Het Festival VragenvUUR met Jera On Air!

Hoe gaan jullie om met artiesten die cancellen? Is hier een soort reserve lijst voor?
Dat is lastig. We hebben wel een soort reservelijst maar die is ook constant in beweging omdat bands niet eindeloos blijven wachten of er mogelijk iemand gaat cancellen. We proberen altijd te zoeken naar de best mogelijke vervanging.

Ik zag dat de jongens van TPD TV op YouTube een weekend Defqon hadden afgeblazen om naar Jera te gaan. Kwam dat verzoek echt tijdens het weekend nog bij jullie binnen en hoe keken jullie daarnaar?
Dat kwam vrij last minute ja. Natuurlijk vonden wij dat cool en stonden wij daarvoor open

Welke concerten en andere festivals kijken jullie zelf nog naar uit in 2026?

Wordt er samengewerkt met Outbreak? En stond Trapped Under Ice dit jaar bij jullie in de plannen?
We hebben zeker contact met Outbreak. TUI staat ook altijd op ons lijstje maar het is een lastige band om binnen te halen. Ze wilde dit jaar ook maar 1 show komen doen

• Leuk
Waarderingen: Nelios
wat is de raarste cancel die jullie ooit hebben gehad? (The libertines indachtig)

Zou een band als Electric Callboy nog steeds haalbaar zijn voor jullie? Ikzelf zie ze toch echt wel stappen maken in grootte. Maar jullie hebben ook echt een topaffiche neer weten te zetten dit jaar.
Ik denk dat EC zeker nog wel haalbaar is ja. Hopelijk komen ze snel weer terug want wij vinden het echt een top act!

• Geweldig
Waarderingen: RS80
wat is de raarste cancel die jullie ooit hebben gehad? (The libertines indachtig)
Poeh goeie vraag. Ik kan er bijna een boek over schrijven in elk geval. Je kan het zo gek niet verzinnen. Gelukkig gebeuren die dingen wel vaak voordat ze worden aangekondigd en blijft de schade beperkt. Maar we hebben wel eens vaker geproost op een booking die gelukt was, alleen werden die dan voor aankondiging alweer gecancelt

Poeh goeie vraag. Ik kan er bijna een boek over schrijven in elk geval. Je kan het zo gek niet verzinnen. Gelukkig gebeuren die dingen wel vaak voordat ze worden aangekondigd en blijft de schade beperkt. Maar we hebben wel eens vaker geproost op een booking die gelukt was, alleen werden die dan voor aankondiging alweer gecancelt
Bands die cancelen, worden die dan standaard terug gecontacteerd voor het jaar erop of?

Vet dat jullie dit doen!

Is bij jullie in het boeken van bands het aanbod vanuit de agenten leidend, of gaan jullie zelf ook actief achter bands aan waar jullie fan van zijn?
Beetje van beide. Voornamelijk op basis van aanbod maar we maken ook wel plannen met enkele festivals in onze periode om offers uit te zetten voordat iets wordt aangeboden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dus een evt vervanger van Static-X zal redelijk uit de buurt moeten komen of al op andere festivals geprogrammeerd moeten staan en nog een gaatje over hebben in hun schema.
Jup, de spreekwoordelijke vijver zit niet heel vol meer helaas.

Hebben jullie al bands met Motley Crue toestanden meegemaakt in de backstage? Vinden er vaak voedselgevechten ofzo plaats? Enige bands die jullie niet meer willen boeken (al dan niet van wege misdragingen backstage, maar misschien die ondermaats presteerde bv)
Haha nee helaas niet. We zouden wel eens wat meer chaos willen, maar het zijn allemaal lievertjes backstage

• Leuk
Waarderingen: won666
Voor mij persoonlijk was dat 2018 met Nofx en het orkest als headliner, maar ik schat dat er binnen onze organisatie veel verschil in voorkeur zal zitten.
De jubileum editie met o.a. the Prodigy en de zaterdag van vorig jaar met Turnstile, Knocked Loose, High Vis enz!

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Festivals die zich richten op de hardere stijlen hebben het al jaren erg moeilijk in Nederland. Bij jullie lijkt het echter beter te gaan dan ooit. Moeilijk vergelijken misschien, maar hoe kijken jullie hier tegenaan?
Wij vinden het fijn dat het bij ons beter lijkt te gaan dan ooit, maar wij moeten er ook hard voor werken om alles rendabel te houden. De prijzen liegen er niet om tegenwoordig. We vinden onszelf al redelijk duur en dan doen wij nog alles met vrijwilligers en zonder winstoogmerk.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Karel_073

Users who are viewing this thread