik hem wel in kan volgen (en wat volgens mij ook zijn punt is), is dat het niet automatisch altijd de schuld van de zender is als de ontvanger zich gekwetst voelt. Intentie, context, timing, ruis, het speelt allemaal een rol. En soms (vaak ook niet, dus begrijp me niet verkeerd) is in welke mate je je gekwetst voelt door een ander ook een keuze. Voorbeeld: dat artikel wat @gmm033 op de vorige pagina plaatste van die burgermeester die zei dat het organiseren van een hardrockevenement 'doorgesnoven types uit Rotterdam-Zuid' aantrekt. En zoals ik ook al in mijn eerdere reactie zei: ik hou van hardrock en ik ben geboren en getogen in Rotterdam-Zuid. Ik snuif weliswaar niet (nooit gedaan ook), maar feitelijk heeft die vent het dus over mij. Voel ik me nu gekwetst? Nee, het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat hij in al zijn onwetendheid zegt. Pas wanneer ik daadwerkelijk geweigerd zou worden dan hebben we wel een probleem, uiteraard. Maar zolang ik daar verder niet in gehinderd wordt, mag hij van mij zeggen wat hij wil.

Laatst bewerkt:
Als ik zo vrij mag zijn: volgens mij liggen jullie allen qua opvatting dichter bij elkaar dan het wellicht lijkt. Zoals ik MetalLimbo ken (ook in het echte leven buiten dit forum) lijkt hij me het tegenovergestelde van iemand die anderen moedwillig wil kwetsen. Maar waarin ik hem wel in kan volgen (en wat volgens mij ook zijn punt is), is dat het niet automatisch altijd de schuld van de zender is als de ontvanger zich gekwetst voelt. Intentie, context, timing, ruis, het speelt allemaal een rol. En soms (vaak ook niet, dus begrijp me niet verkeerd) is in welke mate je je gekwetst voelt door een ander ook een keuze. Voorbeeld: dat artikel wat @gmm033 op de vorige pagina plaatste van die burgermeester die zei dat het organiseren van een hardrockevenement 'doorgesnoven types uit Rotterdam-Zuid' aantrekt. En zoals ik ook al in mijn eerdere reactie zei: ik hou van hardrock en ik ben geboren en getogen in Rotterdam-Zuid. Ik snuif weliswaar niet (nooit gedaan ook), maar feitelijk heeft die vent het dus over mij. Voel ik me nu gekwetst? Nee, het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat hij in al zijn onwetendheid zegt. Pas wanneer ik daadwerkelijk geweigerd zou worden dan hebben we wel een probleem, uiteraard. Maar zolang ik daar verder niet in gehinderd wordt, mag hij van mij zeggen wat hij wil.
Ik had het niet beter kunnen zeggen (zo is ook gebleken.. 🙈)!

Ik denk het ook hoor, dat @MetalLimbo en ik heel dicht bij elkaar zitten en ik had ook zo'n vermoeden dat het een geschikte vent is. Ik probeer vooral duidelijk te maken dat het voor sommigen gewoon een stuk lastiger is om niet gekwetst te worden. Ik noem maar wat: elke dag gemiddeld één foute grap moeten incasseren over je geaardheid/kleur/je zijn, zijn gemiddeld zo'n 26000 in je hele leven. Dan gaat een deel natuurlijk niet in je kouwe kleren zitten. En dat hebben wij drieën denk ik gewoon niet.

Onze enige afwijking van de norm is waarschijnlijk zelfgekozen: metal

Ik denk het ook hoor, dat @MetalLimbo en ik heel dicht bij elkaar zitten en ik had ook zo'n vermoeden dat het een geschikte vent is. Ik probeer vooral duidelijk te maken dat het voor sommigen gewoon een stuk lastiger is om niet gekwetst te worden. Ik noem maar wat: elke dag gemiddeld één foute grap moeten incasseren over je geaardheid/kleur/je zijn, zijn gemiddeld zo'n 26000 in je hele leven. Dan gaat een deel natuurlijk niet in je kouwe kleren zitten. En dat hebben wij drieën denk ik gewoon niet.

Onze enige afwijking van de norm is waarschijnlijk zelfgekozen: metal
Denk ik ook ja. Ik heb toevallig vorige week een zeer interessante keynote mogen bijwonen over neurodiversiteit. En daar verstaan we dan onder AD/HD, Autisme, Dyslexie, HSP etc. 1 op de 5 mensen heeft zo'n neurodivers brein. En de kern van het verhaal was dat wij als samenleving eigenlijk veel te weinig gebruikmaken van de kwaliteiten en talenten van mensen met dergelijke neurodiverse breinen. Maar goed, dat terzijde. Waarom ik het noem is omdat er ook verteld is dat uit onderzoek is gebleken dat een kind met bijvoorbeeld AD/HD in zijn jeugd gemiddeld zo'n 20.000 keer vaker te maken krijgt met micro-agressiviteit. En dan moet je denken aan opmerkingen als "zit nou eens stil", "zit je weet te dromen?", "ah joh, gewoon een keer proberen!", "stel je niet zo aan", "als ik het kan dan kan jij het ook", "doe het dan één keertje, voor mij". We kennen dat soort opmerkingen allemaal wel. 20.000 keer. Het zal geen verrassing zijn dat dat iets doet met iemand z'n zelfbeeld op volwassen leeftijd.
Zette me wel aan het denken.

Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic. Waarvoor excuus, ik ben toch een beetje de aanstichter ervan.

Morgen dus de eerste single van The Ocean uit het album Solaris dat gereleased wordt op 25 september. Komt blijkbaar ook een release show op 20 december die op zijn beurt onderdeel is van een "Solaris"-tour.

De nieuwe line-up is ook geleaked.

Robin Staps
Mattias Hägerstrand
Jordi Farré
Enrico Tiberi
Mingyu Shi (Otai:onii)
Marco Gennaro

Morgen dus de eerste single van The Ocean uit het album Solaris dat gereleased wordt op 25 september. Komt blijkbaar ook een release show op 20 december die op zijn beurt onderdeel is van een "Solaris"-tour.

Robin Staps
Mattias Hägerstrand
Jordi Farré
Enrico Tiberi
Marco Gennaro

Zit daar ook een nieuwe zanger tussen?

1840637-solaris_143144.jpg

Tracklist (?)
  1. 52°30'11"N, 13°26'12"E
  2. Departure Song
  3. Light Pollution
  4. Simulacra, Pt. I
  5. Simulacra, Pt. II
  6. Simulacra, Pt. III
  7. Belligerence, Pt. I
  8. Belligerence, Pt. II
  9. Ultima Esperanza, Pt. I
  10. Ultima Esperanza, Pt. II
  11. Milk of My Dreams
  12. 51°28'30"S, 73°6'11"
BRON

Bekijk bijlage 20701

Mingyu Shi haar alias is Lane Shi Otayonii. Zij is een vocalist, bekend van verschillende bands. Met Otay: Onii (zonder spatie), waar ze vooral clean vocals doet. Maar ook met de Sludge/Doom band Fórn, waar ze vooral screams doet. Met die laatste heb ik haar afgelopen jaar op Soulcrusher leren kennen. Ze blies ons daar allemaal weg met een ongelooflijke performance. Heel energiek en intens. Wat dat betreft wel een waardig opvolgster van Loic.

Verder schijnt er ook nog een mannelijke vocalist bij te zijn. Dat zou Enrico Tiberi kunnen zijn. Dat is een multi-instrumentalist die ook vocals schijnt te kunnen doen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en B0G5
Mingyu Shi haar alias is Lane Shi Otayonii. Zij is een vocalist, bekend van verschillende bands. Met Otay: Onii (zonder spatie), waar ze vooral clean vocals doet. Maar ook met de Sludge/Doom band Fórn, waar ze vooral screams doet. Met die laatste heb ik haar afgelopen jaar op Soulcrusher leren kennen. Ze blies ons daar allemaal weg met een ongelooflijke performance. Heel energiek en intens. Wat dat betreft wel een waardig opvolgster van Loic.
Via Pelagic wist ik wel al ±wie ze is maar sprak me muzikaal niet meteen aan, dus iets voorzichtiger benieuwd nu. :unsure:

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Bekijk bijlage 20701

Tracklist (?)
  1. 52°30'11"N, 13°26'12"E
  2. Departure Song
  3. Light Pollution
  4. Simulacra, Pt. I
  5. Simulacra, Pt. II
  6. Simulacra, Pt. III
  7. Belligerence, Pt. I
  8. Belligerence, Pt. II
  9. Ultima Esperanza, Pt. I
  10. Ultima Esperanza, Pt. II
  11. Milk of My Dreams
  12. 51°28'30"S, 73°6'11"
BRON
Ik heb de nieuwe track nog niet gehoord, maar volgens Australische bronnen waar die wel al beschikbaar is zit er dus ook een man bij die qua vocals aan Loïc doet denken.

• Pray
Waarderingen: B0G5

Robin Staps
Mattias Hägerstrand
Jordi Farré
Enrico Tiberi
Marco Gennaro
Ik had eigenlijk weinig verwachtingen, maar als je otay: onii daar weet neer te zetten, is dat echt een heel erg stevige vervanger. Wat vet! Hopen dat het mooi uitpakt. Ook benieuwd verder wat dit dan verder voor haar eigen project betekent, hopelijk komt dat door het veel touren met The Ocean niet al te veel op een zijspoor.

Coördinaten verwijzen trouwens naar het kantoor van Pelagic Records zelf (in Berlijn) en een plek in Chili, midden in een glaciaal meer. Weet niet helemaal wat precies de bedoeling is van die laatste.

Users who are viewing this thread