Het Festival VragenvUUR met Jera On Air!

Op basis waarvan bepalen jullie die verbeterpunten voor een volgende editie? Is dat eigen observaties, feedback van het publiek, recensies van media of nog iets anders? En wat weegt het zwaarst/halen jullie de meeste input uit?
De feedback halen wij uit onze eigen evaluatie, de artikelen die worden geschreven maar voornamelijk door de feedback van de bezoekers. Wij vinden de service en de beleving voor de bezoekers het allerbelangrijkste.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Wordt er samengewerkt met Outbreak? En stond Trapped Under Ice dit jaar bij jullie in de plannen?

Wij zijn een onafhankelijke organisatie maar we werken hierin wel samen met Mojo. Zij gaan alle agenten langs en vertellen ons wat er beschikbaar is. Wij geven dan onze voorkeur aan, waarop zij ons kunnen vertellen wat ze de laatste 2-3 shows in Nederland hebben verdiend. Op basis daarvan doen wij dan een offer en dat is dan in alle gevallen te laag. Maar dat is wel de basis waarop de onderhandelingen starten.
Met hoeveel personen uit jullie organisatie maken jullie de keuzes welke bands wel of niet komen?

Op welk ander festival zijn jullie een beetje jaloers, en hoe zou zich dat in de toekomst kunnen vertalen in veranderingen op Jera zelf?

En andersom, wat speelt eigenlijk alleen Jera klaar waarop jullie zelf heel trots zijn, en andere festivals mogelijk een beetje jaloers?
Ik weet niet of wij jaloers zijn op een festival. Wij zijn super trots op wat wij doen en voor elkaar hebben gekregen. Het voor ons allemaal hobby en ik denk dat weinig tot geen festivals van ons formaat dat kunnen zeggen. Natuurlijk zou je wel eens de financiële mogelijkheden willen hebben om letterlijk alles te kunnen boeken maar juist die stapjes daar naartoe zetten houdt het motiverend.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: @Marc, Karel_073 en RS80
Vet dat jullie dit doen!

Is bij jullie in het boeken van bands het aanbod vanuit de agenten leidend, of gaan jullie zelf ook actief achter bands aan waar jullie fan van zijn?

• Geweldig
Waarderingen: JB.
Festivals die zich richten op de hardere stijlen hebben het al jaren erg moeilijk in Nederland. Bij jullie lijkt het echter beter te gaan dan ooit. Moeilijk vergelijken misschien, maar hoe kijken jullie hier tegenaan?

we zien dat bands hun tours steeds verder en verder vooruit plannen waardoor de hele puzzel vaak al 2 jaar op voorhand moet gemaakt worden. Hoe ga je om met het zo ver inplannen van bands en wat is het process dan om cancels op te vangen.
Dat ondervinden wij inderdaad ook. Omdat dit voor ons een hobby is, betekent dat er eigenlijk geen adempauze meer is. Cancels opvangen wordt dan dus ook lastiger en vervangers moet je dan dichter bij huis zoeken.

Vet dat jullie dit doen!

Is bij jullie in het boeken van bands het aanbod vanuit de agenten leidend, of gaan jullie zelf ook actief achter bands aan waar jullie fan van zijn?
Het is een combinatie van beiden en het vult elkaar vooral aan

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Hoe komt het dat er dit jaar minder namen (per podium) geboekt zijn dan voorgaande jaren?
Dit hebben we om 2 redenen gedaan. 1. Financiële redenen. 2. Omdat we feedback van bands hebben ontvangen dat ze EN soms een te korte settijd krijgen EN dat er op het begin of op het einde van een optreden vaak een half lege tent stond omdat mensen op tijd bij een volgend optreden wilde zijn. Nu hebben we dus iets langere sets en 5-10 minuten tijd tussen de optredens. Dan kunnen mensen tussendoor nog een drankje halen en een plekje vinden in de tent.

Hebben jullie al bands met Motley Crue toestanden meegemaakt in de backstage? Vinden er vaak voedselgevechten ofzo plaats? Enige bands die jullie niet meer willen boeken (al dan niet van wege misdragingen backstage, maar misschien die ondermaats presteerde bv)

Dat ondervinden wij inderdaad ook. Omdat dit voor ons een hobby is, betekent dat er eigenlijk geen adempauze meer is. Cancels opvangen wordt dan dus ook lastiger en vervangers moet je dan dichter bij huis zoeken.
Dus een evt vervanger van Static-X zal redelijk uit de buurt moeten komen of al op andere festivals geprogrammeerd moeten staan en nog een gaatje over hebben in hun schema.

Ik heb vorig jaar genoten van de film

Hard, Harder, Ysselsteyn​

die jullie gemaakt hebben. Ik vind het zo zonde dat deze niet meer te zien is. Waarom is dat het geval?
Hij is aanstaande zondag te zien op L1. Verder hebben we een beetje langlopende zaken om de muziek die eronder zit gecleared te krijgen.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: @Marc en JB.
Dit hebben we om 2 redenen gedaan. 1. Financiële redenen. 2. Omdat we feedback van bands hebben ontvangen dat ze EN soms een te korte settijd krijgen EN dat er op het begin of op het einde van een optreden vaak een half lege tent stond omdat mensen op tijd bij een volgend optreden wilde zijn. Nu hebben we dus iets langere sets en 5-10 minuten tijd tussen de optredens. Dan kunnen mensen tussendoor nog een drankje halen en een plekje vinden in de tent.
Hulde voor dat inderdaad!!!! Want dat vind ik soms echt vervelend, moeten kiezen tussen het einde van de ene band of het begin van de andere band

Dat brengt mij ook bij iets anders dat ik de laatste jaren vaak zie. Bands die helemaal naar Europa komen en dan een set spelen van pakweg amper een kwartiertje. Ik vind persoonlijk dat een optreden minstens 40 minuten moet duren. Hoe ziet u dat?

• Leuk
Waarderingen: Mjz, JB. en RS80

Users who are viewing this thread