Het Festival VragenvUUR met Jera On Air!

Festileaks

Randprogramma
3 jun 2015
107
122
1778680206677.png

Hallo punk, harcore en overall Jera liefhebber! We hebben wat tofs voor jullie.

We zijn verheugd dat Jera On Air heeft toegezegd om een uur lang aan te schuiven op het Festileaks Forum en al jullie prangende vragen te beantwoorden. Ben jij altijd al benieuwd geweest naar hoe de indeling van het terrein wordt bepaald of welke droomheadliner echt nog op de lijst staat? Dit is je moment! 20 mei nemen namens Jera On Air festivaldirecteuren Sjoerd Ewals en Thijs Vogels dit topic over om een uur lang jullie vragen te beantwoorden.

Jera On Air
Jera On Air is het grootste punk, hardcore en metalcore festival van Nederland. Met een diverse line-up en drie podia zorgt dit festival voor bekende muziek uit de scene waar liefhebbers hun vingers bij aflikken. Het festivalterrein in Ysselsteyn wordt drie dagen omgetoverd tot een alternatief feest met zowel on-stage entertainment als karaoke, specialiteitenbars en andere activiteiten.

Hoe werkt Het Festival VragenvUUR:

• Het Festival VragenvUUR met Jera On Air vindt plaats op 20 mei, ongeveer van 20:00 tot 21:00.
  • Het werkt het handigst als voor die tijd de meeste vragen al gesteld zijn in dit topic, dus schiet maar raak!
  • Graag 1 vraag per bericht, zodat Jera On Air deze vraag makkelijk kan quoten en beantwoorden.
  • Je kunt meerdere vragen stellen, maar spam uiteraard niet een hele pagina vol ;) .
  • Zie je een vraag waarvan je denkt: dat is een goede vraag, like deze vraag dan. Zo vergroten we de kans dat deze vraag ook beantwoord gaat worden.
  • Tijdens het VragenvUUR kan er ook weer gereageerd worden op de antwoorden van Jera On Air en zo kom je dus in direct gesprek met de festivalorganisatie! Log dus vooral in 20 mei tijdens het VragenvUUR!

Wij vinden het te gek dat Jera On Air tijd vrijmaakt voor de Festileaks community en in het bijzonder ons Forum. Het is de eerste keer dat wij zoiets organiseren, dus mochten jullie verbeteringen zien of tips hebben, plaats deze dan in het Forum Feedback topic. Dan blijft dit topic geconcentreerd op de vragen.

Wij hopen op heel veel leuke en interessante vragen en kijken uit naar de eerste editie van het Festival VragenvUUR!

wat is de gekste extra die jullie hebben toegezegd aan een band om ze te overtuigen om te komen (bv zoals elvis costello een koersfiets geven op werchter 1986)

Laatst bewerkt:
Als jullie één voorbije editie als ‘gewone bezoeker’ mochten meemaken… welk jaar kiezen jullie?

• Leuk
Waarderingen: Puffinboy
Welke bands zouden jullie nog enorm graag willen zien op Jera on Air die nog nooit zijn geweest?

Ik speel zelf in een band in een genre wat gerelateerd is aan metal. Mijn band is nog te klein om te spelen op Jera en we moeten nog meer vlieguren maken. Hebben jullie tips wat wij kunnen doen om te groeien en ooit kans te maken om op jullie prachtige festival te mogen spelen? Dat zou wel een droom zijn die uitkomt en hebben we het maandelijks wel over.

Als groot metalcore liefhebber kan ik me voorstellen dat de grootste bands van het genre steeds duurder worden gezien de stijgende populariteit en ook steeds groter worden productie (en de stijgende kosten van het touren). Ik denk dan vooral aan bands als Parkway Drive, Bring me the horizon en Bad Omens. Ik vond het tof om te zien dat jullie Parkway Drive nog hebben kunnen boeken in 2023, als een wat kleiner festival. In dezelfde tour stonden ze namelijk ook als headliner op de grootste festivals van Europa. Bad Omens dit jaar is een opvallende afwezige in het aankomende festivalseizoen op jullie lineup. Hadden jullie die graag willen hebben? Is Bring me the horizon een band die op jullie wensenlijstje staat?

Zonder te zeggen om welke bands het gaat, in hoeverre staat de bovenkant van de lineup al vast voor Jera 2027?

Hebben jullie bands laten schieten waarvan jullie nu zeggen ... "tedju, die hadden we moeten toezeggen"? Ik ken zelf iemand die in de jaren 90 boeker was en opeens telefoon kreeg van de manager van Nirvana. Net voor ze gingen doorbreken. Omdat ze nog een show nodig hadden. Die man heeft toen neergelegd omdat hij Nirvana niet kende. En vloekt daar vandaag nog iedere dag over

Vorig jaar hadden jullie al heel vroeg Turnstile als headliner geboekt terwijl er toen nog geen tour aan gekoppeld was. Hoe komt zoiets tot stand en proberen jullie bewust jaarlijks wat exclusieve boekings te scoren? Dit jaar lijkt dat wat minder het geval.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Puffinboy
In de US is er een gigantische emo/nostalgie-revival. Op mainland Europe blijft dat voorlopig uit. Hebben jullie ambitie om daar volgend jaar bvb. een trekker in te zijn en is zoiets ook haalbaar, omdat het bijna allemaal om US-bands gaat die nu her en der verspreid geboekt worden.

Ik ben groot fan van Bowling for soup en zie jullie als enige kanshebber om ze naar Nederland te kunnen halen. Hoe haalbaar is zo'n naam en hoe ziet zo'n process eruit als je zo'n gerichte naam wilt halen naar een festival als Jera?

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Een aantal jaar terug had Architects afgezegd wegens onvrede over hun positie op de poster. Ik kan me voorstellen dat de poster nu heel vaak wordt aangepast, van het moment dat de eerste draftversie er is tussen de uiteindelijke versie. Hoeveel bands/managers buiten de Jera On Air organisatie moeten de goedkeuring geven aan zo'n poster en hoeveel versies van de Jera On Air 2026 posterzijn er geweest vanaf de eerste tot aan de definitieve?

zijn jullie content met de huidige capaciteit, en zien jullie dit als een plafond voor de komende jaren (ook als bv de kosten steeds hoger worden en dus genoodzaakt zijn minder "groot" te boeken maar de huidige capaciteit te behouden) of toch een schaalvergroting door te voeren als de omstandigheden daarom vragen?

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Waar kijken jullie bij de aankomende editie zelf het meest naar uit?

• Leuk
Waarderingen: JB.
Hoeveel wordt er samengewerkt met festivals uit het buitenland (of misschien zelfs in Nederland?) bij het boeken van namen? Worden er bijvoorbeeld acts samen geboekt met een Graspop?

• Leuk
Waarderingen: Karel_073

Users who are viewing this thread