We wilden Bad Omens heel graag hebben maar die band was helaas al snel weggekaapt door de Skandinavische festivals die in hetzelfde weekend stonden. We waren heel dicht bij BMTH maar net voordat we dachten dat ze gingen bevestigen, gingen andere festivals ineens meer betalen waar wij dus in mee moesten. Dit risico was voor ons helaas te groot en daardoor moesten we afhaken. We hopen ze natuurlijk in de toekomst nog wel een keer te boeken.Als groot metalcore liefhebber kan ik me voorstellen dat de grootste bands van het genre steeds duurder worden gezien de stijgende populariteit en ook steeds groter worden productie (en de stijgende kosten van het touren). Ik denk dan vooral aan bands als Parkway Drive, Bring me the horizon en Bad Omens. Ik vond het tof om te zien dat jullie Parkway Drive nog hebben kunnen boeken in 2023, als een wat kleiner festival. In dezelfde tour stonden ze namelijk ook als headliner op de grootste festivals van Europa. Bad Omens dit jaar is een opvallende afwezige in het aankomende festivalseizoen op jullie lineup. Hadden jullie die graag willen hebben? Is Bring me the horizon een band die op jullie wensenlijstje staat?
Zonder te zeggen om welke bands het gaat, in hoeverre staat de bovenkant van de lineup al vast voor Jera 2027?
We zijn al hard bezig met de line up van 2027, ook omdat bands al vroeg gaan plannen. Maarrr op dit moment hebben we pas een handje vol bands bevestigd.