Bad Omens:
Ik zal wel nooit de grootste metalcore fan worden, maar intussen zijn er toch al genoeg bands die ik wel goed tot heel goed kan hebben.
Maar Bad Omens? Ik snap die hele band gewoon niet..
Waar is dan precies de metal? Of de core?
Ok, in een op de vijf nummers hoor je misschien 10 seconden iets wat lijkt op een grunt en warempel een gitaar, maar verder hoor ik alleen maar wat slap gewauwel en geneuzel.
Ik ben normaal gesproken niet zo van het band bashen of gatekeepen, maar dit is voor mij toch echt een van de weinige avoid at all costs.
Ik sta bij Avatar als iemand me zoekt.
Babymetal:
Natuurlijk ook een zeer controversiële band waarvan gatekeepers 's nachts badend in het zweet wakker worden, maar gek genoeg kan ik dit dan weer wel aardig pruimen.
Ik ben weliswaar niet de allergrootste fan, en de nieuwigheid is er inmiddels ook wel wat vanaf (ook voor mijn vrouw, die een grotere fan is/was), maar ik loop er zeker niet voor weg.
Of ik er ditmaal daadwerkelijk zal staan zal deels van het moment afhangen (Uncle Acid is ook wel interessant) en deels van wat mijn vrouw wil.
Mijn focus ligt die dag sowieso voornamelijk bij de tenten en met name de Jupiler Stage.
Three Days Grace:
Wordt er niet echt warm of koud van, en heb dan sowieso al andere kopzorgen (clash Orden Ogan/Lacuna Coil)
Sepultura:
Zelfs in mijn 'thrash jaren' was ik al nooit de grootste fan, met name omdat alles letterlijk maar op één toon wordt gezongen.
Bovendien staan ze twee weken eerder ook op South Of Heaven (waar er geen alternatieven zijn), én clashen ze met must-see Primal Fear.
P.O.D.:
Tja, nu-metal is toch wat aan mij voorbij gegaan, ondanks dat ik er de leeftijd voor heb.
En ook hier weer zijn de andere podia vele malen interessanter (Faetooth, Sinsaenum, Feuerschwanz).
The Pretty Wild:
Klinkt niet verkeerd, en geen echte clash, maar ga me ook niet lopen haasten om er op tijd bij te zijn.
Een van de slapste podia van het weekend voor mij.